20.8 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialCamionagiii români acuză Franţa de protecţionism

Camionagiii români acuză Franţa de protecţionism

Chiar dacă au camioanele dotate cu spaţii speciale de odihnă, conducătorii auto nu mai pot efectua perioada săptămânală obligatorie de odihnă la bordul vehiculelor lor, atât în Franţa, cât şi în Belgia. Obligaţi să se cazeze la hoteluri şi să lase camioanele nesupravegheate în parcări, conducătorii auto afirmă că mijloacele lor de transport sunt vandalizate în parcările francezilor.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cere autorităților române şi europene măsuri de urgenţă pentru a determina Franţa şi Belgia să retragă imediat noi reglementări privind introducerea de sancțiuni drastice dacă perioada de repaus săptămânal normală a şoferilor profesionişti se efectuează în cabina vehiculului. Aceştia sunt obligaţi să se odihnească cel puţin 45 de ore săptămânal.

Nemulţumirile transportatorilor au apărut după ce în iunie 2014 Belgia a interzis efectuarea perioadei de repaus săptămânal normală în cabina vehiculului. Sancțiunea pentru nerespectarea acestei prevederi poate ajunge la 1.800 euro.
O măsură similară a fost adoptată în iulie şi în Franța.  Aici, sancţiunile sunt mult mai dure.  Vinovaţii sunt pasibili de amendă de 30.000 euro și un an de închisoare. Măsurile adoptate sunt “fundamental contradictorii cu valorile UE” şi sunt “reglementări anticoncurenţiale şi anti-europene”,afirmă UNTRR.

Pentru a justifica restricţiile introduse împotriva transportatorilor români şi polonezi, guvernul de la Paris a invocat unele prevederi ale Regulamentului 561/2006 al CE.  Acesta nu a conţinut niciodată sancţiuni şi ca urmare nimeni nu a ţinut cont de prevederile acestuia. Într-o Europă care se pretinde a fi piaţă unică, orice reglementare care aducea a măsură protecţionistă a fost ignorată.

“Asociaţia noastră îşi exprimă îngrijorarea faţă de astfel de abordări juridice la nivel naţional ale Regulamentului European nr. 561/2006 (…) Este inacceptabil ca, sub egida populistă a luptei împotriva dumping-ului social, unele state membre ale UE să adopte măsuri protecţioniste, promovate cu singurul scop de a deveni un instrument utilizabil împotriva concurenței europene în domeniul transporturilor”, spun oficialii UNTRR.

”Amenzi de până la 30.000 de euro, 
1 an de închisoare pentru nerespectarea regulamentului în Franța! Despre ce pericol public vorbim aici? Pentru rasism francezii dau 9 luni de pușcărie. Cu ce deranjează societatea un șofer european care se odihnește în cabină?”, afirmă şi Daniel Mazilu, subsecretar general al Asociației Române pentru Transporturi Rutiere Internaționale (ARTRI).

Lăsate în parcări fără a fi supravegheate, camioanele transportatorilor români riscă să fie vandalizate. Au existat astfel de cazuri, susţin oficialii UNTRR. “Membri ai asociaţiei noastre, ca şi transportatori polonezi au raportat incidente similare produse într-o parcare din Franţa, în care le-au fost sparte anvelopele remorcilor în timpul repausului de noapte al şoferilor (…) în loc să ia măsuri de creştere a siguranței în parcări, Guvernul francez introduce măsuri protecționiste împotriva operatorilor de transport străini, care pot escalada vandalismul în sectorul transporturilor rutiere”, spun transportatorii români.

Cele mai citite

Casa Albă a reprogramat întâlnirea anulată de Netanyahu de la Washington

Decizia vine în contextul în care Karine Jean-Pierre, secretarul de presă al Casei Albe, a anunţat că premierul Israelului, Benjamin Netanyahu, a revenit asupra...

Copilul tău și-a pierdut pofta de mâncare? Iată ce trebuie să faci!

Lipsa de apetit la copii reprezintă o problemă comună, care adesea îngrijorează părinții. Este esențială o abordare atentă și informată pentru a identifica cauzele...

Sectorul turistic se așteaptă la un 2024 puternic, analiză

Turismul internațional este așteptat să recupereze în 2024 pe deplin scăderile din timpul  pandemiei, estimările inițiale indicând chiar o creștere de 2% peste nivelurile...
Ultima oră
Pe aceeași temă