13.9 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialCum se prezintă România la Târgul Internațional de Turism de la Londra

Cum se prezintă România la Târgul Internațional de Turism de la Londra

Peste 50 de companii reprezintă România la Târgul Internațional de Turism World Travel Market de la Londra. 

Fiecare dintre cele 57 de companii prezente la standul României și-a realizat propriile materiale de promovare turistică: unele au lansat cataloage speciale de prezentare a circuitelor prin România, altele au adus filme de promovare, dar și prezentări multimedia, în format electronic, iar altele au realizat circuite tematice prin România, dar și prin alte țări din apropiere, precum Ungaria sau Bulgaria, circuite adresate în special potențialilor turiști din destinații îndepărtate (Asia, America de Sud).

„Ca și impresie generală, standul arată bine și majoritatea participanților erau mulțumiți, deși am mai auzit discuții cum că ar fi fost util să existe mai multe mese pentru discuții la stand și spațiul de 300 de mp să fie folosit mai bine. Din păcate însă, nu s-a investit și în animarea standului, și cred că e mare păcat pentru că am fi avut cu ce să ne lăudăm, așa cum am văzut că o făceau multe alte țări. Aș fi adus mesteșugari la stand, aș fi adus copii în costume populare cu care vizitatorii să își facă fotografii, l-aș fi adus pe Dracula ca să beneficiem mai mult din urma povestii lui Bram Stocker, și pentru că ne aflăm în Marea Britanie, aș fi folosit peste tot fotografii cu prințul Charles care vorbește atât de frumos despre România si Transilvania. M-aș fi folosit inclusiv de gastronomie pentru promovarea turistică” a declarat Rǎzvan Pascu, consultant în marketing turistic, prezent la Londra la târg.

Cele mai multe agenții de turism specializate în aducerea de turiști străini în Români au venit la târg cu oferte de excursii pentru o zi cu plecare din București, prețurile fiind de 70 euro/persoană pentru o zi petrecută la Sinaia, 95 de euro pentru o zi pe Transfăgărășan sau 104 euro pentru o zi la Vulcanii Noroioși cu agenția Mr Tripp. Excursii de o zi din București oferă și agenția TravelMaker, prețurile fiind de 69 euro/persoană pentru vizitarea castelelor Bran și Peleș sau 79 de euro/persoană pentru un tur la Constanța de o zi.

„Pe lângă circuitele standard, am văzut la Târgul de la Londra agenții care oferă și pachete de ecoturism în Transilvania cu cazare în casele sǎseṣti din Criṭ, Mǎlâncrav, Alma Vii, Biertan sau Viscri, sau vizite la sanctuarul urșilor de la Zǎrneṣti și excursie de 2 zile în Piatra Craiului, ori circuite de 7-10 zile pe bicicletă în Transilvania, din ce în ce mai apreciate de turiștii străini. Trebuie să înțelegem șansa uriașă pe care o avem din punct de vedere turistic și că turistul străin al anului 2015-2016 s-a schimbat, își dorește să descopere locuri neexplorate și oamenii locurilor, meșteșugari, să petreacă o zi la stânǎ, să încerce produse gastronomice tradiționale și să descopere România reală.” a povestit Rǎzvan Pascu.

Untravelled Path este o altă agenție de turism prezentă la Londra, cu sediul în Marea Britanie și reprezentată în România, care oferă tururi cu plecare la date fixe și lăudându-se cu 1500 de turiști străini aduși în România anual, majoritatea britanici veniți la Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac. Un circuit de 7 nopți (8 zile) pe traseul București-Tulcea-Crișan-Letea-Sf. Gheorghe-Mahmudia-București costă 425 lire de persoană, iar un traseu de 4 nopți București-castelul Peleș-Brașov-Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac-castelul Bran-București costă de la 249 lire de persoană. Agenția Carpatia Tour oferă străinilor pachete pe trasee legate de Constantin Brâncuși, 2 zile prin Râmnicu Vâlcea-Horezu-Polovragi-Târgu Jiu-Hobita-Drăgășani-Scornicești costând de la 200 de euro de persoană.

„Este nevoie de un efort susținut din partea autorităților pentru promovarea României, pentru ca toți străinii care ajung în România pleacă încântați, însă încă sunt extrem de puțini cei care adaugă România pe lista lor de destinații de vacanță. Este nevoie urgentă de promovare în mediile sociale, pe Facebook, Google, TripAdvisor, pe bloguri din străinătate, în reviste de turism din toată lumea, adică acolo unde sunt potențialii clienți. Atât mediul public, cât și mediul privat trebuie să înțeleagă că vremea pliantelor a cam dispărut și că este nevoie de imaginație și viziune în conturarea unei strategii corecte și utile de promovare a destinației turistice România” a declarat consultantul în marketing turistic Rǎzvan Pascu. 

Cele mai citite

Ministrul Apărării Naționale, Angel Tîlvăr, a avut o convorbire cu secretarul american al apărării Lloyd Austin

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a avut miercuri o convorbire cu secretarul american al apărării Lloyd Austin, anunțul fiind făcut imediat după ce președintele...

Sepsi-FCSB 2-2 și titlul se amână în SuperLiga I

Sepsi OSK Sfântu Gheorghe a terminat la egalitate cu FCSB, 2-2 (1-2), miercuri seara, pe teren propriu, într-o partidă din etapa a şasea a...

Ministrul Apărării Naționale, Angel Tîlvăr, a avut o convorbire cu secretarul american al apărării Lloyd Austin

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a avut miercuri o convorbire cu secretarul american al apărării Lloyd Austin, anunțul fiind făcut imediat după ce președintele...
Ultima oră
Pe aceeași temă