12 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialCNADNR a lansat licitaţia pentru expertiza tehnică la tronsonul de autostradă Cunţa-Sălişte

CNADNR a lansat licitaţia pentru expertiza tehnică la tronsonul de autostradă Cunţa-Sălişte

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a lansat procedura de licitaţie deschisă pentru atribuirea contractului pentru efectuarea expertizei tehnice asupra lucrărilor executate la lotul 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu, valoarea estimată a acestuia fiind de 1,81 milioane lei, fără TVA, scrie Agerpres.

“Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale comunică iniţierea procedurii de licitaţie deschisă pentru atribuirea contractului de servicii având ca obiect: ‘Expertiza tehnică asupra lucrărilor executate pentru obiectivul Autostrada Orăştie – Sibiu, lot 3, cuprins între km 43+855 – km 65+965, în lungime de 22,11 km'”, menţionează compania, într-un comunicat remis, vineri, AGERPRES. 

Potrivit sursei citate, CNADNR, în calitate de beneficiar, a încheiat în data de 20 mai 2011 contractul de ‘Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, Lot 3: km 43+855 – km 65+965’ cu firma italiană Salini Impregilo Spa, în calitate de antreprenor. Din cauza a nerespectării obligaţiilor asumate de antreprenor, în data de 13 ianuarie 2016, CNADNR SA a notificat antreprenorul cu privire la încetarea contractului menţionat, în conformitate cu prevederile contractuale. 

“În vederea finalizării acestui obiectiv, având în vedere stadiul execuţiei lucrărilor, al defectelor existente în şantier şi lucrărilor rămase de executat, se impune clarificarea calităţii şi cantităţii lucrărilor executate în şantier prin expertizarea acestora. Expertiza se va pronunţa şi asupra Proiectului tehnic de execuţie”, precizează CNADNR. 

Valoarea estimată a contractului de 1.808.496,00 lei fără TVA (inclusiv cheltuieli diverse şi neprevăzute în procentaj de 10% din valoarea serviciilor), sumă ce va fi suportată din garanţia de bună execuţie a contractului reziliat. 

Durata contractului este 15 luni de la data intrării în vigoare. Primele cinci luni ale contractului sunt pentru finalizarea expertizei tehnice. După primele trei luni de la începerea contractului vor urma 12 luni necesare pentru instalarea sistemului de monitorizare a zonelor cu instabilitate a terenului. 

Termenul limită de depunere al ofertelor este 16 mai 2016, ora 10,00, deschiderea ofertelor fiind programată la ora 12,00. 

În plus, din data de 30 martie 2016, directorul general al CNADNR a decis constituirea grupului de lucru – Unitatea de Implementare: Refacere Lot 3 Orăştie – Sibiu. Persoanele desemnate să facă parte din unitatea de implementare vor avea ca principală sarcină repunerea traficului pe sectorul de 22 de kilometri în condiţii de siguranţă, lucrările de reparaţie fiind executate în regie proprie. 

CNADNR menţionează că din grupul de lucru fac parte specialişti în domenii precum: construcţie drumuri şi poduri, proiectare, geologie, topometrie etc., personalul necesar pentru realizarea obiectivului urmând să fie asigurat de Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj şi Braşov. 

Acest colectiv de lucru (UIR) îşi va desfăşura activitatea sub coordonarea Direcţiei de Implementare Proiecte Autostrăzi şi Drumuri Expres din cadrul Direcţiei Generale de Implementare Proiecte de Infrastructură Rutieră – CNADNR Central. 

Finanţarea aferentă acestor lucrări va fi asigurată din garanţia de bună execuţie a contractului reziliat, afirmă compania. 

“Aşa după cum am promis şi m-am angajat la preluarea mandatului, Orăştie-Sibiu va fi proiectul pe care îl vom trata cu maximă atenţie. În paralel cu expertiza tehnică demarată pentru întreg lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu în lungime de 22 km, ne apucăm de lucru să reconstruim porţiunea excavată şi să remediem toate deficienţele cunoscute la această dată. Am hotărât să refacem acest sector în regie proprie tocmai pentru a scurta timpii de execuţie, astfel încât acest tronson de autostradă să fie refăcut cât mai repede. Vreau să punctez din nou nevoia de implicare şi, în acest sens, am decis şi solicit tuturor celor implicaţi în refacerea acestui tronson să se mobilizeze exemplar. Vreau să aplicăm acestui proiect o tehnică de lucru prin asumarea responsabilităţilor. Am angrenat în Unitatea de Implementare specialişti care şi-au asumat răspunderea de a finaliza acest tronson. În perioada imediat următoare aştept de la această echipă un program şi un calendar al lucrărilor foarte clare şi mai ales cu termene asumate. Această măsură de reziliere şi finalizare a lucrărilor în regie proprie, abordată pentru prima dată de companie, poate fi pusă în aplicare oricând pentru orice proiect care nu merge şi unde constructorul dă dovadă de neseriozitate şi întârzie proiectul nejustificat”, a declarat directorul general al CNADNR, Cătălin Homor. 

În data de 3 septembrie 2015, CNADNR a anunţat închiderea circulaţiei rutiere pe Autostrada A1 Orăştie – Sibiu începând din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Sălişte (km 270+020) – Nod rutier Cunţa (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii. CNADNR a impus constructorului autostrăzii Orăştie – Sibiu, Salini Impregilo, să refacă porţiunea de 200 – 300 de metri din corpul de autostradă unde au apărut degradările, prin demolare şi reconstrucţie în conformitate cu proiectul tehnic aprobat. 

Proiectul Autostrăzii Orăştie – Sibiu, ca parte a Reţelei de Transport Trans-Europene (TEN-T CORE), prevede construirea a 82,07 kilometri de autostradă care leagă cele două oraşe. Comisia Europeană a decis, în septembrie 2011, finanţarea acestui proiect cu 510 milioane de euro din Fondul de Coeziune. 

Autostrada a fost împărţită în 4 loturi de punere în aplicare. Loturile 1 şi 2, având lungimea de circa 44 km, au fost deschise traficului în 2013. Loturile 3 şi 4 au fost deschise traficului în 2014. În ceea ce priveşte Lotul 3 (Sălişte – Cunţa) de aproximativ 22 de kilometri, acesta face obiectul unei anchete penale după ce, pe o porţiune din zona viaductului Aciliu, au apărut fisuri adânci, care au pus în pericol siguranţa traficului rutier. 

 

Cele mai citite

Nicuşor Dan şi Dreapta Unită au depus candidaturile la Bucureşti

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, şi-a depus joi candidatura pentru un nou mandat, iar alături de el s-au aflat liderii Alianţei Dreapta Unită, care au...

Cum se va desfășura prima competiție de frumusețe pentru AI din lume

Cu un singur click, lumea reală și cea virtuală se întâlnesc într-o competiție revoluționară de frumusețe. Primul concurs de frumusețe artificială din lume și-a...

Rusia ar putea ataca Polonia dacă NATO ar aduce acolo arme nucleare

Rusia amenință că va ataca o țară membră a Alianței Atlanticului de Nord (NATO). Vice-ministrul rus de Externe a spus că acest lucru se...
Ultima oră
Pe aceeași temă