15.3 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialRus: Avem nevoie de autostrăzi între Moldova și Transilvania pentru a evita...

Rus: Avem nevoie de autostrăzi între Moldova și Transilvania pentru a evita probleme sociale mari

Judeţele din estul ţării se vor menţine la un nivel scăzut de dezvoltare și se vor confrunta cu probleme sociale mari dacă Moldova nu va fi legată cu prioritate de Transilvania, prin autostrăzi, a declarat Ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Potrivit ministrului de resort, citat de Mediafax, legătura din Transilvania și Moldova poate fi făcută prin două autostrăzi, prima fiind Braşov – Bacău, iar cea ce-a doua care să pornească de la Iaşi şi să ajungă la Autostrada Transilvania.

“Pe autostradă noi avem de rezolvat toată ţara, când vom prioritiza în Programul Operaţional. Avem o problemă gravă cu tot ce înseamnă Moldova. Dinamica de dezvoltare a judeţelor din vestul ţării este mai mare decât a celor din est, iar dacă nu facem nimic şi nu prioritizăm o legătură între Moldova şi Transilvania, judeţele de acolo se menţin la un nivel de dezvoltare scăzut şi cu probleme sociale mari. Este inadmisibil pentru un stat naţional. Această legătură se poate face prin autostrada Braşov – Bacău şi una pe deasupra care merge de la Iaşi şi se opreşte pe Autostrada Transilvania. De îndată ce se termină dezbaterea publică a Master Planului pe transport şi vom avea Programul Operaţional, la finele lunii noiembrie, atunci prin acest program vor apărea şi prioritizările”, a spus Rus.

Potrivit acestuia, odată cu Programul Operaţional autorităţile vor şti pe ce sume pot conta pentru autostrăzi de la UE, de la bugetul statului, dacă se va recurge la concesiuni sau la parteneriate public-privat şi ce proiecte vor putea fi începute.

La începutul lunii, Ioan Rus a prezentat Master Planul general de transport al României în faţa comisiilor parlamentare de transporturi, care cuprinde toate intervenţiile în infrastructură pentru 2014-2030.
Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu – Braşov (103 km), Ploieşti – Comarnic (49 km), Craiova – Piteşti (115 km), Comarnic – Braşov (54 km), Braşov – Bacău (158 km) şi Gilău – Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fără TVA, potrivit unui document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor.

În plus, Master Planul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA, mai scrie Mediafax.

”O să avem dezbateri, discuţii pro, contra, în următoarele trei săptămâni, să zicem 20 de zile, după care vom începe să punctăm, să transformăm acest Master Plan în Programul Pperaţional. Îl vom prezenta Guvernului, iar Guvernul va decide şi atunci, în Guvern, vom şi etapiza: cu asta începem, cu ailaltă în 2019, cu ailaltă în 2021, etcetera”, declara Rus.

România avea, la finele anului trecut, 644 km de autostradă, 16.466 km de drumuri naţionale, 35.587 km de drumuri judeţene şi 32.190 de drumuri comunale. Potrivit documentului, în România nu există drumuri expres.

Cele mai citite

Lufthansa a evitat o grevă a salariaților chiar de Paște

Compania aeriană germană Lufthansa şi un sindicat care reprezintă personalul de la sol au anunţat miercuri că au ajuns la un acord privind salariile...

Proiect de pace durabilă

Anulată de două războaie în curs, Ucraina și Gaza, și umbrită de conflicte potențiale, precum cel din jurul Taiwanului, pacea este din nou tematizată....

Se dezumflă balonul Green Deal!

În România, nu se vorbește deloc despre eșecul reuniunii miniștrilor de mediu din UE, cu privire la adoptarea Legii pentru Refacerea Naturii. Deși grupul...
Ultima oră
Pe aceeași temă