12.2 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăTransportatorii: majorarea accizei alimentează pompele electorale

Transportatorii: majorarea accizei alimentează pompele electorale

Guvernul a decis să introducă o acciză suplimentară la carburanţi fără o analiză de impact, pentru a putea face cheltuieli mai mari în 2014, an electoral, iar decizia va avea un efect de bumerang asupra bugetului de stat, consideră mai mulţi operatori reuniţi la o conferinţă despre transporturi şi logistică.

Majorarea accizelor cu 7 eurocenţi pe litru de la 1 aprilie va genera creşterea preţului carburanţilor cu 0,41 lei litru, potrivit estimărilor Ministerului Finanţelor, iar transportatorii sunt tot mai preocupaţi de efectele sale. “Ne apropiem de aprilie, când va intra mult discutata acciză pe carburant, care va avea un impact în toate colţurile, începând de la transportul aerian, naval sau fluvial. Această acciză este singurul şi cel mai simplu activ pe care statul îl are la îndemână în acest moment pentru a aduna bani”, spune Ion Lixandru, vicepreşedinte al ARILOG şi administrator Camion Logistic. Lixandru consideră că acciza este introdusă de Guvern ca o condiţie pentru viitoarele acorduri de împrumut, iar până şi Salvarea se va scumpi după creşterea taxei.

Costurile se mută în lanţ

“La noi nu este o problemă, pentru că noi vom muta pe logistică, logistica mută pe marfă şi marfa va primi şi ea bucăţica ei de cost. Nu este o problemă a transportatorilor”, a spus Lixandru, adăugând că unele firme de profil se vor alimenta din afara României, atunci când preţul nu va mai fi concurenţial.

Reprezentantul ARILOG crede că majorarea accizei va avea un efect de bumerang asupra bugetului. “Noi asta încercăm să mediatizăm, ca experţii de acolo, care n-au făcut o analiză de impact, să înţeleagă ce înseamnă. Nu vor plăti transportatorii”, a adăugat reprezentantul Asociaţiei Specialiştilor din Transporturi, Depozitare, Achiziţii, Producţie (ARILOG).

Emigrarea consumului

Prezent la eveniment, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), a afirmat că în România se consumă anual cinci milioane de tone de motorină şi două milioane de tone de benzină, iar dacă 13% din consumul de motorină local se va muta în afara României, statul român nu va mai câştiga nimic din această acciză. “Noi am constatat următorul lucru: Guvernul nu este interesat de colectarea unor bani în mod real, ci să cheltuiască mai mult în 2014, an electoral, şi atunci trebuie să aibă o justificare în faţa altora, că are venit pe care îl pune pe hârtie”, a spus Dinescu. Reprezentanţii celor două organizaţii au mai criticat atât lipsa unor analize de impact privind proiectele de autostrăzi, cât şi a “barierelor administrative” cu care se confruntă companiile de profil.

Cele mai citite

Ministrul Apărării Naționale, Angel Tîlvăr, a avut o convorbire cu secretarul american al apărării Lloyd Austin

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a avut miercuri o convorbire cu secretarul american al apărării Lloyd Austin, anunțul fiind făcut imediat după ce președintele...

Cum se va desfășura prima competiție de frumusețe pentru AI din lume

Cu un singur click, lumea reală și cea virtuală se întâlnesc într-o competiție revoluționară de frumusețe. Primul concurs de frumusețe artificială din lume și-a...

Marcel Ciolacu vrea să găsească o soluție cu ministrul Finanțelor pentru plata pensiilor înainte de Paști

Premierul Marcel Ciolacu a declarat că, lunea viitoare, va avea o întâlnire cu ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, şi cu alţi miniştri pentru a discuta...
Ultima oră
Pe aceeași temă