16 C
București
miercuri, 27 martie 2024
AcasăSpecialGermania închide porțile camioanelor noastre

Germania închide porțile camioanelor noastre

Germania şi Franţa permit accesul pe teritoriul lor doar firmelor care îşi plătesc şoferii cu salariile minime din aceste ţări.

Transportatorii români urmează să protesteze miercuri la ambasadele Franței și Germaniei faţă de decizia celor două state de a impune un salariu minim șoferilor profesioniști străini care tranzitează cele două țări, apreciind că măsura va determina creșterea costurilor pentru firmele de profil. Germania are deja introdus un salariu minim orar de 8,50 euro.

Deocamdată acesta nu se aplică şoferilor aflaţi în tranzit în Germania, ci doar în cazul curselor cu destinaţie sau punct de plecare în această ţară. Potrivit lui Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Franța intenționează să impună un salariu minim șoferilor profesioniști de 9,6 euro/oră brut.

Dinescu: Îşi protejează propriile firme

În opinia lui Radu Dinescu, șoferii români nu vor câștiga mai mult, chiar dacă Germania și Franța vor să introducă un salariu minim, în schimb companiile vor avea costuri mai mari cu forța de muncă, ceea ce le-ar scoate de pe piață. Firmele de transport vor avea dificultăți, iar unele locuri de muncă s-ar putea să dispară, avertizează Dinescu. El apreciază că salariul minim este introdus pe motiv că Germania și Franța consideră că firmele românești fac dumping social. Termenul de dumping social este însă greșit utilizat, pentru că diferențele salariale între Europa de Vest și cea de Est nu sunt o practică anticoncurențială, ci o consecință a standardelor sociale și de viață diferite între Est și Vest, mai spune Dinescu.

Salariul minim din Germania trebuia să intre în vigoare de la 1 ianuarie, însă măsura este deocamdată suspendată.

Includerea şoferilor străini în rândul angajaţilor aflaţi în Germania cărora trebuie să li se plătească salariul minim, în condiţiile în care şoferii nu zăbovesc mai mult de două-trei zile pe teritoriul german şi nu au nevoi şi cheltuieli de consum specifice locuitorilor acestei ţări, este o anomalie ce are multiple consecinţe.

După logica Guvernului de la Bonn, transportatorii germani fac dumping social dacă merg în Olanda, Belgia şi Luxemburg sau chiar în Danemarca, dat fiind că în aceste ţări care salariul minim obligatoriu este mai mare decât cel din Germania. Angajaţii navelor aflate în apele teritoriale germane sau personalul aeronavelor aflate în spaţiul aerian german ar trebui la rândul lor să aibă salariul minim introdus recent. În plus, transportatorii români afirmă că nemţii nu prea ştiu nici ei cum se aplică legea adoptată de ei.

Spre exemplu, nu este clar dacă diurna încasată de un şofer român pentru perioada în care el se află în afara ţării, cifrată de regulă la 35 de euro pe zi, intră sau nu la stabilirea nivelului salariului încasat de acel şofer. Solicitările germanilor şi francezilor pot fi văzute drept portiţe deschise, paşi premergători în direcţia adoptării unor politici economice protecţioniste într-o Uniune Europeană care susţine principiile pieţelor libere şi concurenţiale.  

Cele mai citite

Viceprimar al sectorului 3, plângere la DNA, împotriva lui Robert Negoiță

Lucian Judele, viceprimarul Sectorului 3, a mers, astăzi, la Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA), unde a depus o plângere împotriva lui Robert Negoiţă, pe care...

Ce negoț ascund sondajele paralele din București?

Să fie oare Cristian Popescu Piedone doar iepurele lui Dom’ Profesor? În clar obscurul mediatic, strategia de atac a stăpânului antenelor devine tot mai...

Zgonea (ANCOM): Sectorul de poştă şi curierat ar putea ajunge la o cifră de afaceri de un miliard de euro

Sectorul de poştă şi curierat este în plină dezvoltare şi ar putea ajunge la o cifră de afaceri de un miliard de euro în...
Ultima oră
Pe aceeași temă