Noua punere in scena a operei mozartiene “Don Giovanni” pentru Opera din Paris, apartinand austriacului Michael Haneke, a divizat clar, in doua tabere – una pro si cealalta contra -, publicul prezent la prima reprezentatie la Palatul Garnier, informeaza AFP.
Spectacolul este primul de anvergura menit sa marcheze, in Franta, cea de-a 250-a aniversare a nasterii compozitorului originar din Salzburg (27 ianuarie 1756).
La salutul final, Michael Haneke si colectivul sau, care l-au transformat pe legendarul seducator intr-un tanar director general al unei intreprinderi din zilele noastre si au transpus actiunea intr-un bloc de otel si sticla din cartierul parizian La Defense, au fost huiduiti copios, in ciuda aplauzelor adeptilor lor, printre care puteau fi recunoscuti fostii ministri francezi Lionel Jospin, Jack Lang si Jean-Jacques Aillagon. Conducerea muzicala a francezului Sylvain Cambreling nu a fost nici ea unanim apreciata.
Distributia a fost in schimb ovationata, mai ales interpretul rolului titular – baritonul suedez Peter Mattei, cu un fizic avantajos si o voce generoasa -, si cel al valetului sau Leporello, transformat in adjunct si veritabil dublu al sefului sau – italianca Puca Pisaroni.