23.9 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăInternaționalCampania de comunicare pro bono pentru ”Cuminţenia Pământului”

Campania de comunicare pro bono pentru ”Cuminţenia Pământului”

Felix Tătaru, directorul GMP Group, a declarat pentru News.ro că agenţia pe care o conduce va participa la selecţia pe care o organizează Ministerul Culturii, pentru a derula, pro bono, campania de comunicare pentru sculptura lui Brâncuşi, ”Cuminţenia Pământului”, şi a dezvăluit totodată numele unei alte agenţii care se va înscrie în selecţie, Leo Burnett.

”Până una alta, este un context în care guvernul şi-a arătat limita, cât poate să dea. Ce ar fi trebuit să zică? «Dintre cele cinci milioane pe care noi le avem tăiem 100.000 de euro ca să plătim o agenţie să ne facă o campanie»?”, a argumentat Felix Tătaru, director al agenţiei GMP Group, fost preşedinte al IAA.

”Campania va avea succes, pentru că este vorba dspre Brâncuşi. Eu cred că românii care îşi pot permite, şi românii în general, oricum, sunt sensibili la valorile noastre naţionale şi pentru că cred că România este într-un moment în care afirmarea naţională e importantă. Avem şi noi câteva valori, nu prea multe, şi avem acum o ocazie să facem un bine. Eu o văd o mare oportuitate nu atât pentru Guvern, nu atât pentru România, cât pentru fiecare român care poate să facă un bine. E o oportunitate pentru mine când pot să fac un bine şi să mă număr printre cei care am pus şi eu nişte bani pentru ca Cuminţenia Pământului să rămână în România, pentru mine va fi un lucru pe care o să-l povestesc mai departe şi nepoţilor mei”, a explicat acesta.

Deşi admite că există români dezinteresaţi de sculptura lui Brâncuşi, Felix Tătaru a explicat că publicul-ţintă al campaniei este altul: ”Nu ne adresăm lor, sunt unii care au cetăţenie română şi urăsc România. Credeţi că ne adresăm lor? Ba chiar vor să rupă România în două, şi tot cetăţeni români sunt”. ”N-o să ne adresăm celor care nu pot, sunt la limita sărăciei, celor care nu se simt… Ei cred că au înţeles că este o invitaţie la a face un bine, la civism, nu este o obligaţie. Cine vrea, să facă, cine nu, nu! Dar de la a face un bine până la a te apuca să critici treaba asta, mi se pare foarte antinaţional”, a adăugat Tătaru.

Publicitarul român are convingerea că agenţiile, măcar cele cinci agenţii de top din România,  ”se vor băga” şi, mai mult, îi vor convinge pe români: ”Să ne gândim că Ateneul Român a fost construit cu banii oamenilor. Şi, credeţi-mă, românii erau mult mai săraci atunci. Dacă ei au făcut Ateneul, acum, noi, la 100 şi ceva de ani, stând într-o mult mai bună formă economică şi ca nivel de trai, n-o să putem strânge cinci milioane de euro? E ruşinos. Sunt convins că vom reuşi, şi destul de repede”.

”Cred că e un lucru extraordinar pe care noi putem să îl învăţăm după Colectiv. Exact ăsta – să facem un demers colectiv pentru recuperarea valorilor naţionale. Este în numele Colectiv şi sunt convins că agenţiile în numele Colectiv vor înţelege să lase ego-ul la o parte, aşa cum şi noi o facem şi printr-un demers colectiv să reuşim să facem ceva. Şi n-am o îndoială că aceşti oameni, competitori de-ai mei şi colegi de-ai mei nu vor şti să găsească tonul potrivit şi emoţia necesară ca să ne atingem obiectivul”, a detaliat directorul grupului GMP.

Alţi publicitari români s-au declarat, însă, sceptici în ceea ce priveşte apelul ministrului Culturii ca agenţiile de comunicare să realizeze pro bono campania pentru achiziţia ”Cuminţeniei pământului”, Bogdan Enoiu comentând că ministrul poate cere, dar mai ”trebuie să vrea şi ceilalţi să lucreze pe gratis”. Aneta Bogdan spune, într-o notă de ironie, că publicitarii vor fi plătiţi prin mântuirea sufletului.

”E bine că a invitat agenţiile să facă pro bono campania. Fiecare poate să ceară orice, acum trebuie să vrea şi ceilalţi să lucreze pe gratis. Dar cred că se vor găsi proiecte”, a declarat Bogdan Enoiu, directorul general al grupului McCann Erickson.

Totuşi, el a mărturisit că nu înţelege demersul ministerului. ”Nu îmi dau seama dacă e corect. Până la urmă, cetăţenii cumpără toată opera. Este clar că operele lui Brâncuşi valorează foarte mult. 80% oricum nu sunt în România. Dacă mă duc la «Pompidou», scrie sculptor francez născut în România, din păcate”, a precizat Enoiu.

Şi Aneta Bogdan, managing partner şi cofondator al companiei Brandient, a criticat apelul ministerului către agenţiile de publicitate. ”Este exact forma în care Ministerul Culturii respectă agenţiile de publicitate din România. E forma de respect, adică: «munciţi, nu o să fiţi plătiţi, probabil o să vi se ducă sufletul în rai»”, a spus ea.

Ministerul Culturii a lansat subscripţia naţională pentru achiziţionarea sculpturii ”Cuminţenia Pământului” şi a invitat agenţiile de publicitate să dezvolte pro bono campania de comunicare. Ministrul Vlad Alexandrescu a făcut anunţul vineri, pe contul său de Facebook.

 

Cele mai citite

Șobolanii au invadat spațiile verzi din Târgoviște. FOTO

Primăria Municipiului Târgoviște pare că a rămas restantă cu deratizarea în acest an. Șobolanii de mari dimensiuni au fost suprinși de cetățeni ai orașului-reședință a...

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...

Duel între Danielle Collins şi Elena Rîbakina în finala turneului WTA de la Miami

Finala WTA 1.000 de la Miami le va pune față în față pe americanca Danielle Collins şi kazaha Elena Rîbakina, ambele jucătoare câștigându-și semifinalele...
Ultima oră
Pe aceeași temă