16.8 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialOpțiunea Safety Check, activată pe Facebook, după un atentat în Nigeria

Opțiunea Safety Check, activată pe Facebook, după un atentat în Nigeria

Facebook a activat, în premieră, funcția Safety Check, în Nigeria, în urma unui atentat cu bombă,  soldat cu 32 de morți și aproximativ 80 de răniți, informează Agerpres.

Rețeaua socială americană Facebook și-a activat această funcție după ce a fost criticată pentru utilizarea selectivă a acestui instrument ce permite utilizatorilor să semnaleze că sunt în siguranță. Potrivit AFP, fondatorul Facebook, Marck Zuckerberg, a anunțat decizia pe site-ul său.

“Am activat din nou Safety Check după atentatul din Nigeria” de marți seara, a spus Zuckerberg.

Cel puțin 32 de persoane au fost ucise marți într-un atentat cu bombă într-o parcare pentru camioane la Yola, în nord-estul Nigeriei, care din 2009 este teatrul unei insurecții a grupării islamiste Boko Haram, soldate până acum cu 17.000 morți.

Citește și: Explozie la o piață din Nigeria, soldată cu moartea a 32 de persoane

Facebook a fost criticată săptămâna trecută pentru că a activat Safety Check după atacurile din Paris, dar nu și cu o zi înainte în Liban, unde un atentat cu mașină-capcană a făcut 44 de morți.

“Mulți oameni au întrebat pe bună dreptate de ce am activat Safety Check pentru Paris, dar nu și la Beirut sau în alte locuri”, a recunoscut Zuckerberg într-un mesaj publicat la sfârșitul săptămânii trecute pe pagina sa de Facebook, promițând că funcția va fi activată în cazul mai multor situații catastrofale cu victime în viitor.

Mai mult de cinci milioane de persoane care se aflau în Paris sau în regiunea pariziană și-au informat rudele și prietenii că sunt bine, făcând clic pe acest buton de urgență pe care rețeaua socială nu-l activase anterior decât pentru dezastre naturale.

Instrumentul îi detectează pe utilizatorii Facebook susceptibili a se afla într-o zonă afectată și le oferă opțiunea de a face clic pe un buton pentru a semnala că sunt “în siguranță”. O notificare este apoi trimisă tuturor contactelor sale din rețea.

 

Cele mai citite

Revolut anticipează o creștere cu 40% a numărului angajaților, în 2024, și ajunge la 10.000 de salariați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de clienți retail la nivel global, a ajuns la 10.000 de angajați în toată lumea, iar...

Cum se va desfășura prima competiție de frumusețe pentru AI din lume

Cu un singur click, lumea reală și cea virtuală se întâlnesc într-o competiție revoluționară de frumusețe. Primul concurs de frumusețe artificială din lume și-a...

FINS: numărul tinerilor participanți la IUF, interesați de finanțarea studiilor, a crescut anul acesta cu 30%

FINS a înregistrat anul acesta o creștere de 30% în rândul tinerilor interesați de finanțare pentru studiile în străinătate, în cadrul participării la IUF...
Ultima oră
Pe aceeași temă