4.9 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecialFOTO. Călătorii de pe Magistrala 4 de metrou, nevoiți să schimbe trenul...

FOTO. Călătorii de pe Magistrala 4 de metrou, nevoiți să schimbe trenul la Parc Bazilescu. Stațiile Laminorului și Străulești au fost inaugurate fără ca semnalizarea să fie gata

Vinerea trecută, un întreg alai de la Metrorex, inclusiv directorul general Marin Aldea, și de la Ministerul Transporturilor, în frunte cu ministrul Răzvan Cuc, inaugura cu mare fast două stații de metrou de pe Magistrala 4: Laminorului și Străulești. Problema este însă că Metrorex s-a grăbit să inaugureze cei 2,1 km de linie, în condițiile în care nici acum semnalizarea nu este gata, iar trenurile circulă la „cale liberă”.

În mod normal, cei care coboară din tren în Gara de Nord și vor să ajungă la Străulești ar trebui să fie transportați de Metrorex direct. Adică, te sui în trenul de metrou la Gara de Nord 2 și cobori la capăt, la Străulești.

Lucrurile nu stau însă așa, pentru că la un moment dat îl auzi pe mecanicul trenului anunțând: „Trenul se limitează la stația Parc Bazilescu. Pentru continuarea călătoriei în direcția Străulești vă rugăm să luați trenul de la linia vecină”. Și așa se face că pasagerii sunt nevoiți să se mute dintr-un tren în altul, nu depuține ori cu bagaje, căci pe traseul Magistralei 4 sunt două gări: București Nord și Basarab.

Nu mai vorbim de faptul că, în acest fel, călătoria durează cu 4-5 minute mai mult. În fine, schimbi peronul și trenul pornește, însă nu trebuie să fii specialist pentru a constata că viteza este destul de redusă comparabil cu alte tronsoane ale metroului bucureștean.

„Pe acest tronson dintre Parc Bazilescu și Străulești se circulă la cale liberă, pe bază de impiegat de mișcare. Se dă confirmarea din stație în stație că trenul poate pleca”, a explicat pentru România liberă un specialist din cadrul Metrorex. Acesta a menționat că pe tronsonul inaugurat vinerea trecută se circulă fără semnalizare și fără circuite de cale, deoarece conducerea Metrorex s-a grăbit cu inaugurarea.

CITEȘTE și Staţiile de metrou Laminorului şi Străuleşti s-au deschis cu patru luni întârziere. Lucrările au început în urmă cu patru ani. Cum arată investiția pentru care Metrorex a plătit 1,1 miliarde lei | GALERIE FOTO

Pe de altă parte, cei de la Metrorex trebuia să dea în folosință tronsonul în luna decembrie a anului trecut. Ministrul de atunci, Sorin Bușe, făcea presiuni pentru a tăia el panglica, chiar dacă nu erau montate instalaţiile de prevenire şi stingere a incendiilor (PSI).

Licitaţia pentru aceste echipamente fusese lansată în toamnă, însă nu se finalizase procedura de atribuire. Oficial, Metrorex susţinea la vremea respectivă, atunci când a amânat pentru primăvară punerea în funcțiune, că operațiunea de verificare a lucrărilor pentru obiectivul de investiții Magistrala 4 – Extinderea cu două noi stații de metrou: Laminorului și Lac Străulești a început la începutul lunii decembrie. Concluziile comisiilor de specialitate care au verificat lucrările au evidențiat finalizarea tuturor lucrărilor de arhitectură, finisaje, lifturi și escalatoare, cale de rulare, instalații electrice și sanitare, instalații PSI, instalații de ventilație, telefonie, acestea fiind în deplină stare de funcționare, astfel încât probele tehnologice aferente instalațiilor precum și ale circulației trenurilor să poată fi făcute.

CITEȘTE și Încă un angajament nerespectat de ministrul Transporturilor. Staţiile de metrou Laminorului şi Lac Străuleşti se deschid abia la primăvară

Conducerea Metrorex nu a suflat atunci niciun cuvânt despre instalațiile de semnalizare și circuitele de cale, care lipsesc și acum. În ciuda insistențelor noastre, directorul general al Metrorex nu a putut fi contactat pentru a face precizări în legătură cu situația de pe Magistrala 4.

Secțiunea de metrou Laminorului – Străulești are în total o lungime 2,1 kilometri. Proiectul are două componente: extinderea rețelei cu cele două stații Laminorului și Străulești şi realizarea unui Depou Intermodal și a Parcării Străulești.

Legătura dintre stațiile noi se realizează printr-un tunel pe fiecare fir de circulație. Lucrările pentru extinderea Magistralei 4 au început în 2013 și au costat 1,115 miliarde de lei, proiectul beneficiind de finanțare din fonduri europene, POS-T și POIM.

În momentul de față, nici depoul și nici parcarea și terminalul intermodal de la Străulești nu sunt finalizate. 

Cele mai citite

Nicușor a lansat cel mai mare fake-news de campanie

Nicușor Dan a rostogolit cea mai mare minciună din actuala campanie electorală. Presa neomarxistă s-a grăbit să preia anunțul echipei sale, potrivit căruia Agenția...

Urzicile: Delicii Verzi Pline de Nutrienți și Beneficii pentru Sănătate

Urzicile, deși adesea evitate din cauza proprietăților lor iritante la contactul cu pielea, sunt o sursă valoroasă de nutrienți și au numeroase beneficii pentru...

Părerea românilor despre cazinourile pe bani reali

În momentul de față se discută foarte mult la nivel național despre cazinouri și platforme care oferă jocuri pe bani reali. Operatorii de jocuri...
Ultima oră
Pe aceeași temă