18.6 C
București
joi, 2 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăAutostrada Gilău-Nădășel a înghițit deja 30 de milioane de lei

Autostrada Gilău-Nădășel a înghițit deja 30 de milioane de lei

Lucrările la tronsonul de autostradă Gilău-Nădășel au ”înghițit” anul acesta 30 de milioane de lei, potrivit unui raport al Prefecturii Cluj. Suma reprezintă mai mult de 10 la sută din bugetul total alocat acestui proiect, de 258,2 de milioane de lei, plus TVA. Potrivit reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri, cel mai târziu, acest tronson de autos­tradă, de aproximativ 10 kilometri, ar urma să fie deschis traficului rutier în 6 aprilie 2016. Acest tronson ar urma să preia o parte a traficului rutier greu spre Zalău.

Lucrările la acest tronson de autostradă ar fi trebuit să înceapă în anul 2012 și să fie gata anul acesta. Documentația necesară a fost pregătită de Guvernul Emil Boc, iar proiectul ar fi trebuit să fie continuat de guvernele succesive. Însă, la căderea Guvernului condus de Mihai Răzvan Ungureanu, Executivul USL condus de Victor Ponta a decis blocarea proiectului, iar fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova, a anunțat rezilierea contractului de execuție. La doi ani după aceea, însă, Guvernul PSD a decis să reia lucrările, fără nici o explicație legată de cei 2 ani de întârziere. Mai mult, însuși cel care a blocat proiectul vreme de 2 ani, premierul Victor Ponta, a vizitat, cu puțină vreme înainte de începerea campaniei electorale, șantierul autostrăzii și a promis tot sprijinul său.

Promisiuni de campanie

Promisiunile șefului Executivului au fost reiterate în campania electorală de către actualul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, care a promis că Guvernul va dezvolta o adevărată rețea de autostrăzi în Transilvania. Astfel, el a spus, chiar cu două zile înainte de primul tur al alegerilor prezidențiale, că problemele juridice legate de tronsonul de autostradă dintre Turda și Sebeș au fost rezolvate, iar în 2015 clujenii vor putea circula pe autostradă de la Cluj la Nădlac, a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Autostrada Turda-Sebeș face legătura dintre Autostrada Transilvania și Coridorul IV Paneuropean. Autostrada Turda-Sebeș este finanțată din banii europeni cu care Comisia Europeană a penalizat autoritățile române pentru erorile de comise la construirea Coridorului IV Paneuropean, dar care au fost lăsați la dispoziția României pentru realizarea altor proiecte de infrastructură. ”Până acum, lucrările la Autostrada Turda-Sebeș au fost blocate din cauza unor litigii juridice”, a declarat ministrul Ioan Rus.

Ministrul Transporturilor a mai precizat că tronsonul de autostradă dintre Orăștie și Săliște de pe coridorul IV Paneuropean va fi deschis traficului în următoarele săptămâni. El a mai promis că pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borș vor reîncepe lucrările în următoarele două săptămâni, iar lucrările pe tronsoanele cuprinse între Gilău și Suplacu de Barcău să înceapă la primăvară, în așa fel încât Autostrada Transilvania să fie gata până la finalul anului 2016 sau până la începutul anului 2017. Ministrul Transporturilor a mai afirmat că sunt în curs de realizare și tronsoanele de autostradă dintre Câmpia Turzii și Târgu-Mureș. 

 

Cele mai citite

Tarife pe litoral de 1 Mai. A înlemnit când i-a venit nota de plată pentru 4 sucuri și mâncare

Turiștii plecați pe litoralul românesc în aceste zile de vacanță au parte de surprize neplăcute, mai ales când le vine nota de plată. Mulți...

nasturii cămășii au sărit și i s-a văzut tricoul cu “Votați Piedone!”

Ilustrație: Marian Avramescu Premierul românilor autentici, Marcel Ciolacu, nu a putut să nu respecte tradiția autohtonă de 1 Mai Muncitoresc și a savurat mici...

Tarife pe litoral de 1 Mai. A înlemnit când i-a venit nota de plată pentru 4 sucuri și mâncare

Turiștii plecați pe litoralul românesc în aceste zile de vacanță au parte de surprize neplăcute, mai ales când le vine nota de plată. Mulți...
Ultima oră
Pe aceeași temă