13.2 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSpecialBilet Tarom all inclusive: avion plus tren. Ce surpriză le pregătește studenților...

Bilet Tarom all inclusive: avion plus tren. Ce surpriză le pregătește studenților ministrul Transporturilor

Terminalul Sosiri al Aeroportului Otopeni ar putea fi înţesat în curând de domnişoare cu fuste scurte, care să-i tragă de mâneci pe cei care coboară din avion pentru a-i îndruma către Henri Coandă Expres, trenul care face legătura cu Gara de Nord din Bucureşti.

Ministrul Transporturilor Dan Costescu vrea să facă în câteva luni ce se putea face de ani de zile, dar nepăsarea predecesorilor lui şi nepăsarea şefilor de la companiile din subordine au îngropat proiectele încă din faza de simplă idee. „Ce ne împiedică să facem o convenţie între CFR Călători şi Tarom ca pasagerii companiei aviatice să aibă inclus biletul de tren până în Bucureşti?”, s-a întrebat ieri, retoric, ministrul. Acesta a continuat, arătând că trenul Henri Coandă Expres, care face legătura între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord din Bucureşti, ar putea fi promovat şi de alte companii din subordinea ministerului, cum ar fi Metrorex.

Pe de altă parte, spune ministrul, în aerogară, la terminalul Sosiri, ar putea fi instalaţi „promoteri” care să-i indrume pe pasageri, odată coborâţi din avioane, către acest tren, pentru a nu mai alege taxiul sau autobuzul. El a precizat că este vorba doar de o idee, de a cărei implementare se vor ocupa departamentele comerciale şi de marketing ale societăţilor în cauză.

Dan Costescu şi-a reînnoit promisiunea că la toamnă linia ferată existentă va fi reabilitată la viteza maximă proiectată (100km/oră, pe alocuri 80km/oră), astfel încât drumul de la Gara de Nord până la Aeroportul Otopeni să dureze puţin peste 20 de minute.

CITEŞTE şi 23 de minute cu Expresul până la aeroport

În altă ordine de idei, ministrul a anunţat că se lucrează împreună cu Ministerul Educaţiei la o procedură simplificată de obţinere a biletelor de tren cu tarif redus de către studenţi.

În prezent, universităţile îi eliberează fiecărui student o legitimaţie de călătorie cu care poate circula nelimitat cu trenuri Regio (fostele Personale) pe o distanţă de până la 60 km. Acestei legitimaţii i se adaugă un carnet cu 12 tichete pentru călătoria cu trenurile de rang superior, Interregio, cu care se prezintă la casa de bilete a CFR Călători.

Modificarea are în vedere ca fiecare student să aibă pe carnet un cod unic. Astfel, el se va prezenta la casa de bilete direct cu carnetul, fără a mai fi nevoie de etapa intermediară pomenită anterior. Directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, a declarat că speră ca această modificare să intre în vigoare la toamnă, odată cu începerea noului an şcolar.

AFER, îndemnată să reducă tarifele

Dan Costescu a dat dovadă că dă curs semnalelor din presă şi a reacţionat la un articol publicat săptămâna trecută de România liberă, în care se arăta faptul că unele tarife percepute operatorilor feroviari privaţi de nou înfiinţata Agenţie de Investigare Feroviară (AGIFER) au crescut chiar şi de zece ori.

„Va trebui să vedem ce tarife avem în acest moment foarte mari. Să demaraţi nişte întâlniri cu mediul dumneavoastră de afaceri, cu operatorii, cu industria”, a spus Dan Costescu, adresându-i-se noului director general al Autorităţii Feroviare Române (AFER), Dragoş Floroiu. Ministrul a precizat că trebuie respectate standardele de siguranţă ale Uniunii Europene, dar că acest lucru nu înseamnă împovărarea operatorilor cu taxe inutile sau foarte mari.

CITEŞTE şi Transportatorii feroviari privați, taxați de zece ori mai mult de stat

CFR Marfă vrea să obţină la anul un profit „semnificativ”

În ceea ce priveşte CFR Marfă, noul director general al societăţii, Mihuţ Crăciun, vrea să obţină la finele anului în curs profit operaţional, în traducere liberă să nu mai fie pierderi.

Pentru anul viitor, Crăciun spune că societatea pe care o conduce va obţine un profit „semnificativ”. Dan Costescu a precizat că acest lucru înseamnă că profitul va fi undeva pe la 40-50 milioane de lei.

Printre problemele cu care se confruntă în prezent CFR Marfă se numără sumele mari de bani pe care le are de recuperat de la alte companii deţinute de stat, cum ar fi complexurile energetice Oltenia şi Hunedoara, dar şi numărul mare de vagoane şi locomotive neutilizate, care generează costuri substanţiale.

CFR Marfă are un total de 31.986 de vagoane, din care parcul activ reprezintă doar 13.478. Chiar din cifrele oficiale ale societăţii rezultă deci că aproape 58% din parcul de vagoane nu este utilizat, fiind tras pe linie moartă.

Tic-tac. Se apropie concurenţa din UE

Din 2019, cel mai târziu din 2022, CFR Călători şi operatorii privaţi se vor afla în faţa unei provocări nemaiîntâlnite. Piaţa feroviară a Uniunii Europene se va deschide, ceea ce va însemna că Deutsche Bahn, de exemplu, va putea să transporte pasageri pe teritoriul României. Asta în condiţiile în care, de exemplu, parcul de vagoane al CFR Călători are o vechime medie de 35 de ani, iar ultima reînnoire serioasă a avut loc în 2011. Pentru acest an, Ministerul Transporturilor a pregătit o sumă suplimentară de 226 milioane de lei pentru achiziţia de material rulant, care va fi completată cu bani europeni. Să vedem însă dacă aceşti bani vor fi suficienţi.

 

Cele mai citite

Oamenii de știință din Israel au făcut o descoperire remarcabilă legată de o supernovă

În urmă cu aproximativ 20 de milioane de ani, într-o galaxie nu foarte îndepărtată, o stea de mari dimensiuni a explodat şi a trimis...

O femeie de 31 de ani a fost reținută pentru efectuarea repetată de intervenții chirurgicale estetice minim invazive

O femeie în vârstă de 31 de ani a fost reţinută pentru 24 de ore, urmând să fie prezentată magistraţilor cu propunere legală, pentru...

Oamenii de știință din Israel au făcut o descoperire remarcabilă legată de o supernovă

În urmă cu aproximativ 20 de milioane de ani, într-o galaxie nu foarte îndepărtată, o stea de mari dimensiuni a explodat şi a trimis...
Ultima oră
Pe aceeași temă