25.3 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialDupă patru ani, s-a reluat circulația feroviară pe tronsonul Grădiștea-Giurgiu, prima linie...

După patru ani, s-a reluat circulația feroviară pe tronsonul Grădiștea-Giurgiu, prima linie ferată din Țara Românească. Podul prăbușit în 2005 va fi gata peste doi ani

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a participat vineri la reluarea traficului feroviar de pasageri între Grădiștea și Giurgiu, întrerupt în urmă cu patru ani. Faptul că traficul feroviar pe acest tronson va fi reluat până de 1 Mai a fost anunțat în exclusivitate de România liberă în urmă cu două săptămâni.

Șase trenuri Regio, Siemens Desiro, cunoscute și sub numele de Săgeata Albastră, vor asigura zilnic transportul pasagerilor pe ruta Grădiştea – Giurgiu și retur, trei trenuri pe direcţia dus şi trei trenuri pe retur. Traseul are prevăzute opt opriri iar distanța parcursă este de aproximativ o oră și 20 de minute.

Graficul de circulație este realizat astfel încât intervalele orare să răspundă nevoii de mobilitate a localnicilor. Reluarea circulației feroviare între Grădiștea și Giurgiu vine în sprijinul pasagerilor, în special al navetiștilor și elevilor, prin facilitarea transportului între localitățile situate în proximitatea acestui sector feroviar, a precizat Ministerul Transporturilor.

“Am afirmat, luna trecută, în vizita de lucru de la Giurgiu, că până la demararea lucrărilor de execuţie a Podului de la Grădiştea, un prim pas pentru asigurarea mobilității cetățenilor din zonă este reluarea circulației. Companiile feroviare s-au mobilizat destul de bine și au venit cu această soluție în sprijinul oamenilor”, a declarat ministrul Răzvan Cuc.

Concomitent cu reluarea traficului pe ruta Giurgiu-Grădiștea, CFR SA derulează proiectul de reabilitare a podului de peste Argeș de la Grădiștea, prăbușit la inundațiile din 2005. Acesta face parte dintr-un amplu program care vizează modernizarea  liniei de cale ferată Bucureşti Nord -Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Frontieră.

Anul trecut a fost lansată procedura de licitație pentru elaborarea documentaţiei tehnice care va prezenta varianta optimă de traseu şi soluţia de execuţie pentru cele două loturi. În prezent, CFR SA evaluează ofertele studiului de fezabilitate ce urmează a fi făcut în 2017. Elaborarea  proiectului tehnic şi începerea  lucrărilor sunt programate pentru semestrul al doilea din anul 2018. Valoarea estimată a obiectivului de investiţii (SF/proiectare/execuţie pentru loturile I şi II) este de  70 milioane de euro. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

CITEȘTE și EXCLUSIV De 1 Mai va fi reluată circulația trenurilor de călători între Grădiștea și Giurgiu. Podul prăbușit în 2005 va fi gata abia peste doi ani

 

Cele mai citite

Aici găsești sisteme parazăpezi pentru acoperiș care împiedică alunecarea zăpezii

Atunci când sezonul rece își face apariția, crește interesul pentru achiziționarea accesoriilor pentru acoperiș, precum parazăpezile. Este și firesc, având în vedere că este...

”Dosarul Mineriada”: Klaus Iohannis cere urmărirea penală a lui Roman Petre și a lui Voiculescu Gelu-Voican

Roman Petre, în calitate de fost prim-ministru al Guvernului României, și Voiculescu Gelu-Voican, în calitate de fost viceprim-ministru al Guvernului României pot fi...

Ce este foliculita, cum o tratăm și cum o putem preveni

Ce este foliculita? Foliculita este o afecțiune comună, în general benignă, a pielii în care foliculul de păr devine infectat/inflamat și formează o pustulă...
Ultima oră
Pe aceeași temă