16.5 C
București
joi, 9 mai 2024
AcasăSpecialConstanța, portul epavelor

Constanța, portul epavelor

25 de nave cu probleme au fost descoperite în urma unor controale. Din trei nave care acostează în porturile românești, două au probleme. Aceasta este concluzia care poate fi desprinsă în urma campaniei de verificare demarată de autoritățile portuare și sindicaliști.

Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor şi reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor în România, Adrian Mihălcioiu, coordonator al acestor verificări în ţara noastră, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că au fost verificate 38 de nave aflate în această săptămână în porturile Constanţa, Constanţa Sud – Agigea şi Midia, iar 25 dintre acestea au primit avertisment.

Ce reguli se încalcă

Printre neregulile cel mai des întâlnite în cadrul acestor controale s-au numărat lipsa contractelor colective de muncă, salarii sub limita legală acceptată la nivel internaţional, lipsa certificatelor de asigurare în trei cazuri şi întârzierea la plata salariilor de peste două luni în alte trei cazuri. Adrian Mihălcioiu a precizat că navele cu probleme au fost raportate la nivel internaţional şi vor fi urmărite în toate porturile în care vor ajunge, pentru a se vedea dacă şi-au remediat deficienţele, în caz contrar navele putând fi chiar şi reţinute până îşi rezolvă problemele. Mihălcioiu a mai spus că cele mai multe nereguli au fost întâlnite la şase nave sub pavilion Togo, la câte patru nave sub pavilion Turcia şi Panama şi la câte trei nave sub pavilion Belize şi Tanzania. Pe cele 38 de nave inspectate se aflau la bord 463 de navigatori, mai mult de jumătate dintre aceştia fiind sirieni şi filipinezi, a mai afirmat Adrian Mihălcioiu. El a menţionat că 23 dintre navele verificate aveau peste 20 de ani vechime, doar şapte dintre ele fiind relativ noi, având până în zece ani vechime. “Sunt nave care nu mai corespund, indiferent ce le-ai face şi despre care nu poţi spune că sunt conform convenţiilor internaţionale şi cerinţelor actuale”, a declarat Mihălcioiu.

Semnal de alarmă

Liderul ITF a subliniat că aceste verificări au fost făcute pentru a atrage atenţia asupra standardelor de siguranţă reduse din această zonă de navigaţie şi asupra condiţiilor inacceptabile şi periculoase în care îşi desfăşoară activitatea navigatorii, sperând ca aceste controale să ducă la îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de viaţă ale navigatorilor din bazinul Mării Negre. Adrian Mihălcioiu a precizat că în zona Mării Negre se întâlnesc multe nave cu probleme, cu vechime mare, care nu au poliţe de asigurare pentru acoperirea reală a riscurilor de îmbolnăviri, accidente şi decese şi unde salariile sunt mici şi de cele mai multe ori neplătite.

Verificările navelor au avut loc în perioada 26-30 mai în porturile Constanţa, Constanţa Sud – Agigea şi Midia. Controale similare au avut loc în această săptămână şi în celelalte porturi la Marea Neagră din Turcia, Georgia, Rusia, Ucraina, Bulgaria.

Cele mai citite

Rafila dă o veste bună pentru tratamentul cancerului: se înființează primul centru de Protonoterapie din Europa de Sud-Est

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a anunţat că joi a fost demarat studiul de piaţă pentru construcţia, la Institutul Oncologic Bucureşti, a primului Centru Naţional...

Puținele studii ale lui Piedone nu afectează activitatea de primar-gospodar: poți desena băncuțe și dacă știi să faci liniuțe și bastonașe

Ilustrație: Marian Avramescu Foarte mulți cârcotași au criticat studiile primarului sectorului 5 al Capitalei, Cristian Popescu – Piedone, candidat pentru funcția de edil-șef. Gurile rele...

Guvernul discută Programul Național de Reformă pe anul 2024

Guvernul Ciolacu are pe ordinea de zi a ședinței din 9 mai 2024 un Memorandum pentru "Aprobarea Programului Național de Reformă 2024", elaborat conform...
Ultima oră
Pe aceeași temă