4.9 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecialPe ce loc este Bucureștiul în topul preferințelor retailerilor străini

Pe ce loc este Bucureștiul în topul preferințelor retailerilor străini

Topul interesului pentru extindere a marilor retaileri internaționali plasează Bucureştiul pe locul 30 din 57 de oraşe din Europa, după Budapesta şi Varşovia, şi pe locul 25 în ceea ce priveşte atractivitatea pentru brandurile de lux, arată un studiu JLL.

"Studiul Destination Europe 2015 plasează Bucureştiul pe locul 30 în topul celor mai atractive oraşe din punct de vedere al interesului retailerilor internaționali care fac expansiune în afara țării lor de origine. Este considerat un oraş cu potențial mare de creştere şi este înaintea unor oraşe din regiune ca Bratislava, Zagreb, Belgrad sau Ankara şi la mică distanță în urma oraşului Budapesta. Ca şi acoperire geografică, Zara şi H&M sunt prezente în toate cele 57 țări analizate, inclusiv România. Topul 25 al celor mai extinse branduri în aceste țări este dominat de branduri considerate medii, cum sunt cele menționate anterior, dar şi Mango, Desigual, Tommy Hilfiger, Benetton, Timberland", a declarat Carmen Ravon, Head of Retail Agency la JLL în România, citat de Mediafax.

Primele trei locuri în top sunt ocupate de Londra, Paris şi Moscova. Acestea sunt urmate, în ordine, de Milano, Madrid, Roma, Istanbul, Munchen, Berlin, Barcelona, Amsterdam, Hamburg, St Petersburg, Praga, Varşovia, Kiev, Viena, Bruxeles, Düsseldorf, Frankfurt, Antwerp, Zurich, Lisbona, Dublin, Stockholm, Atena, Cologne, Budapesta şi Lion.

În ceea ce priveşte brandurile de lux, România se află pe locul 25 din punct de vedere al interesului acestora de a opera magazine în Romania.

"În topul acestor retaileri se află branduri prezente, dar şi cele cu potențial de a intra în viitor în România cu magazine mono-brand: Louis Vuitton, Max Mara, Emporio Armani, Gucci, Mont Blanc, Hermes, Burberry, Cartier, Longshamp, Chanel, Prada", mai spune Ravon.

În concluzie, ținând cont de previziunile încurajatoare legate de creşterea vânzărilor pe termen mediu în CEE, incluzând aici şi România, penetrarea brandurilor internaționale s-a accentuat în ultimii doi ani, fie ca acestea au intrat direct sau prin franciză.

"Suntem în discuții şi cu alte branduri, mass-market, de lux sau pe partea de food, care se uită la locații posibile pentru expansiunea lor din 2015-2016", a mai spus Carmen Ravon.

Indicele JLL, lansat într-un nou raport intitulat Destination Europe 2015, a analizat extinderea şi prezența a 250 de retaileri internaționali în peste 57 de piețe comerciale importante.

"Pentru retailerii internaționali care doresc să se afirme în Europa, Londra conduce detaşat. Mărimea pieței din Londra, maturitatea, gradul ridicat de transparență precum şi familiaritatea cu brandurile constituie un magnet pentru retailerii internaționali care sunt dispuşi să plătească în plus pentru cele mai bune locații. Alte oraşe europene importante la nivel mondial, mature, cu o putere de atracție comparabilă, precum Paris, Milano, Roma şi principalele oraşe specializate în retail din Germania au beneficiat în mod similar de apetitul retailerilor internaționali pentru expansiune şi au atras noi branduri în ciuda turbulențelor continue care afectează economia europeană", potrivit lui James Brown, Head of EMEA Retail Research & Consulting la JLL.

Londra şi-a crescut, de asemenea, avantajul față de Paris, fiind cea mai atractivă destinație pentru retaileri de lux din Europa. Raportul arată că există un decalaj evident între aceste două locații de retail recunoscute mondial şi restul oraşelor europene. Acest lucru demonstrează importanța pe care o acordă retailerii de lux în a avea o prezență în locații iconice, precum şi deficitul în ceea ce priveşte oferta de spații. În consecință, spațiile comerciale din New Bond Street pot atinge cele mai ridicate chirii contractuale din Europa cu cca 12,300 Euro / mp/ an – o creştere uimitoare de 42% față de nivelurile din 2012, mai scrie Mediafax.

Moscova (pe locul 3) şi Istanbul (pe locul 7), piețe aflate în tranziție, au devenit poveştile de succes pentru retailul din Europa, atrăgând cei mai mulți retaileri noi în ultimii doi ani, potrivit JLL.

În pofida nivelurilor crescute de risc geo-politic, piața de retail din Moscova este înfloritoare datorită dimensiunii pieței, a creşterii veniturilor disponibile pe gospodarii şi a creşterii rapide a stocului de centre comerciale. De asemenea, piața de retail din Istanbul evoluează de asemenea într-un ritm foarte alert.

Cele mai citite

Părerea românilor despre cazinourile pe bani reali

În momentul de față se discută foarte mult la nivel național despre cazinouri și platforme care oferă jocuri pe bani reali. Operatorii de jocuri...

Nicușor a lansat cel mai mare fake-news de campanie

Nicușor Dan a rostogolit cea mai mare minciună din actuala campanie electorală. Presa neomarxistă s-a grăbit să preia anunțul echipei sale, potrivit căruia Agenția...

Părerea românilor despre cazinourile pe bani reali

În momentul de față se discută foarte mult la nivel național despre cazinouri și platforme care oferă jocuri pe bani reali. Operatorii de jocuri...
Ultima oră
Pe aceeași temă