10.3 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăNew Money: România ar putea construi 800 de kilometri de autostradă pe...

New Money: România ar putea construi 800 de kilometri de autostradă pe an dacă ar opri scurgerea. prin fraudă, a 7,1 miliarde de euro rezultate din TVA

România ar putea construi anual aproape 800 de kilometri de autostradă dacă ar reuși să recupereze cei 7,1 miliarde de euro care se pierd prin neîncasarea TVA, informează un articol publicat în primul număr al revistei New Money.

Conform acestui articol, dintre toate statele membre UE, România a avut, în anul 2014, cel mai mare “gap”  (pierdere) de TVA, care a totalizat 7,1 miliarde de euro, adică 37,9 la sută din suma care trebuia încasată la bugetul de stat de pe urma TVA. De pierdut au, în primă instanță, companiile aflate la zi cu plățile, pentru că frauda la TVA creează concurență neloială.

La momentul anului 2014, cota ponderată de TVA (cota standard corelată cu excepțiile) era în România de 17,6 la sută, adică era cea mai ridicată din UE.

Ce-i drept, în anii 2015 și 2016, pierderile statului român rezultate din neplata TVA par a fi scăzut, întrucât cota standard de TVA a fost redusă la 20 la sută, ceea ce ar reduce decalajul dintre taxele datorate și cele încasate efectiv.

Cum apar pierderile la încasarea TVA

Potrivit analiștilor financiari, o bună parte din acest decalaj provine din fraudă, dar există și alte cauze. Printre ele se numără erorile, insolvențele și tranzacțiile transfrontaliere. Sectoarele cele mai vulnerabile la fraudă sunt industria alimentară (mai ales cea a cerealelor și a produselor din zahăr), a telefoanelor mobile, industria energetică și aceea a construcțiilor.

Textul complet al acestui articol poate fi citit în primul număr al revistei New Money.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Boloș. după discuțiile cu agențiile internaționale, în SUA. VIDEO

Agenţiile ne-au reconfirmat ratingul suveran şi perspectiva stabilă, dar asta nu înseamnă că nu există loc de creştere, pentru că investitorii străini au tendinţa...

Rusia – Ucraina, ziua 766: Doi morți într-un atac cu drone asupra regiunii Belgorod

Un atac ucrainean cu dronă a făcut doi morţi în regiunea rusă de frontieră Belgorod, în vestul ţării, a informat guvernatorul local, în această...

Lamborghini va construi o ediție limitată a variantei Huracan

Lamborghini a prezentat o ediție specială a modelului italian, cu patru vopsele deosebite, stil camuflaj. Au fost produse doar 12 exemplare, toate fiind deja...
Ultima oră
Pe aceeași temă