11.7 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSpecialAdriean Videanu, învins de CNADNR: Șoseaua de Centură va trece peste proprietatea...

Adriean Videanu, învins de CNADNR: Șoseaua de Centură va trece peste proprietatea fostului primar al Capitalei

Disputa dintre Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România și firma Titan Mar a fost câștigată de stat.

Ministerul Trans­por­turilor a eli­­­­­be­­­­rat vineri auto­­rizația de construire prin care va fi continuată modernizarea centurii rutiere a Municipiului București. „Astfel, pe secțiunea dintre Autostrada București – Pitești (A1) km 55+465 și pasajul Chitila (DN7) vor putea fi efectuate lucrări pe toate zonele expropriate”, se arată într-un comunicat dat publicității de compania de drumuri.

“România liberă” a dezvăluit la finele lunii mai cum firma Titan Mar se opunea procedurilor de expropriere a unei părți din terenul deținut, chiar dacă banii de despăgubiri fuseseră virați de CNADNR. Lucrările de extindere a Centurii de Nord au început în 2007, fiind finalizate parțial abia în 2013. Pentru cei 20 de km pe care se poate circula acum pe patru benzi, Compania de drumuri Naţionale din România a cheltuit aproximativ 400 milioane de lei, cu TVA. Numai că lucrările, licitate în mandatul lui Ludovic Orban la Ministerul Transporturilor, nu au inclus și lărgirea sectoarelor cuprinse între DN2 (Voluntari) şi A2 şi între DN7 (Chitila) şi A1. În consecință, Şoseaua de Centură nu face legătura între cele două autostrăzi importante care pleacă din Bucureşti. Cum traficul este de coşmar pe porţiunile nemo­­dernizate, toţi şoferii preferă să o ia prin oraș, aglomerând un trafic și așa complicat. Anul acesta, conducerea CNADNR părea că vrea cu adevărat să înceapă lucrările în forţă măcar pe tronsonul lipsă care este mai avansat. Numai că avântul s-a oprit într-un gard al companiei Titan Mar, deţinută de Adriean Videanu.

Citește și: UPDATE Firma lui Adrian Videanu ține în loc șoseaua de centură. Răspunsul Titan Mar

Deciziile de expropriere pentru suprafețele necesare lărgirii Şoselei de Centură la patru benzi pe sectorul menţionat au fost luate încă din luna septembrie a anului 2013 şi aduse la cunoştinţa celor ce urmau să fie afectaţi. La începutul lunii mai, sub semnătura directorului ge­­neral al CNADNR, Cătălin Homor, li s-au trimis notificări proprie­­tarilor. În paralel, banii stabiliţi în urma expertizelor au fost consemnaţi la CEC. Numai că nu toţi proprietarii s-au conformat legii, care prevede eliberarea de îndată a amplasamentului, chiar dacă sunt nemulţumiţi de suma oferită pe post de despăgubire. Întâi eliberează terenurile, astfel încât să poată intra utilajele, iar mai apoi pot contesta în instanţă valoarea despăgubirilor. Aşa spune legea. Printre cei care refuzau să le facă loc utilajelor se afla şi compania Titan Mar, deţinută de Adriean Videanu, care are baza de producţie pe Şoseaua de Centură, chiar la intersecţia cu A1. Aici, trebuie expropriată o suprafaţă de teren necesară construcţiei unei bretele care să facă legătura între drumul ocolitor şi autostradă.

Autorizația de construire emisă vineri prevede executarea lucrărilor pe o lungime de 8,6 km. Pe lângă lucrările propriu-zis de lărgire la patru benzi, vor reamenajate trei intersecții, și vor fi făcute lucrări de mutare a rețelelor de utilități, de scurgere a apelor pluviale, de siguranța circulației și de protecție a me­­diului. Valoarea totală a lucrărilor autorizate este de 9,85 milioane de lei, va fi finanțată din bugetul Ministerului Transporturilor pe 2016, iar lărgirea la patru benzi are ca termen finele acestui an”.   

 

Cele mai citite

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...

Toți cei 45 de pasageri dintr-un autobuz și-au pierdut viața într-un accident în Africa de Sud

Aproape toţi pasagerii dintr-un autobuz, 45 de persoane, şi-au pierdut viaţa joi în Africa de Sud într-un accident rutier grav, după ce vehiculul în...

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...
Ultima oră
Pe aceeași temă