14.4 C
București
marți, 14 mai 2024
AcasăSpecialOperatorii portuari sunt înfricoșați de trecerea Portului Constanța la Primărie

Operatorii portuari sunt înfricoșați de trecerea Portului Constanța la Primărie

Operatorii portuari sunt “înfricoşaţi” de momentul în care s-ar putea ajunge ca Primăria Constanţei să hotărască destinele Portului Constanţa, a afirmat, miercuri, la Comisia de transporturi a Camerei Deputaţilor, Corneliu Idu, preşedintele Comvex Constanţa, unul dintre operatori, transmite Mediafax.

Mai mulţi operatori portuari privaţi, sindicatul portuar, parlamentari s-au exprimat, la dezbaterea organizată de Comisia de transporturi, împotriva transferului de acţiuni ale Portului Constanţa de la stat la Primăria Constanţa, comisia urmând să întocmească în acest sens o rezoluţie pe care să o înainteze Biroului Permanent şi Ministerului Trasporturilor.

Corneliu Idu a spus că aceia care îşi desfăşoară activitatea în Portul Constanţa sunt nemulţumiţi de managementul portului, numit de către Primărie, arătând că incredinţarea unui manager privat “a fost o mare greşeală” şi că tot managementul portului a fost numit de către Primăria Constanţa fără să aibă experienţa necesară, mai scrie sursa citată.

“Noi reclamăm activitatea Portului Constanţa. Eu susţin nemulţumirea noastră, a celor care ne desfăşurăm activitatea în incinta Portului Constanţa, că, în ciuda faptului că s-a încredinţat conducerea unui manager privat, a fost o greşeală. Al doilea lucru este că în momentul acesta managementul Portului Constanţa nu este constituit din persoane cu experienţă în conducerea unei societăţi comerciale de genul Portului Cosntanţa. Tot managementul a fost numit de către Primăria Constanţa. Suntem înfricoşaţi de momentul în care s-ar putea ajunge ca Primăria Constanţa, Consiliul Municipal Constanţa să fie cei care hotărăsc destinele Portului Constanţa”, a afirmat Idu.

El a adăugat că este împotriva cedării acţiunilor Portului la Primăria Constanţa şi că operatorul portuar a început demersul către Avocatul poporului pentru anularea legii prin care s-au dat cele 20% din acţiuni către Consiliul Municipal Constanţa.
Idu a mai spus că trebuie luată în calcul şi importanţa strategică a Portului şi faptul că orice investitor, inclusiv el, este interesat în realizarea profitului, şi nu de investiţii la Canalul Dunărea – Marea Neagră sau alte investiţii.

Preşedintele sindicatului portuar, Mircea Burlacu, a afirmat şi el că nu există argumente juridice sau de trafic european pentru transferul acestor acţiuni la Primăria Constanţa şi nu există încredere în modul în care autoritatea locală s-ar ocupa de Port, având în vedere că de la locul 2 în ţară în 2000, acum Constanţa nu mai are niciun fel de industrie.

Cele mai citite

Rusia lovește o clădire cu 12 etaje în Harkov. Cel puțin 17 răniți

Rusia a efectuat o serie de lovituri aeriene asupra orașului Harkov din nord-estul Ucrainei, au anunțat oficialii locali, lovind o clădire rezidențială înaltă și...

Meciul Simonei Halep de la Trophee Clarins, amânat din cauza ploii

Meciul pe care Simona Halep trebuia să îl dispute astăzi în prima rundă a turneului Trophee Clarins de la Paris a fost amânat din...

Prețul la detergenți a crescut cu 25%. Ciolacu: ,,Urmează o anchetă de la Consiliul Concurenței”

Deși rata inflației a scăzut în luna aprilie sub 6%, suntem în continuare în topul țărilor Uniunii Europene cu cele mai mari scumpiri. Anumite...
Ultima oră
Pe aceeași temă