7.6 C
București
luni, 25 martie 2024
AcasăSportAtletismFOTO. BESTIA absurdă cu 9 aripi. Cum arăta BARCA ZBURĂTOARE care a...

FOTO. BESTIA absurdă cu 9 aripi. Cum arăta BARCA ZBURĂTOARE care a siderat o lume întreagă și care trebuia să traverseze Atlaticul în 1921

În 1913, designerul italian de avioane Gianni Caproni, în vârstă de doar 27 de ani, a declarat, într-un interviu pentru publicația de sport „La Gazetta dello Sport” că „un avion cu o capacitate de peste 100 de pasageri” va deveni în curând realitate.

După Primul Război Mondial, multe dintre bombardierele de mari dimensiuni fuseseră transformate în avioane pentru pasageri. Cu toate acesteam Caproni a început proiectarea unei bărzi zburătoare uriașe și foarte ambițioase. Patentun pentru design a fost obținut în 1919.

Citește și: FOTO. INDECENȚĂ sau modă și libertate? Cum se îmbrăcau FEMEILE hippioate la Woodstock în 1969

Ideea unei astfel de ambarcațiuni pentru transportarea pasagerilor pe distanțe foarte mari era considerată ca fiind mai degrabă excentrică decât realistă în acei ani. Cu toate acestea, Caproni credea că transformarea fostelor avioane de război în aparate de transport pentru pasageri nu era suficientă.

Ambarcațiunea zburătoare proiectată de Caproni avea trei seturi de câte trei aripi. Anvergura fiecărei aripi era de 30 de metri, iar suprafața totală a aripilor era de 750 de metri pătrați. Fuselajul avea 23 de metri lungime, iar aparatul avea o înălțime de peste 9 metri.

Citește și: FOTO. Cum arătau locurile-cheie din Al Doilea Război Mondial, unde sute de mii de oameni au fost UCIȘI, și cum arată aceleași locuri în prezent

Greutatea ambarcațiunii era de 14 tone și putea transporta o încărcătură de 12 tone. În plus, avionul era propulsat de opt motoare Liberty L-12 V12 fabricate în SUA, fiecare cu o putere de 400 cai putere. Acestea erau cele mai puternice motoare proiectate și frabricate în timpul Primului Război Mondial.

Avionul numit Transaereo a fost scos pentru prima oară din hangar la 20 ianuarie 1921. Avionul urma să fie amplasat în apă la 21 ianuarie, însă, din cauza unor probleme legate de nivelul apei și de transportul avionului până la mare, adevărata inaugurare a fost amânată până la 24 ianuarie, apoi până la data de 28 a aceleiași luni.

Citește și: 15 FOTOGRAFII INCREDIBILE care schimbă tot ce știai despre câteva felii de ISTORIE. Cum arată imaginile pe care NU le-ai mai văzut niciodată

La 6 februarie, Caproni a fost informat că aripile fuseseră avariate. Abia la 9 februarie, Transaereo a fost amplasat în apă. ATunci a avut loc și primul test. Testul final a avut loc la 4 martie și a fost un eșec. Transaereo s-a prăbușit în apă după o decolare defectuoasă, iar întregul și ambițiosul proiect a fost abandonat.

Cu toate acestea, unele părți componente ale avionului au rămas intacte și sunt expuse, în prezent, în orașul italian Trento.

Aflați, din GALERIA FOTO de mai sus, cum arăta ambarcațiuna zburătoare Transaereo, proiectată de Gianni Caproni, după finalul Primului Război Mondial.

Citește și: FOTO. Comunismul MAGHIAR și prăbușirea unui mit. Cum arăta viața de zi cu zi în UNGARIA, în anii ’70

Cele mai citite

Poșta română a aprobat o creştere a fondului de salarii cu aproximativ 105 milioane lei

Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale „Poşta Română” a aprobat, luni, o creştere a fondului de salarii la nivelul maxim prevăzut de lege, respectiv...

Cum a evoluat participarea femeilor din România în economie, în ultimii 20 de ani

În ultimii 20 de ani, în România a crescut ponderea femeilor în structura populației ocupate și în funcțiile de conducere, conform Monitorului Social, un...

Poșta română a aprobat o creştere a fondului de salarii cu aproximativ 105 milioane lei

Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale „Poşta Română” a aprobat, luni, o creştere a fondului de salarii la nivelul maxim prevăzut de lege, respectiv...
Ultima oră
Pe aceeași temă