15 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialProdusele cumpărate online, mai ieftine cu aproape jumătate

Produsele cumpărate online, mai ieftine cu aproape jumătate

Produsele achiziționate din magazinele virtuale pot avea prețuri mai mici cu până la 40% față de produsele similare vândute în magazinele tradiționale, în timpul periodelor promoționale. Dintre acestea, cele mai mari diferențe se înregistrează în cazul parfumurilor, al cărților, produselor electronice și electrocasnicelor, arată un studiu al Millward Brown.

"Studiul «Price Index» realizat de Millward Brown România în luna octombrie a analizat efectul campaniilor promoţionale din mediul online asupra preţurilor principalelor categorii de produse. Rezultatele arată că produsele din magazinele online pot avea preţuri cu 5% până la 43% mai mici faţă de preţurile din magazinele clasice", arată Millward Brown România, potrivit Mediafax.

Astfel, potrivit sursei citate parfumurile sunt cu până la 43% mai ieftine în mediul online, urmate de cărţi – 27%, cuptoare cu microunde – 18%, tablete -16%, laptop-uri – 15%, telefoane – 14%, espressoare – 13%, maşini de spălat – 10%, aspiratoare – 6%, televizoare – 5%, scutece – 5%, frigidere – 4%, aparate foto – 3% şi hrană pentru animale – 1%.

Discount-ul mediu de 18% aplicat cuptoarelor cu microunde a impus această categorie printre cele mai avantajoase pentru cumpărători. În cazul electrocasnicelor mari, mediul online oferă o gama variată de modele dar şi preţuri în medie cu 4-5% mai mici decât în magazinele offline de specialitate, ceea ce, cumulat cu facilităţile de livrare, reprezintă o economie importantă de timp şi de bani, menţionează studiul.

"Varietatea de modele din categoria electronice şi electrocasnice, preţurile mai mici în cele mai multe cazuri, dar şi facilităţile de transport sunt elemente ce atrag tot mai mulţi cumpărători în mediul online. Mediul dinamic al magazinelor online, unde putem vorbi deja de jucători puternici şi cu tradiţie, poate aduce economii în buzunarele cumpărătorilor din mediul online", explică Daniela Lazăr – director general al Millward Brown Romania.

Studiul realizat în prima parte a lunii octombrie a luat în calcul 15 categorii şi 150 de produse. Pentru fiecare categorie au fost analizate câte 10 produse alese aleator din 27 de magazine online şi offline, magazinele fiind selectate după relevanţa lor în categorie. Indicele de preţ a luat în calcul preţul de vânzare la un moment dat, care include – acolo unde a fost cazul – promoţiile din acel moment, fiind comparate doar produse care au caracteristici tehnice identice, precizează firma de cercetare de marketing, mai scrie Mediafax.

Dintre magazinele online, eMag are cel mai scăzut indice de preţ la televizoare, cuptoare cu microunde, espressoare, frigidere şi maşini de spălat, pcgarage.ro la laptopuri, cel.ro la tablete, maxipet.ro la hrană pentru animalele de companie, Carrefour la aspiratoare, domo.ro la aparate foto, elefant.ro la cărţi şi electrofun.ro la telefoane.

Cele mai citite

Un film românesc și unul România – Republica Moldova participă la festivalul de film de la Moscova, în ciuda sancțiunilor asupra Rusiei. Regizorul român...

Un film realizat în România, intitulat "21 de rubini", a fost prezentat în cadrul festivalului de film de la Moscova (19 - 26 aprilie...

Pensionarii primesc cadou de Paști de la Guvern. Vor primi banii în avans

Guvernul a adoptat în şedinţa de joi hotărârea care permite plata pensiilor înaintea sărbătorilor de Paşti, a declarat prim-ministrul Marcel Ciolacu, subliniind că demersul...

JT Grup Oil anunță lansarea unei oferte publice de vânzare inițială a 10.000.000 acțiuni ordinare noi emise în urma unei operațiuni de majorare a...

JT Grup Oil S.A., companie ce activează pe piața distribuției de carburanți și dezvoltatorul celui mai nou terminal privat de produse petroliere din România...
Ultima oră
Pe aceeași temă