11.5 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăInvestigații România LiberăReîncep lucrările la Autostrada Transilvania

Reîncep lucrările la Autostrada Transilvania

Lucrările la Autostrada Transilvania ar putea reîncepe chiar din acest an, pentru ca România să nu piardă ocazia de a deconta lucrările la unul dintre tronsoanele acestei autostrăzi din banii Uniunii Europene. De asemenea, reînceperea lucrărilor ar urma să fie una dintre temele majore ale campaniei electorale care va fi desfăşurată în Transilvania de către reprezentanţii PSD şi cei ai UDMR, care vor revendica meritul pentru reluarea proiectului. Însă şi alte partide îşi vor axa campaniile electorale locale pentru alegerile europene şi pentru cele prezidenţiale pe Autostrada Transilvania. În acest context, preşedintele PNL al Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu, a anunţat că a semnat certificatul de urbanism pentru Autostrada Câmpia Turzii – Ogra. Este vorba de un tronson lung de 52,2 kilometri din Autostrada Transilvania, care va scoate traficul greu din oraşele Luduş şi Iernut şi care va asigura o nouă cale rutieră între Cluj-Napoca şi Târgu-Mureş. Certificatul de urbanism a fost solicitat de Compania Naţională a Autostrăzilor şi Drumurilor Naţionale din România (CNADNR).

„Am semnat cu plăcere şi bucurie acest document, este un prim pas spre continuarea lucrărilor la acest important obiectiv de investiţii. Sper ca beneficiarul Certificatului de Urbanism, în speţă CNADNR, să obţină cât mai repede avizele necesare şi să depună la Consiliul Judeţean Cluj cererea de autorizare a lucrărilor. Totodată, sper că solicitarea acestui prim act de urbanism înseamnă că executivul are banii necesari continuării lucrărilor la autostradă, infrastructura rutieră fiind esenţială nu doar pentru a facilita drumul locuitorilor din zonă şi al turiştilor spre sudul ţării, ci şi pentru dezvoltarea economică”, a precizat Horea Uioreanu. Concomitent, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj şi-a exprimat speranţa că se vor găsi fonduri şi pentru tronsonul de autostradă Gilău-Suplacu de Barcău-Borş pentru a asigura legătura cu reţeaua de autostrăzi din Ungaria.

Potrivit ministrului Dan Şova, tronsonul de autostradă dintre Câmpia Turzii şi Ogra va fi finanţat din fondurile europene ”economisite” de România din construcţia autostrăzii de pe coridorul IV pan-european. De fapt, este vorba de sume cu care Comisia Europeană a penalizat autorităţile române, dar pe care oficialii europeni au decis să le lase la dispoziţia României pentru a finanţa alte proiecte.

În cazul tronsonului dintre Câmpia Turzii şi Ogra, estimarea arată un cost mediu de 10 milioane de euro pe kilometru. Aceeaşi este situaţia şi în cazul tronsonului de autostradă dintre Turda şi Sebeş, care va uni Autostrada Transilvania de coridorul IV pan-european şi care va fi, de asemenea, finanţat din fondurile europene cu care Comisia Europeană a penalizat România.

Cele mai citite

Toți cei 45 de pasageri dintr-un autobuz și-au pierdut viața într-un accident în Africa de Sud

Aproape toţi pasagerii dintr-un autobuz, 45 de persoane, şi-au pierdut viaţa joi în Africa de Sud într-un accident rutier grav, după ce vehiculul în...

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...

Toți cei 45 de pasageri dintr-un autobuz și-au pierdut viața într-un accident în Africa de Sud

Aproape toţi pasagerii dintr-un autobuz, 45 de persoane, şi-au pierdut viaţa joi în Africa de Sud într-un accident rutier grav, după ce vehiculul în...
Ultima oră
Pe aceeași temă