25.3 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialDoi arhitecți români au fost desemnați câștigătorii concursului internațional de arhitectură ”The...

Doi arhitecți români au fost desemnați câștigătorii concursului internațional de arhitectură ”The Unbelievable Challenge”, organizat de Ruukki

Proiectul “Nothing is Impossible” a fost ales dintre 243 de propuneri înscrise în concurs, din 59 de țări, drept cel mai bun centru logistic pentru Moș Crăciun. România a fost printre țările cu cei mai mulți participanți la concurs.

Proiectul “Nothing is impossible”, prezentat de arhitecții români Alexandru Oprița și Laurențiu Constantin, a fost ales câștigător în cadrul concursului de idei arhitecturale The Unbelievable Challenge, organizat de Ruukki. Cei doi mari câștigători vor primi un stagiu plătit integral, timp de zece săptămâni, în renumita companie de arhitectură și design Snøhetta din Oslo (Norvegia). Valoarea estimată a stagiului este de 25.000 euro, la care se adaugă un premiu în numerar în valoare de 1000 euro.

Lansată pentru tinerii arhitecți și designeri din întreaga lume, în primăvara anului 2014, competiția The Unbelievable Challenge s-a desfășurat în perioada septembrie – noiembrie 2014. Provocarea a constat în elaborarea unei soluții arhitecturale unice și creative pentru noul centru logistic al lui Moș Crăciun. Cerințele impuneau ca proiectul să fie extrem de funcțional, să demonstreze valori arhitecturale de înaltă clasă și să contribuie la formarea peisajului urbanistic. În același timp, clădirea trebuia să ofere vizitatorilor o experiență de neuitat, să fie o solutie durabilă și eficientă din punct de vedere energetic, adaptată la condițiile exigente din Perävainio, zonă din orașul Oulu (Finlanda) și, nu în ultimul rând, să ridice la cel mai înalt nivel beneficiile sistemelor și produselor metalice Ruukki, ca parte integrantă din proiect.

La concurs au participat 243 de echipe, din 59 de țări, România fiind printre țările cu cei mai mulți participanți. Juriul, format din experți internaționali de top în arhitectură și design, a ales în luna decembrie șase finaliști, proiectul ”Nothing is impossible” fiind desemnat marele câștigător.

Cel mai important element în design este răspunsul la o provocare cu o idee. Ideea trebuie să poată fi utilizată în diverse situații. Punctul forte al acestui proiect este faptul că oferă posibilitatea de a fi surprins și învăluit de magia clădirii și simbolistica acesteia. Magia se întâmplă în timpul noptii, pe fațada clădirii, acolo unde există o legătura clară cu investitorul – Domnul Moș Crăciun. Este un proiect realist și inovator, dar nu futurist. De asemenea, proiectul este bine gândit, de la utilizarea terenului pus la dispoziție până la cele mai mici detalii.” – așa a fost descris proiectul câștigător de către membrii jurului.

Având în vedere și cultura orașului Oulu –  puternic axată pe dezvoltări tehnologice, dar și sit-ul propriu-zis înconjurat de natură, soluția firească a fost materializarea conceputului: Nothing is impossible! printr-o clădire capabilă să trezească aceeași uimire și bucurie pe care copii o simt în seara de Crăciun când iși așteaptă cadourile aduse de acest personaj fantastic: o clădire invizibilă. Practic, am gândit o fațadă specială capabilă să facă clădirea invizibilă în timpul zilei și vizibilă pe timpul nopții – asemenea lui Moș Crăciun.” a marturisit arh. Alexandru Oprița.

The Unbelievable Challenge a fost organizat de Ruukki Construction în parteneriat cu Primaria Orașului Oulu din Finlanda, Helsinki Design Week și biroul de arhitectura Snøhetta.

Link-uri utile:

 

Mai multe detalii despre competiție: Marian Pîrvu, Business Director Ruukki România, marian.pîrvu@ruukki.com

In relația cu media: Mariana Neamțu, Marketing Consultant, Ruukki România, mariana.neamtu@ruukki.com

Despre Ruukki

Ruukki Construction deservește clienții din industria construcțiilor civile și industriale, oferind un portofoliu extins de produse și sisteme metalice, alături de servicii de consultanță și proiectare sau servicii de instalare, realizate prin parteneri agreați. Pe segmentul rezidențial compania este prezentă prin portofoliul de produse și servicii pentru acoperișuri din țiglă metalică și sisteme pluviale, sub mărcile Plannja și Ruukki. Consumatorii finali și profesioniștii din domeniu pot accesa produsele și serviciile prin rețeaua de distribuție, dar și prin intermediul magazinelor Ruukki Express și a punctelor de servicii Plannja, prezente în nouă țări. Ruukki Construction are aproximativ 3.500 angajați și 16 centre de producție în Europa. Vânzările nete din 2013 s-au ridicat la valoarea de 740 milioane €. Ruukki Construction este o divizie a SSAB. SSAB este o companie siderurgică din Țările Nordice, cu sedii în Europa de Nord și Statele Unite, prezentă în peste 50 de țări. Compania este listată pe bursa NASDAQ OMX din Stockholm și Helsinki. www.ruukki.ro, www.ruukkiacoperis.ro

Cele mai citite

Ucraina s-a retras brusc din acordul cu Rusia, mediat de Turcia, privind cerealele

Rusia şi Ucraina au negociat două luni cu ajutorul medierii Turciei restabilirea înţelegerii care a permis până în iulie anul trecut exportul cerealelor ucrainene...

După toate celelalte probleme, companiile vor fi lovite și de greva la Registrul Comerțului

Greva la Registrul Comerțului este de natură să afecteze companiile din România, explică un articol publicat pe site-ul termene.ro. Sindicatul Angajaților din Oficiul Național al...

Lucian Bode a văzut șacalii. Cine-i prinde?

Învățat despre utilitatea glonțului magic, Lucian Bode a lansat cel mai consistent mesaj de campanie electorală: “În vremuri grele, apar șacalii, care așteaptă un...
Ultima oră
Pe aceeași temă