Firmele inactive de apartament nu depun declaraţie pentru impozitul pe clădire

de Mona Scărişoreanu , 28 ianuarie 2016 - stire actualizata la ora 22:16, 28 ianuarie 2016
Firmele inactive de apartament nu depun declaraţie pentru impozitul pe clădire

Dacă ţi-ai deschis o societate comercială în propria casă, dar nu desfăşori nici o activitate, nu vei plăti taxele majorate pentru imobile. Dar, dacă vei dori să închizi firma, te va costa mai scump decât atunci când ai înfiinţat-o.

Din acest an, persoanele fizice care folosesc locuințele drept sedii de firme sau au în proprietate clădiri nerezidențiale trebuie să depună o declarație la Fisc, până pe data de 31 martie. Consultantul fiscal, Adrian Benţa, a explicat pentru „România liberă“, de ce nu trebuie nici măcar să depui declaraţia la Fisc dacă firma ta este inactivă. “Au apărut normele de aplicare pentru articolul 458 la Codul Fiscal în care se precizează că trebuie analizată cumulat încadrarea la activităţi economice atât în desfăşurare efectivă a activităţii economice şi deducerea utilităţilor. Deci dacă nu ai activitate pe firmă şi nici nu deduci utilităţile, nu te încadrezi la majorare. De fapt, nu trebuie depusă declaraţia dacă nu ai activitate economică“, susţine Benţa.

Acesta arată cum trebuie să procedezi într-o astfel de situaţie pentru a nu mai depune declaraţiile trimestriale: „În cazul în care ai o firmă care nu mai desfăşoară nici o activitate, eşti scutit să depui declaraţiile fiscale dacă te adresezi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - ANAF. Procedura este simplă: se depune un formular şi Fiscul te verifică dacă ai depuse toate declaraţiile şi nu ai de plătit nimic şi îţi dă decizie de activităţi derogatorii. Dar se depun în continuare bilanţurile anuale“. Iar dacă te-ai hotărât să închizi firma, există două posibilităţi: fie se face lichidarea fără lichidator dacă ai toată contabilitatea pe zero, adică nu mai ai active şi pasive, fie dacă mai ai în contabilitate datorii, alte obligaţii sau active se numeşte un lichidator. În ambele cazuri te duci la Registrul Comerţului cu decizia acţionarilor de intrare în dizolvare cu lichidare. Atenţie însă la câţi bani trebuie să scoţi din buzunar! „Întotdeauna te costă mai mult să desfiinţezi o firmă decât să o înfiinţezi. Mai dai pe la ANAF să scoţi un certificat de atestare fiscală, ţi se mai cere o hârtie şi te mai duci de vreo două-trei ori, mai ai nevoie de un bilanţ de lichidare pe care ţi-l semnează un expert contabil etc. De ce sunt costurile mai mari? Pentru a nu frauda creditorii. De fapt, intrarea în insolvenţă a unei firme este principala problemă a creditorilor. Lăsând la o parte infractorii specializaţi în firme-fantomă“, argumentează Adrian Benţa.

Cum închizi un SRL?

Din informaţiile postate pe site-ul Registrului Comerţului, pentru a lichida o societate cu răspundere limitată trebuie urmaţi anumiţi paşi:

Operaţiuni prealabile;

Cererea de depunere şi menţionare acte (original)

Hotărârea instanţei de constatare a dizolvării de drept (copie);

Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale;

45 lei - taxele de registru;

27 lei, reprezentând un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare şi 10% Fondul de buletin prevăzute de Legea nr. 85/2014.

Înregistrare;

Cererea de radiere (original);

Hotărârea irevocabilă a instanţei de constatare a dizolvării de drept (original);

Situaţia financiară de lichidare şi de repartizare a activului aprobată de asociatul unic, certificată de persoanele autorizate, potrivit legii, şi dovada publicării acesteia pe pagina de internet a ONRC cu minimum 15 zile înainte de depunerea cererii. Confirmarea publicării se efectuează de ORCT;

Certificatul de înregistrare şi certificatul constatator de autorizare (originale);

Dacă este cazul:

avizele prevăzute în legile speciale;

împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original);

Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale;

45 lei - taxele de registru;

27 lei, reprezentând un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare şi 10% Fondul de buletin prevăzute de Legea nr. 85/2014.

Cererea de înregistrare, înscrisurile prevăzute de lege şi dovezile privind plata taxelor şi tarifelor legale, îndosariate (în dosar cu şină) şi numerotate, se depun de către solicitant la Registrul Comerţului direct, prin poştă, cu scrisoare cu valoare declarată şi confirmare de primire sau prin mijloace electronice. Cererea transmisă în formă electronică va avea încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă.   

357.846 de firme inactive, în întreaga ţară, figurau ieri în registrul contribuabililor inactivi ai Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

Comentarii

  • Nicolo

    11 februarie 2016 20:19

    Este un mare haos. Cazul 1. O INTERPRETARE ABUZIVAEXCESIVA o au cei de la taxe si impozite sector 3 Bucuresti! Pe situl directiei sta scris negru pe alb ca si daca nu ai activitate trebuie sa depui pana pe 31 martie altfel ti se va impune 2 desi in codul fiscal scrie clar ca pt fara activitate se calculeaza rezidential. Un domn director Iulian ilie vorbea la digi24 ca astea sunt regulile jocului. Repet, in CF nu ai activitate = art457 impozitare rezidentiala, nimic de trecerea la pausal. Cazul 2. Caz opus. La Brasov directorul de acolo a declarat in presa ca nu e nevoie sa depui nimic pana pe 31.03 daca nu ai activitate ca oricum la control ei vor lua si datele de la fisc daca ai activitate sau nu.Cazul infinit. Ti se spune ca ei nu stiu clar si ca se asteapta clarificari. Unii spun sa nu depui, doamna de la celalalt ghiseu iti spune ca da.Asteptam lamuriri din partea MFP, altfel ne vom trezi cu zeci de mii de oameni amendati!

    raspunde comentariului
  • Noul cod fiscal,

    29 ianuarie 2016 17:06

    este o mare hotie!Acest cod este indreptat impotriva micilor firme romanesti, se vrea distrugerea ultimilor oameni cu intiativa! Micsorarea TVA-ului ajuta doar marile firme, 90 din marile firme sunt straine, iar recuperarea deficitului se face prin impovararea masiva a populatiei si a micilor firmulite!Va intreb, ce preturi au scazut prin scaderea TVA-ului?? Mai nimic, iar gaura o plateste prostul asta de popor!Am ajuns sa ne bucuram ca nu ne cresc impozitele cu 2000 la suta ci doar cu 400 la suta? In toata lumea mai exista un popor ca al nostru??...

    raspunde comentariului
anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.