După nouă ani de studii, se face din nou Autostrada Târgu Neamţ-Ungheni. Pe hârtie

de Adrian Bărbulescu , 08 noiembrie 2016 - stire actualizata la ora 08:57, 08 noiembrie 2016
După nouă ani de studii, se face din nou Autostrada Târgu Neamţ-Ungheni. Pe hârtie

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere scoate la licitaţie al patrulea studiu în ­ultimii nouă ani ­pentru acest segment de autostradă.

CNAIR a anunţat că a început achiziţia publică a contractului „Revizuire Studiu de Feza­bilitate și Elaborare Proiect Tehnic pentru Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni“.

Documentaţia de atribuire a fost transmisă la Agenţia Naţională a Achiziţiilor Publice (ANAP), care are un termen de 10 zile lucrătoare pentru verificarea acesteia. Povestea acestui tronson a început în 2007, când autorităţile au plătit cu 800.000 de euro un studiu de prefezabilitate pentru alegerea traseului optim.

Doi ani mai târziu, defunc­ta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţio­nale (CNADNR) a dispus realizarea studiului de fezabilitate propriu-zis, pe trei tronsoane distincte: Târgu Mureş-Ditrău, Ditrău-Târgu Neamţ şi Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, “distracţie” care a mai costat patru milioane de euro. Apoi, în martie 2012, Comisia Europeană a acceptat includerea în noua reţea trans-europeană de transport TEN-T Core a traseului Timişoara-Sebeş-Turda-Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni.

În iunie 2014, CNADNR a scos la licitaţie proiectul pentru revizuirea şi actualizarea studiului de fezabilitate pentru cele trei sectoare ale Autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi. Un an mai târziu, a fost atribuit un singur contract, cel pentru tronsonul Târgu Mureş-Ditrău, în valoare de cinci milioane de euro, care a fost suspendat în primăvara trecută, din lipsa sursei de finanţare. Abia luna trecută contractul a fost deblocat.

Acum, se pregăteşte al patrulea studiu, însă doar pentru porţiunea cuprinsă între Târgu Neamţ şi Ungheni, cu o lungime de 135 km.

Autostrada promisă de Ludovic Orban s-a transformat în drum expres

În afară de această autostradă, CNAIR pregăteşte studii şi pentru mai multe sectoare de drum expres. Este vorba de patru studii de fezabilitate şi pro­iectele tehnice aferente acestor patru tronsoane din drumul expres care va lega Ploieştiul de Paşcani, în lungime totală de 332 km.

În 2008, atunci când a preluat mandatul de ministru al Transporturilor, liberalul Ludovic Orban promitea că într-un an de zile va fi semnat contractul pentru construcţia autostrăzii Ploieşti-Buzău-Focşani-Albiţa, în lungime de 314 km, lucru care nu s-a întâmplat. Cum nu s-au materializat nici alte promi­siuni făcute atunci de Orban, cum ar fi că în 2009 urmau să se semneze contractele de construcţie pentru tronsonul Piteşti-Sibiu (155 km) şi Autostrada Moldova ­(Târgu Mureş-Iaşi).

Tot luni, CNAIR a anunţat că a trecut la elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru drumul expres care să facă legătura între Autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) şi Aeroportul Henri Coandă (9 km). Pe 3 octombrie, CNAIR a început achiziţia publică a contractului, care a fost retransmisă în SEAP o lună mai târziu, joia trecută. Acum, aceasta este în curs de verificare de către ANAP.

În total, CNAIR pregăteşte 476 km de autostradă şi drum expres. Pe hârtie.

Comentarii

  • o ABERATIE!

    08 noiembrie 2016 11:46

    Probabiil au primit comanda POLITICA de la tehnocratul cioloshi, via CLuUuJ-UDMR... caci, orice om intreg la minte vede ca pana azi, in mom de fata, nimeni, niciodata, pe niciunde nu a traversat cu vreo autostrada un MUNTE cat de mic - nicaieri! - si vor sa te facka sa crezi ca vor trece ditamai Autostrada prin 120 de km de munti si vai taman prin Siberia AUTONOMA a romaniei! ...haHA HA, iar apoi vor strapunge exact cel mai inalt mare si masiv deal din TOATA Rep.Moldova taman pe la UNGHENI. E clar ca tehnocratul ciolosi nu e apolitic inca dupa ce a batut in cuie mega-super-planul uii totale de transporturi, iar cei care-i sfatuiesc nu cunosc decat cu sa faca bani din hartii, ci nu geografie ori INTERES de a atinge obiective strategice prin legaturi eficiente de transporturi spre binele nostru comun in acelasi stat in UE = niste sabotori ai Romaniei ca stat si implicit ai UE care da bani pe ?hartii si prostii fara sa puna prea multe intrebari!

    raspunde comentariului
    • ar fi interesant sa vedem la ce firme ajung banii dati de TEHNOuLa cioloshi nume de DACIANOroman

      08 noiembrie 2016 13:33

      Nu cumva la niste cLientzi, pe nishte ALIANTZE cu UDMR, merg banii vostri in bataie de joc? Astia isi bat joc de voi si de statul roman pe fata, fara ca sa-i poata lega nimeni atata timp cat chioveshi le tzine de 6, alta explicatie nu exista!

      raspunde comentariului
      • cum te chema pui de DaciaN? cioloSHi sa traitzi, ATHILA!

        08 noiembrie 2016 17:27

        interesant e cum toti avortonii de comunisti, care au beneficiat de pe urma regimului din frageda pruncie - vezi cazul abominatiei de erdely ciorbea - se declara de DREAPTA, insa vor sa va guverneze OBLIGATORIU impreuna cu UDMR-ul, dupa modelul sovietic impus dupa eliberarea transilvaniei de sub jugul hortistohitlerist si umplerea tuturor institutilor avortonului statal = stat marioneta a urss - cu securisti si comiternisti MAGHIARI, vulgari si alte nationalitati ca si cele din Ro Mania Li-Be-Ra! Sa credem ca marxistul Baroso era de DREAPTA ca si parintii lui chioveshi, NASA?

        raspunde comentariului
  • vasile

    08 noiembrie 2016 11:33

    Studiile de pre- și fezabilitate sunt 100 sifonare de bani publici. Când n-ai bani să termini nici ce-ai început, ai bani să dai pe studii de fezabilitate care sunt valabile 2-3 ani și apoi trebuie refăcute. Corpul de control al PM și DNA-ul trebuie să intre pe fir pentru aceste studii, este jaf în toată regula.

    raspunde comentariului
anunturi mica publicitate

Urmareste-ne pe Facebook

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.