Compania clujeană va miza în continuare pe activitățile din domeniul publicității și PR-ului.
Una dintre cele mai importante tranzacții din acest an din domeniul tipografic a fost perfectată zilele trecute. Un fond de investiții olandez a preluat divizia print a Qual Media Group, inclusiv tipografia din Cluj a acestei companii. “Nu vreau să privesc acest pas ca pe o despărţire, ci ca pe o nouă etapă, când, după atâţia ani în care am elaborat strategii de comunicare şi de business pentru clienţii nostri, iată că reuşim să oferim şi prima afacere la cheie – tipografia offset”, a declarat Eugen Albu, CEO Qual Media Group.
Tranzacția vine la șase ani de la inaugurarea tipografiei clujene. 2008 este anul în care compania clujeană Qual Media Group şi-a modernizat tipografia și a pus în funcţiune capacităţi noi de producţie, inclusiv o linie de tipar offset Heidelberg SpeedMaster de ultimă generaţie, cea mai performantă la momentul respectiv pe piaţa din Transilvania. Compania Qual Media Group și subsidiarele sale au însemnat o echipă medie de 80 de persoane, investiţii de peste 2 milioane de euro, birouri în București, Cluj şi la Bruxelles şi peste 1.000 de clienţi. „Demersurile pentru tipografie le-am început în 2007, însă procesul de instalare, finalizat abia în octombrie 2008, a fost unul îndelungat, a presupus foarte multe traininguri în afara ţării, precum şi întregirea echipei cu specialişti germani aduşi la Cluj, macarale de mare tonaj şi alte şuruburi. Nu voi uita niciodată momentul terifiant în care întreg planul de business, făcut cu un an înainte, în baza căruia am obţinut finanţarea necesară, s-a dovedit… pueril în contextul fatidic al toamnei din 2008, când a izbucnit virulent criza. Au fost momente dramatice, cu mai multe fronturi deschise, luptând în paralel cu reticenţa unei clientele ce tăiase brusc bugetele de promovare, cu impermeabilitatea industriei de profil în contextul unor jucători maturi şi, firesc, combativi, cu presiunea organică a creditorilor noştri”, a spus Eugen Albu.