10.3 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialCNAIR a obținut suspendarea executării silite pentru prejudiciul de 525 de milioane...

CNAIR a obținut suspendarea executării silite pentru prejudiciul de 525 de milioane de euro în dosarul Bechtel

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) a anunțat că Tribunalul Bucureşti a admis cererea de suspendare a inspecţiei economico-financiare referitoare la contractul cu Bechtel, astfel că „nu se mai pune problema unei executări silite” împotriva CNAIR.

Decizia Tribunalului București a fost luată la data de 1 martie 2017.

Suspendarea este dispusă până la pronunţarea instanţei asupra acţiunii privind anularea dispoziţiei obligatorii. Această soluţie a instanţei nu este definitivă, având ca termen de recurs cinci zile de la comunicare.

„În concluzie, prin această soluţie pronunţată de către instanţa judecătorească, în prezent, dispoziţia obligatorie este lipsită de orice efect juridic şi nu se mai pune problema unei executări silite”, precizează comunicatul CNAIR.


Citește și: EXCLUSIV. Guvernul Tăriceanu ne-a minţit cu privire la contractul Bechtel. Cea mai păguboasă afacere a statului român, renegociată ca la Radio Erevan: de fapt, nu s-a ieftinit, ci s-a scumpit. Minciuna a fost descoperită după 11 ani

Povestea celui mai păgubos contract semnat vreodată de statul român a început pe 18 noiembrie 2003. Atunci, Guvernul României, condus de premierul Adrian Năstase, a emis Ordonanța de Urgență nr. 120 prin care mandata fosta Companie Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) să negocieze direct cu firma americană Bechtel International Inc. contractul pentru proiectarea și construirea autostrăzii Brașov-Cluj-Borș. 


La mijlocul lunii februarie, CNAIR a formulat o plângere prealabilă la Ministerul Finanţelor Publice împotriva raportului prin care se solicită recuperarea a 525 milioane de euro, sumă considerată a fi prejudiciul adus statului român prin derularea contractului Bechtel.

În raportul întocmit de Inspecţia economico – financiară din Ministerul Finanţelor Publice sunt identificaţi ca responsabili toţi foştii directori generali ai Companiei care erau în funcţie începând cu momentul încheierii contractului cu Bechtel şi până la momentul încetării acestuia.

După cum a relatat ziarul România Liberă, contractul pentru construirea Autostrăzii Transilvania a fost reziliat în data de 29 mai 2013, printr-un Acord de Încetare și Tranzacționare. În perioada 2004-2013, americanii de la Bechtel au reușit să construiască doar 52 de km de autostradă pentru care au primit suma de 1.214.652.646 euro, la care se adaugă TVA în valoare de 670 milioane lei.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Rusia – Ucraina, ziua 766: Doi morți într-un atac cu drone asupra regiunii Belgorod

Un atac ucrainean cu dronă a făcut doi morţi în regiunea rusă de frontieră Belgorod, în vestul ţării, a informat guvernatorul local, în această...

Rusia – Ucraina, ziua 766: Doi morți într-un atac cu drone asupra regiunii Belgorod

Un atac ucrainean cu dronă a făcut doi morţi în regiunea rusă de frontieră Belgorod, în vestul ţării, a informat guvernatorul local, în această...
Ultima oră
Pe aceeași temă