12.2 C
București
duminică, 19 mai 2024
AcasăInternaționalPrieteni in publicitate, Friends Advertising

Prieteni in publicitate, Friends Advertising

Agentia Friends Advertising s-a nascut candva la inceputul anului 2002, sub semnul prieteniei unor seniori in publicitate coagulati in jurul echipei creative Bojan Spasic si Sorin Tranca. Acestia din urma formeaza prima echipa stabila din publicitatea romaneasca, acumuland o experienta de lucru in aceasta formula de peste trei ani.
In scurt timp, echipa de buni meseriasi intr-ale publicitatii de la Friends si-a castigat prin munca o reputatie solida ca agentie full-service, care ofera solutii de comunicare si chiar lead-uri de business pentru clienti importanti.
In portofoliul de clienti ai agentiei se afla de la companii multinationale, clienti locali extrem de dinamici pana la conturi castigate in urma unor licitatii internationale, clienti din Marea Britanie, Turcia si Cehia, dar si ONG-uri sau proiecte sociale.

Agentie mica, clienti mari

Friends s-a bucurat de sansa si increderea unor parteneri importanti inca de la inceput, cand a dezvoltat o serie de proiecte pentru marcile companiei Unilever, Tina R sau Siemens. In prezent, portofoliul agentiei cuprinde 15 clienti, printre care banca UniCredit Romania, Canon Photo-Video CEE (cont regional in 16 tari, central si est-europene), Medrom, Gealan, KGK (marcile Saunier-Duvall, Airwell). In privinta campaniilor marca Friends, agentia nu are una preferata sau favorita. Nu si-a semnat spoturile tv si nu o va face niciodata, oricat de bune ar fi acestea, si nici nu participa la festivaluri de publicitate, deoarece crede cu tarie in ideile aprobate de catre clienti, fara sa mai primeasca si confirmarea unui juriu al unui festival cu o reputatie mai mult sau mai putin indoielnica. Recunoasterea care vine insa din partea clientilor este suficienta, agentia primind, nu de putine ori, diplome si diverse premii din partea acestora.
De asemenea, agentia a castigat contul regional Canon Photo-Video in urma unui pitch international desfasurat de Canon CEE, Austria. La acest pitch au participat mai multe agentii din diferite tari, pe lista scurta intrand, alaturi de Friends, o agentie din Cehia si una din Polonia. Friends Advertising a fost selectata in urma unui proces de aproape doua luni, in care au contat foarte mult viziunea strategica si potentialul creativ.
Proiectul Canon a implicat creatie, strategie si media si a inclus pana in prezent mai multe campanii pentru branduri foto si video, cum ar fi modelul IXUS. Campaniile sunt derulate in toate cele 16 tari din regiunea central si est-europeana. Reprezinta o mare bucurie si o dovada ca gandirea adaptata, transpusa intr-o campanie strategica, cu un limbaj universal, se poate vinde cu succes si in afara tarii. Dincolo de clienti, spoturi, povesti de succes si lucruri care ar mai trebui imbunatatite, daca ar fi totusi sa facem un bilant al primilor trei ani de Friends Advertising, atunci acestea ar fi: meserie si pasiune.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă