Vânzările companiei Volkswagen au crescut în luna ianuarie, datorită cererii din China, în ciuda scandalului care a afectat puternic grupul, relatează MarketWatch şi Reuters, citate de Agerpres.
Luna trecută, livrările grupului german pe plan global au urcat cu 3,7%, la 847.800 vehicule, camioane şi motociclete, după ce în decembrie vânzările au scăzut cu 5,2%, contribuind la primul declin al vânzărilor anuale din 2002.
În ianuarie, brandul Volkswagen a înregistrat cel mai semnificativ avans lunar al vânzărilor pe piaţa chineză, iar la nivelul grupului VW creşterea a fost de 15,4%, depăşind expansiunea de 1,8% înregistrată în Europa. Cel mai semnificativ declin s-a înregistrat în Rusia şi Brazilia, de 29,5% şi, respectiv, 38,8%. Pe piaţa din SUA livrările grupului Volkswagen au scăzut luna trecută cu 7%.
“Situaţia din Rusia şi Brazilia rămâne tensionată, în timp ce China este pe creştere, iar tendinţa din Europa este în general stabilă”, a afirmat directorul general al Volkswagen, Matthias Muller.
Acesta şi-a exprimat recent angajamentul de a păstra cele 12 branduri ale grupului german, sugerând că producătorul auto are mijloacele financiare pentru a depăşi scandalul emisiilor fără a vinde active.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.