12.2 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialDe ce nu este interesată Deutsche Bahn în privatizarea CFR Marfă

De ce nu este interesată Deutsche Bahn în privatizarea CFR Marfă

Deutsche Bahn nu este interesată să participe la privatizarea CFR Marfă, întrucât este focusată pe creştere organică, nu pe achiziţii, a declarat, luni, CEO-ul Căilor Ferate Germane, Rüdiger Grube, transmite Mediafax.

 

"Suntem o companie foarte mare, nu este nevoie în acest moment de achiziţii suplimentare. În prezent, ne concentrăm pe o creştere organică", a afirmat Grube, la Bucureşti, întrebat dacă CFR Marfă ar fi interesantă pentru Deutsche Bahn, în contextul anunţului autorităţilor de reluare a procedurii de privatizare.

Grube a afirmat că eventualele achiziţii depind de oportunităţile de pe piaţă, iar grupul este bine poziţionat în România şi nu sunt necesare preluări în acest moment.

CEO-ul Deutsche Bahn a spus, răspunzând altei întrebări, că nu poate oferi o evaluare legată de performanţele CFR Marfă, neavând la dispoziţie cifrele, dar că pentru ca o companie să fie interesantă pentru investitori este nevoie, printre altele, de calitate, îmbunătăţiri constante şi profitabilitate.

Grube a participat, luni, la inaugurarea sediului Centrului de Contabilitate Deutsche Bahn pentru Europa la Bucureşti, într-un spaţiu închiriat în cadrul Hermes Business Campus, amplasat în Pipera.

Suprafaţa închiriată în prezent totalizează 2.000 metri pătraţi, urmând să fie extinsă la 6.000 metri pătraţi.

În prima etapă, în acest centru vor lucra circa 160 de persoane până la finele acestui an, urmând ca la finele anului 2018 numărul angajaţilor să urce la 600 de persoane.

Din acest centru vor fi gestionate activităţile de contabilitate ale tuturor locaţiilor Deutsche Bahn din afara Germaniei, respectiv pentru 35 de ţări.

La eveniment au mai participat, printre alţii, ministrul federal al Afacerilor Externe al Germaniei, Frank-Walter Steinmeier, şi ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Deutsche Bahn este prezentă în România prin companiile Schenker Romtrans şi DB Schenker Rail România, cu un rulaj total de aproximativ 150 milioane euro în 2013. Cele două firme, controlate prin filiala DB Schenker, furnizează servicii de transport rutier, feroviar, maritim şi aerian, depozitare şi operatorie portuară.

Premierul Victor Ponta a anunţat recent că Ministerul Transporturilor vrea să lanseze procedura de selectare a consultantului pentru reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfă.

GFR, parte a grupului Grampet, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a câştigat în 2013 licitaţia de privatizare a CFR Marfă, dar vânzarea pachetului majoritar nu a fost finalizată până la termenul limită, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbul de acţiuni, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

De privatizarea CFR Marfă au mai fost interesate compania americană OmniTRAX şi Asocierea Transferoviar Grup şi Donau-Finanz Austria. 

Cele mai citite

Cum se va desfășura prima competiție de frumusețe pentru AI din lume

Cu un singur click, lumea reală și cea virtuală se întâlnesc într-o competiție revoluționară de frumusețe. Primul concurs de frumusețe artificială din lume și-a...

Sepsi-FCSB 2-2 și titlul se amână în SuperLiga I

Sepsi OSK Sfântu Gheorghe a terminat la egalitate cu FCSB, 2-2 (1-2), miercuri seara, pe teren propriu, într-o partidă din etapa a şasea a...

Cum se va desfășura prima competiție de frumusețe pentru AI din lume

Cu un singur click, lumea reală și cea virtuală se întâlnesc într-o competiție revoluționară de frumusețe. Primul concurs de frumusețe artificială din lume și-a...
Ultima oră
Pe aceeași temă