14.4 C
București
miercuri, 27 martie 2024
AcasăSpecialAmericanii ar putea înceta să producă avionul Boeing 747

Americanii ar putea înceta să producă avionul Boeing 747

Constructorul aeronautic american Boeing a anunţat joi că ar putea pune capăt producţiei celebrului avion Boeing 747, în condiţiile în care cel mai mare producător de avioane din lume se confruntă cu scăderea comenzilor şi presiuni asupra preţurilor, transmite Reuters citată de Agerpres.

Boeing 747 este un model emblematic pentru industria aeronautică începând de la intrarea sa pe piaţă în anul 1970. Denumit 
“Queen of the Skies”, Boeing 747 are un design original marcat de “cocoaşa” anterioară. 

“Dacă nu vom putea obţine suficiente comenzi, producţia şi alte riscuri nu vor putea fi atentuate, am putea înregistra noi pierderi semnificative şi de aceea este posibil să decidem încheierea producţiei modelului 747”, a informat Boeing într-un comunicat de presă. 

Anterior, constructorul aeronautic american a precizat că a decis să reducă la jumătate ritmul de producţie a avioanelor Boeing 747, de la 12 până la şase avioane pe an, începând din luna septembrie 2016. 

“În ceea ce priveşte programul 747, am decis să ne revizuim estimările privind producţia şi veniturile viitoare pentru a ţine cont de slăbiciunile actuale şi cele preconizate de pe piaţa de transport aerian de marfă”, a declarat la rândul său directorul general de la Boeing, Dennis Muilenburg. 

Timp de trei decenii, Boeing 747 a fost cel mai mare avion de pasageri din lume şi până acum au fost livrate peste 1.500 de exemplare. Însă ritmul de producţie pentru acest model a scăzut de la 1,5 aparate pe lună în luna iunie 2015 la un exemplar în fiecare lună în prezent, urmând ca din luna septembrie să se reducă la jumătate. 

Boeing nu este singurul producător de avioane care are probleme cu vânzarea celor mai mari avioane de pasageri. Rivalul european Airbus a confirmat recent că are de gând să reducă la jumătate ritmul de producţie pentru modelul A380 superjumbo, în condiţiile în care companiile aeriene preferă mai mult avioanele cu două motoare în locul celor cu patru.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Tehnologia europeană din spatele mașinilor zburătoare a fost vândută în China

Tehnologia din spatele mașinilor zburătoare, dezvoltată inițial și testată cu succes în Europa, a fost cumpărată de o firmă chineză, notează BBC. Propulsat de un...

Premierul României, mesaj de Ziua Unirii cu Basarabia: “Istoria secolului trecut ne-a croit din nou destine diferite”

Premierul Marcel Ciolacu a transmis un mesaj cu prilejul Zilei Unirii Basarabiei cu România, 27 martie, mesaj în care afirmă că "Istoria secolului trecut...

Ce negoț ascund sondajele paralele din București?

Să fie oare Cristian Popescu Piedone doar iepurele lui Dom’ Profesor? În clar obscurul mediatic, strategia de atac a stăpânului antenelor devine tot mai...
Ultima oră
Pe aceeași temă