23.9 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăAlegeri 2016Merită să ai un card care transformă cumpărăturile în bilete de avion?

Merită să ai un card care transformă cumpărăturile în bilete de avion?

Companiile aviatice își asociază numele cu cel al băncilor autohtone în vederea emiterii unor carduri ce oferă diferite avantaje utilizatorilor și care cresc vânzările biletelor de avion. Cât de avantajoase sunt acestea și ce costuri au?

Tarom, Air France KLM şi Banca Transilvania au lansat ieri un card de credit Visa, denumit BT Flying Blue, prin care posesorii acestuia pot transforma în bilete de avion cumpărăturile plătite cu banii de plastic. Cu alte cuvinte, îți faci aprovizionarea săptămânală și, plătind cu acest card, strângi puncte pentru biletele de avion ca să pleci în vacanță. În urmă cu câteva luni, Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală şi de Est, și Bancpost au lansat un card de credit similar, însă unul MasterCard. “De ce o companie low-cost? Baza de clienți a Wizz Air ­este foarte mare. Eu am un astfel de card și cu punctele acumulate îmi voi duce în vara viitoare familia în Spania, la Alicante, să urmărim o competiție de yachting. 2% din valoarea cumpărăturilor se transformă în mile. Însă există un card similar MasterCard lansat de UniCredit Țiriac Bank în parteneriat cu Lufthansa”, explică Cosmin Vladimirescu, general manager pentru România al MasterCard.

Reamintim că Visa și MasterCard sunt principalele companii de servicii de plată din România, companii care se află în concurență.

De ce Visa a mizat pe parteneriatul Tarom-Air France KLM? Cătălin Crețu, director subregional pentru Europa de Sud-Est, Visa, a arătat că se așteaptă ca volumul vânzărilor realizate cu acest card cobranded să fie mai mare decât în cazul unei companii aviatice low-cost. Crețu a subliniat că românii au cumpărat anul acesta, utilizând cardurile Visa, bilete de avion în valoare de 127 de milioane de euro. Și directorul general Air France KLM România, Alexandru Dobrescu, este optimist, el așteptându-se ca acest card să stimuleze vânzările companiei cu 5% în 2015, an în care se estimează că vor utiliza BT Flying Blue 5.000 de persoane.

Avantaje și dezavantaje

Utilizatorii BT Flying Blue vor putea plăti în maximum trei rate biletele de avion pe zborurile Air France KLM şi Tarom, iar cardul va include şi o asigurare gratuită de călătorie. De asemenea, milele obținute pot fi transferate în anul următor și pot fi oferite cadou. Posesorii cardului vor avea acces gratuit în saloanele „Business Lounge” din aeroportul Otopeni şi din cel din Cluj-Napoca. Cardul are o perioadă de garanţie de 55 de zile pentru achiziţiile făcute şi o dobândă de 24% pe an. Comisionul anual de administrare este de 50 de lei.

Nicoleta Vişan, director de marke­ting la Air France KLM, spune că sunt două tipuri de carduri – clasic şi premium. Cel clasic presupune că la fiecare cumpărătură de 4 lei primeşti 1,5 mile. Cu cardul premium, la fiecare 4 lei primeşti 2 mile.

În ceea ce privește Wizz MasterCard World, cardul poartă un comision de administrare anuală de 45 de lei, utilizatorii pot plăti în maximum șase rate, iar DAE este de 31,45%.

Posesorii cardului, dar și însoțitorii acestora au acces gratuit la MasterCard Business Lounge în aeroportul Otopeni și în Sky Lounge și Jet Lounge din aeroportul din Viena. Ana Popescu, Cards Business Manager, Bancpost, arată care este mecanismul de obținere a milelor: “Pentru fiecare leu cheltuit la cumpărături primești două puncte, respectiv 2% din valoarea cumpărăturilor. Pentru fiecare leu utilizat pentru biletele de avion sau serviciile Wizz Air primesti 4 puncte, adică 4% din suma plătită”.

Cele mai citite

Nicolae Ciucă, la 20 de ani de la aderarea României la NATO: „Aceste două decenii au reprezentat cea mai bună perioadă din istoria noastră”

Preşedintele Senatului, liderul PNL Nicolae Ciucă, a evidenţiat, vineri, într-un mesaj transmis cu prilejul împlinirii a 20 de ani de la admiterea României în...

Atenționare Cod galben de vânt puternic în 15 județe din țară

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis o atenţionare Cod galben de vânt puternic valabilă vineri, până la ora 18:00, în 15 judeţe, şi o...

1 din 2 elevi, victimă a bullyingului

Un procent covârșitor de elevi - 81% - afirmă că au fost martori ai situațiilor de bullying în școala unde învață, în vreme ce...
Ultima oră
Pe aceeași temă