10.3 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialCoca-Cola furnizează 0,4% din PIB-ul României

Coca-Cola furnizează 0,4% din PIB-ul României

Coca-Cola furnizează 0,4% din PIB-ul României. Aceasta este concluzia unui studiu, realizat la comanda companiei, ce cuantifică valoarea adăugată economiei româneşti, prin prisma însumării salariilor angajaţilor, veniturilor fiscale, profiturilor obţinute de companie şi parteneri.

Studiul a fost coordonat de către Ethan Kapstein în calitate de profesor de Economie Politică în cadrul INSEAD (Institut Européen d’Administration des Affaires). În prezent, prof. Kapstein este, de asemenea, profesor invitat al departamentului Global Strategy în cadrul Universităţii din Georgetown (Washington, DC).

Studiul a folosit un model economic care urmăreşte impactul direct asupra economiei al business-ului Coca-Cola, impactul indirect-aferent partenerilor comercialli şi furnizorilor companei şi efectul indirect generat de cheltuielile angajaţilor diin sistemul Coca- Cola. Suma rezultată (valoarea adăugată totală) este de 446 milioane euro, aproximativ 0,37% din PIB la nivelul anului 2010, din care 46% reprezintă sumele vărsate statului ca taxe şi impozite.

Pe primul segment-impactul direct-salariile nete (29 milioane euro) şi impozitele plătite de companie (19 milioane euro) generează o valoare adăugată economiei de 48 milioane euro. În ceea ce priveşte valoarea adăugată totală, incluzând partenerii comerciali şi angajaţii lor, 121 milioane euro reprezintă veniturile de natură salarială generate, 204 milioane euro sunt taxele şi impozitele încasate de stat (0,57% din veniturile fiscale ale Guvernului) iar alte 121 milioane euro reprezintă profiturile companiei şi partenerilor comerciali.Per total, 446 milioane euro, 037% din PIB, reprezentanţii companiei calculând că fiecare euro adus în afacere generează 8 euro în întreaga economie.

Industriile strâns legate de Coca-Cola HBC România sunt fabricarea zahărului, transporturile şi comerţul. Achiziţiile de zahăr ale companiei susţin 400 locuri de muncă în industria zahărului în mod direct şi indirect, în agricultură. Transportul de materii prime din amonte şi cel al produselor fininte din aval generează suplimentar 700 locuri de muncă iar vânzarea de produse din portofoliul companei aduce încă 5.700 de locuri de muncă (3.100 în unităţile de alimentaţie publică şi 2.600 în comerţul cu amănuntul). Per total, 17.500 locuri de muncă (0,17% din populaţia activă), faţă de cei 1.800 de angajaţi direct. Metodologia folosită cuantifică numărul de angajaţi generaţi indirect pornind de la cota reprezentată de vânzările Coca-Cola în cifra de afaceri a partenerilor şi extrapolând apoi asupra numărului de angajaţi.

Cele mai citite

Rusia – Ucraina, ziua 766: Doi morți într-un atac cu drone asupra regiunii Belgorod

Un atac ucrainean cu dronă a făcut doi morţi în regiunea rusă de frontieră Belgorod, în vestul ţării, a informat guvernatorul local, în această...

Boloș. după discuțiile cu agențiile internaționale, în SUA. VIDEO

Agenţiile ne-au reconfirmat ratingul suveran şi perspectiva stabilă, dar asta nu înseamnă că nu există loc de creştere, pentru că investitorii străini au tendinţa...

Lamborghini va construi o ediție limitată a variantei Huracan

Lamborghini a prezentat o ediție specială a modelului italian, cu patru vopsele deosebite, stil camuflaj. Au fost produse doar 12 exemplare, toate fiind deja...
Ultima oră
Pe aceeași temă