13 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăSpecialVolkswagen va plăti zece miliarde de dolari ca daune în scandalul noxelor...

Volkswagen va plăti zece miliarde de dolari ca daune în scandalul noxelor din SUA

Grupul german Volkswagen a rezervat o sumă de cel puţin zece miliarde de dolari pentru a rezolva plângerile civile din SUA, informează Bloomberg citată de Agerpres.

În septembrie 2015, Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW că a instalat un soft care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. VW a recunoscut că a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui număr de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 să fie de 40 de ori mai ridicat decât cel permis, conform standardelor legale din SUA. 

Departamentul Justiţiei din SUA a cerut VW, în ianuarie, despăgubiri de până la 46 miliarde de dolari, pentru încălcarea reglementărilor de mediu, iar compania germană se confruntă cu peste 50 de procese civile legate de depăşirea nivelului emisiilor. Părţile au ajuns la un acord înaintea termenului limită de joi, stabilit de un juriu federal pentru ca VW să anunţe cum va repara vehiculele afectate, susţin sursele. 

Reprezentanţii Volkswagen şi cei ai Departamentului Justiţiei din SUA nu au comentat informaţia. 

Încă nu se ştie cât din suma de zece miliarde de dolari va reveni proprietarilor de maşini sau dacă va fi folosită la răscumpărarea sau repararea vehiculelor, susţin sursele. 

Anul trecut, grupul german a anunţat că a pus deoparte 6,7 miliarde de dolari pentru a acoperi pagubele create de scandalul emisiilor pe plan global şi a precizat că dispune de lichidităţile nete de 27,8 miliarde de dolari. Conform estimărilor analiştilor, costurile totale pentru Volkswagen ar putea ajunge la 30 miliarde de dolari. 

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Militarii rezerviști vor să protesteze în Capitală

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate vrea să organizeze un miting de protest în Capitală, în data de 7 iunie anul curent. Vă prezentăm solicitarea transmisă de...

ELCEN o acuză pe Firea că a mințit la Realitatea Plus, în legătură cu falimentul RADET

Se încearcă din nou inducerea în eroare a opiniei publice în sensul în care ELCEN este considerată cauza falimentului RADET, transmit reprezentanții Electrocentrale București. Vă...

Expoziţia „Jandarmeria Română 1850 – 2020” va putea fi vizitată la sediul Muzeului Judeţean Teleorman

Muzeul Național de Istorie a României, în parteneriat cu Complexul Național Muzeal ASTRA din Sibiu, Inspectoratul General al Jandarmeriei Române și Muzeul Județean Teleorman,...
Ultima oră
Pe aceeași temă