15.3 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecialConsiliul Concurenţei investighează de ce în România e scumpă benzina

Consiliul Concurenţei investighează de ce în România e scumpă benzina

O investigație pe piața carburanților a fost deschisă pentru a analiza de ce prețurile în România sunt mai mari decât media din Uniunea Europeană.

Semnalele privind felul în care variază prețurile la combustibili în România au dus până la urmă la o verificare oficială.

„Prețurile sunt apropiate în toată Europa și este ceea ce ne așteptam, iar faptul că avem resurse este mai puțin important. Problema nu cred că se pune la modul: avem resurse, de ce nu avem prețul mai mic? Întrebarea este de ce de un an de zile este mai mare decât media UE? Aici căutăm o explicație, pentru că, tradițional, prețul în România era un pic sub medie. De undeva de la începutul anului trecut suntem peste medie, vorbim de prețul fără taxe. Cu taxe, suntem jos, statul român taxează mai puțin decât alte state. Unde intervin companiile este partea fără taxe. Este o evoluție relativ nouă pe care nu o înțelegem pe de-a-ntregul, așa că am lansat o investigație. Ei vor primi o serie de întrebări la care sunt obligați să răspundă legal. Vrem să înțelegem exact care sunt schimbările care au dus la această evoluție, pentru noi surprinzătoare”, a anunţat președintele instituţiei, Bogdan Chirițoiu.

 

Declarații controversate

 

Nu mai devreme de săptămâna trecută, şeful celui mai mare jucător de pe piaţa carburanţilor din România sus-ţinea exact contrariul. Piața carburanților din România este concurențială, iar prețurile din țara noastră sunt printre cele mai mici din Europa, spunea joia trecută Mariana Gheorghe, directorul general al OMV Petrom. „La ora actuală avem prețurile cele mai joase din Europa, a doua sau a treia poziție de jos. Datele pe care le folosim de la comunitatea europeană am mai spus-o și o repetăm, nu sunt întotdeauna date foarte comparabile. Unu: vorbim de prețurile din România, nu de prețurile Petrom. Doi: în acele prețuri, fiecare țară poate să raporteze și raportează elemente diferite. Din ceea ce am analizat noi, de exemplu, unele țări nu includ în aceste cifre medii vânzările de pe autostrăzi. Acestea au prețurile cele mai mari, pentru că și traficul și cererea sunt mai mari pe autostrăzi. Alte țări, de exemplu, includ costul cu stocurile de rezervă în taxe și nu în prețul produsului, la noi este inclus în prețul produsului. Și sunt și altfel de diferențieri care fac ca, deși este o bună referință prețul de la comunitatea europeană, nu este o reflectare exactă a unei comparabilități unu la unu”, a încercat Gheorghe să-i convingă pe românii nemulţumiţi de cât scot din buzunar pentru a face plinul.

Cele mai citite

Liniile STB care duc la Arena Națională, modificate cu ocazia partidei FCSB – Rapid

În această sâmbătă, liniile 86, 90 și 143 vor funcționa pe trasee temporar modificate, informează Societatea de Transport București (STB). “Cu ocazia organizării meciului de...

Diversitatea ochelarilor: opțiuni remarcabile care îți atrag atenția

În căutarea perechii perfecte de ochelari, oamenii descoperă o gamă largă de opțiuni care depășesc simpla corectare a vederii. Dincolo de funcționalitatea lor esențială,...

Lion Capital și Bursa Română de Mărfuri inventează motive pentru a nu plăti dividende. Acționarii societăților controlate de Bogdan Drăgoi și Gabriel Purice, nemulțumiți

Numeroși acționari ai Lion Capital, fosta SIF Banat-Crișana, sunt nemulțumiți că societatea condusă de fostul ministru de finanțe Bogdan Drăgoi nu plătește dividende. O...
Ultima oră
Pe aceeași temă