După ce a fost până şi minister fără sediu, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNADNR) se reorganizează, transformându-se din nou în două companii de stat separate. Un proiect de ordonanţă de urgenţă publicat pe website-ul Ministerului Transporturilor ar stabili intrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale în reorganizare şi schimbarea denumirii acesteia în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
O altă entitate distinctă va fi destinată dezvoltării infrastructurii de transport rutiere, domeniu principal „activități de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legate de acestea”. Aceasta ar urma să se numească Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR). CNIR va fi dezvoltatorul de infrastructură de transport rutier de interes public.
CNIR se va ocupa de „lucrări de construcții a drumurilor si autostrăzilor pentru (…) proiectarea, construirea, reabilitarea, modernizarea, repararea pe perioadele de garanţie tehnică a autostrăzilor, până la data transferului către CNAIR, drumurilor expres, drumurilor naţionale, variantelor ocolitoare”.
Interesant, CNIR se va ocupa şi de „executarea de lucrări în regie proprie”, dar în secundar şi de silvicultură, dulgherie şi tâmplărie, colectarea şi tratarea deşeurilor, recuperarea reciclabilelor, construcţia de poduri şi tunele. Precedenta transformare a CNADNR în două entităţi a fost când Guvernul USL a decis ca o companie de drumuri să rămână la Ministerul Transporturilor, cu ministru liberala Ramona Mănescu, iar compania de autostrăzi a devenit ministerul-fantomă botezat de presă „Ministerul Marilor Proiecte”, cu ministru social-democratul Dan Şova.