11.7 C
București
marți, 14 mai 2024
AcasăSpecialCine și când oferă reduceri de Black Friday

Cine și când oferă reduceri de Black Friday

Istoria Black Friday în ţara noastră este simplă şi relativ scurtă, primul Black Friday având loc abia în anul 2011. Considerată o sărbătoare în retail, Black Friday înseamnă, practic, intrarea în luna cadourilor.

Dacă e să ne luă m după experienţele anterioare este clar că şi în acest an Black Friday-ul românesc va avea loc cu o săptămână înaintea celui original, din Statele Unite, adică pe 21 ­noiembrie 2014, şi va ţine tot weekend-ul. 3 zile de reduceri. Unele chiar şi de 75%.

Însă veştile bune se opresc aici. Este mai mult decât posibil ca site-urile marilor retaileri să pice, cel puţin în primele ore după miezul nopţii. Aşa cum s-a întâmplat de fiecare dată. Şi magazinele clasice vor fi invadate de doritorii de chilipiruri şi, ca de fiecare dată, cel mai mult timp va fi pierdut pentru plata produselor cumpărate.

Retailerii, atât cei clasici cât şi cei din online, spun că în acest an peste 6 milioane de români vor intra în magazine sau pe Internet pentru a-şi achiziţiona produsul mult dorit la preţ de chilipir, mai ales că, spun retailerii, îi vor întâmpina cu depozite pline cu sute de mii de produse care aşteaptă să fie cumpărate.

2013, Black Friday cu repetiție

A treia ediție a evenimentului de shopping din România a venit cu o inovație. Inițial, două magazine online au anunțat că vor organiza Black Friday cu o săptămână mai devreme, pe 22 noiembrie. O parte dintre ceilalți retaileri au acuzat că a fost furat startul, alții s-au aliniat rapid. A fost mai ales o luptă a echipelor de programatori, în cazul magazinelor pe Internet, întrucât anunțul devansării a fost făcut cu foarte puțin timp înainte.

Magazinele foarte mari, care își permit echipe de dezvoltare proprii, au reușit să câștige cotă de piață, făcându-i pe clienți să-și cheltuiască banii economisiți pentru Black Friday pe produsele oferite de ei, în timp ce retailerii mai mici au rămas cu data de 29 noiembrie sau au intrat în cursă nepregătiți și au avut probleme din pricina „căderilor” site-urilor.

În 2012, potrivit unui studiu Daedalus, cotele de piață în cadrul evenimentului de shopping au fost următoarele:

1. eMAG.ro – 21,1%

2. Flanco – 18,4%

3. Altex+Mediagalaxy – 12,3%

4. Domo – 9,4%

5. Carrefour – 8,6%

6. Metro – 2,8%

7. evomag.ro – 2,2%

8. PCGarage.ro -1,6%

9. Kaufland – 1%

10. Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro – 0,6%

Ce se cumpără

Dacă anul trecut de Black Friday produsele din categoria electrocasnicelor mari au fost vedetele reducerilor substanţiale, în acest an vedetele vor fi electronicele: smartphone-urile, laptopurile şi televizoarele smart. Comercianţii vor scoate la vânzare telefoane inteligente al căror preţ de vânzare va pleca de la doar 250 de lei şi Smart Tv-uri, cu diagonala de 80 de cm, al căror preţ de pornire va fi în jurul a 500 de lei.

Laptopurile vor avea reduceri de cel puţin 20-30 de procente iar cel mai ieftin ar putea costa chiar şi 700 de lei. Dar să nu vă aşteptaţi la performanţe de top, vor fi vândute la aceste preţuri laptopurile din categoria low-end. Vor fi reduceri şi la telefoanele mobile şi la tablete, reducerile variind între 10 şi 50 de procente, însă nu vă faceţi speranţe de reduceri substanţiale la smartphone-uri de ultimă generaţie lansate după jumătatea acestui an. Pentru acestea reducerile vor fi de maximum 10%. Cât despre iPhone 6 la reducere nu cred că se pune problema, având în vedere că, în Statele Unite, a fost lansat pe 9 septembrie, iar în ­România, oficial, pe 29 octombrie. Dar, cine ştie? Este loc pentru surprize… plăcute.

Marii jucători de pe piaţa IT, a electronicelor şi a electrocasnicelor vor ”fura” startul şi în acest an şi vor începe mai devreme cu o săptămână mai devreme decât cei din Statele Unite. Însă, să nu uităm că asiaticii au avut Black Friday săptămâna trecută

eMAG

eMAG, cel mai mare retailer online, va organiza cea de-a patra ediție a Black Friday pe 21 noiembrie, oferă reduceri totale în valoare de 75 de milioane de lei şi estimează reduceri de până la 75%. Anul trecut, eMAG a organizat Black Friday-ul tot cu o săptămână înainte, pe 22 noiembrie, şi au reuşit atunci să vândă peste 250.000 de produse în valoare de 23 milioane de euro.eMAG organizează cel mai mare Black Friday de până acum și estimează vânzări de 150 de milioane de lei

În evenimentul de shopping al anului, reducerile vor fi aplicate la 450.000 de produse incluse în cea mai diversificată gamă din istoria retailerului online: IT, telefoane mobile, foto, electrocasnice și climatizare, produse de îngrijire personală și cosmetice, cărţi, jucării, produse pentru casă şi grădină, auto, articole sportive. "Întotdeauna am plecat cu acțiunile noastre de la dorințele clientului, iar Black Friday cumulează aceste dorințe într-o zi specială, ziua cu cele mai multe reduceri din an. Am muncit 6 luni pentru a le aduce clienților noștri reduceri totale de 75 de milioane de lei dintr-o gamă foarte largă de produse”,  spune Iulian Stanciu, director general eMAG.

Iulian Stanciu a spus că eMag va pune la bătaie de Black Friday 50.000 de smartphone-uri, 15.000 de televizoare, 25.000 de laptopuri, 10.000 de aparate foto, 10.000 de jucării, 1.000 de maşini de spălat vase, 10.000 de expresoare, 300 de canapele, 5.000 de anvelope, 5.000 de parfumuri, 1.500 de servicii de masă, 12.000 de cărţi, 2.000 de lopeţi, 15.000 de pachete mari de scutece, 50 de pick-up-uri, 500 de boilere, 1.000 de chiuvete, 300 de generatoare de curent şi… 50 de autoturisme.

eMAG estimează vânzări în valoare totală de 150 de milioane de lei pe parcursul întregii zile de Black Friday. Reducerile ajung până la 75% și vor fi aplicate celei mai diversificate game de produse din istoria retailerului online: IT, telefoane mobile, foto, electrocasnice și climatizare, produse de îngrijire personală și cosmetice, cărţi, jucării, mobilier, auto, articole pentru casă şi grădină. "În spatele acestui eveniment sunt peste 1.000 de oameni, peste 200 de furnizori și investiții mari în infrastructura logistică și IT”, a mai spus Iulian Stanciu.

Pentru pregătirea Black Friday 2014, eMAG a investit 5 milioane de lei în servere şi 2 milioane de lei în platforma online. În depozit, produsele din oferta Black Friday ocupă 10.000 de metri pătrați, iar 240 de oameni vor lucra 24h din 24h pentru a pregăti comenzile. Pentru livrarea produselor, eMAG a încheiat parteneriate cu FAN Courier, Cargus, DPD și TNT pentru un flux de livrare de 150 de camioane/zi, astfel încât livrările să fie finalizate în decurs de 6 zile.

eMAG a lansat, în 2011, conceptul de Black Friday pe piața din România și organizează evenimentul celor mai mari reduceri din an pe parcursul unei singure zile

evoMAG

evoMAG, retailerul online de produse electronice şi unul dintre principalii jucători în comerţul online, prezent pe piaţă de 9 ani, cu vânzări de peste 15 milioane de euro în 2013 s-a pregătit pentru BLACK FRIDAY-ul din acest an cu 5 zile de reduceri “de groază”, între 27 și 31 octombrie, cu ocazia sărbătorii de Halloween. La această, să-i spunem încălzire înainte de Black Friday, evoMag a redus preţurile la sute de produse din toate categoriile existente în magazinul online, reprezentanţii retailerului susţinând că prin campania de reduceri de Halloween au vrut să dea posibilitatea clienţilor să aibă acces la produse de calitate la preţuri foarte bune şi înainte de celebrul BLACK FRIDAY 2014.

Un aspect care nu trebuie neglijat – toţi clienţii care au cumpărat un produs în voloare de minim 109 lei în perioada reducerilor de Hallowen au intrat automat într-un concurs la care pot câştiga un iPhone 6 şi unul dintre cele 4 vouchere de 1.000 de lei.

Mihai Pătraşcu, CEO la evoMAG, ne-a declarat că ”Black Friday la evoMAG va începe pe 21 noiembrie şi va ţine până pe 23 noiembrie şi vom avea reduceri de preţuri de până la 70% pentru 300 de produse pentru care ne propunem un stoc de cel puţin câte 1.000 de bucăţi pentru fiecare”.

Mihai Pătraşcu ne-a mai spus că, în urma unui sondaj realizat online de evoMAG, 16% din potenţialii cumpărători ar dori ca de Black Friday să cumpere un telefon mobil, 12 la sută se gândesc să achiziţioneze electrocasnice mici, 10 procente şi-ar dori un laptot, 11% vor tablete, iar alţi 9 la sută urmăresc să cumpere televizoare.

MarketOnline.ro

Deja MarketOnline.ro, care are o experienţă de 8 ani în vânzarea de produse electronice şi se situează în prezent în topul magazinelor care comercializează produse IT&C şi electrocasnice, a anunțat reduceri de până la 75% pentru ziua de vineri, 21 noiembrie, „primul” BLACK FRIDAY din acest an şi spun că acum este momentul pentru a cumpăra la preţuri speciale ­laptop-uri, ­notebook-uri, ­smartphone-uri, televizoare, table­te, componente PC, aparate foto electrocasnice şi produse de îngrijire personală. „Pentru Black Friday 2014 estimăm un număr de 500.000 de vizitatori unici şi o creștere de 30 de procente a comenzilor faţă de cele ­înregistrate anul trecut”, spune ­Andrei Cracea, managerul MarketOnline.ro, într-un comunicat de presă trimis Mediafax.

Printre magazinele online care şi-au anunţat participarea la Black Friday 2014 se mai găsesc F64, Azerty, Mediadot. La Black Friday 2014 vor lua parte şi magazine de fashion precum MyCloset, TinaR şi MiniPrix.  

Cele mai citite

Fostul avocat al lui Trump a depus mărturie în procesul cu Stormy Daniels

Michael Cohen, fostul avocat al lui Donald Trump, a compărut luni în calitate de martor-cheie la procesul fostului preşedinte al SUA pentru plăţi ascunse...

Florin Piersic, mesaj de ultim moment: „Sunt viu”

Actorul Florin Piersc, internat în spital cu mai multe probleme de sănătate, a transmis, luni seară, un prim mesaj. El spune că e „viu”,...

Hezbollah: Locuitorii strămutați israelieni se pot întoarce acasă dacă se încheie războiul

Şeful grupării insurgente libaneze Hezbollah, Sayyed Hassan Nasrallah, a declarat luni că locuitorii din nordul Israelului care s-au refugiat în alte zone din ţară...
Ultima oră
Pe aceeași temă