13.9 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăSpecialCNA a interzis reclame la anvelope, la suplimente alimentare şi la un...

CNA a interzis reclame la anvelope, la suplimente alimentare şi la un cartier rezidenţial

Două spoturi publicitare pentru anvelopele Nokian Tyres, un clip de promovare a suplimentului alimentar Genacol şi o reclamă la cartierul rezidenţial Avantgarden 3 au fost interzise de la difuzare printr-o decizie luată marţi de CNA, din cauză că încălcau legislaţia audiovizualului.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa de marţi, să aplice decizii de intrare în legalitate în cazul acestor spoturi publicitare, fapt care presupune că respectivele clipuri nu mai pot fi difuzate în această formă care încalcă legislaţia audiovizualului.

Spotul pentru suplimentul alimentar Genacol a fost difuzat în octombrie 2015 de Etno TV, iar în urma analizării sale de către Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), clipul publicitar a fost modificat. Totoşi, CNA a constatat că nici cea de-a doua variantă a spotului nu respectă legislaţia audiovizualului.

Potrivit informaţiilor prezentate în şedinţa de marţi, produsul se adresează persoanelor cu dureri reumatice şi articulare, iar în cadrul spotului de promovare a acestui produs se fac afirmaţiile: "O formulă naturală pe bază de colagen 100% pur", "Rezultatul a fost miraculos. Durerile au dispărut ca prin minune", "Recomand tuturor acest produs miraculos".

La propunerea membrului CNA Monica Gubernat, Consiliul a luat decizia de intrare în legalitate a acestui spot publicitar, în baza articolului 120, alineatul 1 din Codul audiovizualului, potrivit căruia "Sub rezerva derogărilor prevăzute de legislaţia comunitară şi naţională aplicabile apelor minerale naturale şi produselor alimentare destinate unei alimentaţii speciale, informaţiile referitoare la produsele alimentare nu trebuie să atribuie unui produs alimentar proprietăţi de prevenire, de tratament şi de vindecare a unei boli umane şi nu trebuie să evoce astfel de proprietăţi".

În ceea ce priveşte cele două spoturi publicitare pentru anvelopele Nokian Tyres, care au fost difuzate de Kiss FM şi Magic FM, în octombrie 2015, Consiliul a decis că acestea încalcă articolul 29, alineatul 1, litera f din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei'.

În spoturi se spune, printre altele: "Care a fost viteza maximă?", "336,511 kilometri la oră", "Nokian Tyres, record mondial de viteză pe gheaţă", "Îndrăzneşte să-ţi înfrunţi demonii".

Pe de altă parte, tot în şedinţa de marţi, CNA a decis că spotul de promovare a cartierului rezidenţial Avantgarden, care a fost difuzat şi de Pro TV Braşov, a încălcat articolul 29, alineatul 2, litera d din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să nu provoace nicio daună morală, fizică sau mentală minorilor şi, în special: să nu prezinte în mod nejustificat minori în situaţii periculoase".

În acest spot publicitar este prezentat cazul a doi minori care se plimbă nesupravegheaţi de un adult pe străzile oraşului la o oră târzie. Din spot se vede că fetiţa a părăsit locuinţa părinţilor fără a-i anunţa pe aceştia, pentru a se plimba prin oraş alături de alt minor, un băieţel. După ce minorii realizează că s-au rătăcit în oraş, adultul din spot le spune: "Nu v-aţi rătăcit! Aţi ajuns acasă!", situaţie neadevărată în contextul prezentat în spot.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Iohannis o poate acuza pe Andra că i-a furat opera “Pas cu pas”

Ilustrație: Laurențiu Mușoiu Dacă își tot vede năruit visul de a ajunge secretar general al Alianței Atlanticului de Nord (NATO), iar cu meditațiile nu...

Misterul surdității lui Bethoven se dezvăluie

Se spune că marile genii ale umanității ard rapid! Creează opere monumentale și se sting devreme. Despre viața și simfoniile lui Beethoven s-au scris...

Importanța testelor de screening pentru femei – Pasul esențial către o sănătate durabilă

Datorită progreselor rapide ale tehnologiei aplicate în medicină, femeile pot face teste de screening pentru a depista la timp boli grave, bolile canceroase, în...
Ultima oră
Pe aceeași temă