4.9 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecialPrimul deceniu de marketing in vestul tarii !

Primul deceniu de marketing in vestul tarii !

Liana Marin este fondator al companiilor  Marin Marketing Companies şi  Mass Media Consulting (reunite sub brand-ul MMC) care împlinesc primul deceniu în primavara anului 2015.

MMC, s-a remarcat ca fiind singura companie de marketing din vestul ţării care oferă garanţia strategiilor  în procent de 100%, iar rezultatele îi sunt cartea de vizită.

 Începând cu anul 2010 a introdus pe piaţa de Vest a ţării, conceptul de “outsourcing marketing”, în acest moment reprezentând 40% din cifra de afaceri a companiei.

În urma colaborării fructoase cu  fondatorii Business Days, Laszlo Pacso ci Codruta Nicolescu (din ultimii patru ani), Liana Marin, a castigat titlul onorific de co-organizator al suitei de evenimente Business Days pentru anii 2014- 2015.

Aceasta apreciază proiectul Business Days, ca fiind cel mai eficient instrument de imagine şi networking din Romania , care îţi oferă rezultate măsurabile în timp.

MMC ( Marin Marketing Companies) s-a constituit in urma cu aproape 10 ani, ca prima companie cu capital autohon romanesc , dedicata consultantei si strategiei de marketing, din zona de vest a tarii.Compania a fost infiintata de Liana Marin, inca din timpul studentiei sale si a crescut sanatos in timp.

Conceptul de marketing in sine, a fost asimilat destul de greu pe piata de Vest ,’ in provincie’ deoarece la vremea respectiva, marketingul era un concept frumos , cunoscut la nivel de teorie de catre absolventi si profesori dar putin inteles in partea de practica. Directorii de marketing din anumite companii era multi-functionali , in cea mai mare parte ocupandu-se de partea de vanzari si de cele mai multe ori realizau contractele de publicitate, asa cum ‘veneau’, fara a avea la baza un studiu de piata, un plan de marketing, o strategie bine gandita, un target al campaniei sau sa numai vorbim de identitatea de brand ( care reprezenta o ‘sigla’ simbolic colorata care nu transmitea nimic reprezentativ emotional), promovarea realizata de ei fiind in totalitate un esec masurabil.

Totusi daca discutam de capitala, povestea este mai promitatoare.In perioada 2002-2004 in Bucuresti , explodau agentiile de publicitate care prestau si servicii de marketing. Conceptul de marketing a inceput sa aiba un loc al lui in fiecare companie.Majoritatea companiilor mari au dat start-ul colaborarii cu marile agentii de publicitate internationale care au deschis puncte de lucru si in Bucuresti, acest lucru fiind o ‘deshidere de drumuri’ pentru marketingul romanesc si nu numai.Daca a fost nevoie de marketing, a inceput sa apara si necesitatea departamentelor de mk, a specialistilor in domeniu astfel fiind create noi locuri de munca pentru tinerii absolventi.

De la absolvirea unei facultati in marketing sau comunicare pana la a deveni specialist in domeniu este cale de un minim de 7 -8 ani in domeniu, in functie de cat de pasionat si ambitios esti.Trebuie sa fi la curent cu tot ce se intampla , sa adormi si sa te trezesti citind stirile, sa fi creativ, sa sti sa faci “networking”, sa ai in tine si un pic de sange de vanzator, lectura zilnica sa fie ‘dintr-un savant al marketing-ului ’, sa frecventezi toate cursurile acreditate in domeniu pe scurt …sa servesti ‘marketing la micul dejun’., dupa cum considera Liana Marin.

“Cam asa am facut si noi , echipa MMC, in ultimul deceniu si am crescut ( de la unul(eu) la 13) .Si pentru ca am trecut la acel ‘ next level’, din 2010, activam la nivel national inclusiv pe pietele din Cluj si Bucuresti.

Revenind la marketing, trebuie sa mentionam ca este greu sa realizezi un plan de marketing fara un studiu de piata acreditat in domeniu, mai ales cand piata ta este una restransa si nu te adresezi publicului larg.

 

Daca aducem in discutie cei patru P, doresc sa subliniez din nou faptul ca : branding-ul este o parte a planului de marketing si nu o entitate independenta de marketing iar promovarea (publicitatea) este la fel o alta parte integranta.Fara o analiza si o strategie nu poti sa construiesti un brand sau sa realizezi un audit de brand , la fel nu poti sa ai rezultate in urma promovarii daca aceasta promovare nu este realizata in urma strategiei setate in planul de marketing.

Subliniez aceste doua aspecte deoarece consider ca este vital pentru o companie sa faca diferenta dintre marketing, brand si promovare, ultima din urma putand fi realizata profesionist doar in urma strategiei de marketing si implicit de brand.

Intr-o agentie de marketing ( mie imi place sa ii spun ‘casa de marketing’) departamentul de marketing trebuie sa aiba o stransa colaborare cu cel de branding si cu cel de advertising pentru a realiza o strategie demna de premii la Can,” ne afirma Liana Marin.

Specialistul in Design grafic, Tudor Vreme -Moser ( fondator IdeaDesign si partener design MMC) , este un ‘Wally Olins al branding-ului vestic care si-a pus amprenta unica de profesionist cadrul proiectelor de branding, unicate, ale MMC din ultimii 4 ani dar si in peste 50% din proiectele de branding de pe piata regionala.

“In fiecare proiect incercam sa explicam ca marketingul trebuie sa fie un semn al valorii si ca daca planul de marketing nu este construit cu valoare, atunci este construit ca o pierdere de timp. Ultima semnificatie a valorii trebuie sa fie cea materiala, avand valoare pentru actionari dar si pentru consumatori si comunitate.

Acest lucru implica o armonie intre strategia de business si strategia de marketing implicit strategia de brand.

Strategiile de marketing gandite si create de noi, au contribuit la cresterea semnificativa a valorii brand-urilor, a fiecarui business in parte.Ca si repere de crestere, putem spune ca s-au manifestat prin cresterea cifrei de afaceri, a notoritetatii pe piata, a valorii inestimabile a brand-ului si nu in ultimul rand cresterea brand-ului personal al investitorului, acolo unde a fost necesar.

Noi oferim cifre, inteligenta, know-how si creativitate, valori inestimabile!”, conchide Liana Marin.

Cele mai citite

Dan Podaru candidează din partea PER la funcția de primar al sectorului 1

Fostul consilier local Dan Podaru va fi candidatul Partidului Ecologist Român pentru funcția de primar al sectorului 1, după ce formațiunea sa politică, Alianța...

Ce trebuie să ai în vedere atunci când dorești să achiziționezi o barcă?

De la mic la mare, cu toții simțim o atracție deosebită pentru întinderile de apă. Când eram mici, mergeam la râu sau mare și...

Nicușor a lansat cel mai mare fake-news de campanie

Nicușor Dan a rostogolit cea mai mare minciună din actuala campanie electorală. Presa neomarxistă s-a grăbit să preia anunțul echipei sale, potrivit căruia Agenția...
Ultima oră
Pe aceeași temă