5.4 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăAlegeri 2016RCA şi Călătorii, cele mai vândute polițe

RCA şi Călătorii, cele mai vândute polițe

Asigurătorii nu sunt capabili încă să ofere soluţii adaptate realităţilor din piaţă, cred specialiștii din piața asigurărilor.

Cel mai bine se vând în mediul online asigurările de călătorie și cele RCA, datorită simplității și relativei standardizări a acestor produse, dar și a necesității, la costuri mici  (în cazul asigurării de călătorie), sau a obligativității (în cazul RCA).

Vlad Popa, Online Manager în cadrul Uniqa Asigurări, a arătat că poliţa de asigurare de călătorie se vinde cel mai bine online în acest moment, deoa­rece acest produs este unul acce­sibil din punct de vedere financiar, iar datele pe care clientul le completează pentru obţinerea unei oferte şi în final pentru cumpărarea unei poliţe sunt uzuale şi la îndemâna fiecărei persoane. “Asigurările de volum sunt deocamdată asigurările RCA şi cele de travel, dar nu pentru că piaţa nu ar cere asta, ci pentru că asigurătorii încă nu sunt capabili să ofere soluţii adaptate realităţilor din piaţă. Este de apreciat efortul jucătorilor mici care au înţeles importanța online-ului şi au dezvoltat soluţii dedicate. În acelaşi timp, asigurătorii mari evită să evo­lueze, evită să prezinte soluţii dedicate, dar credem că este ­doar o problemă de timp”, a arătat și Răzvan Pavel, Business Development Manager Online, Safety Broker.

Şi Victor Șraer, managing partner la Otto Broker de Asigurare, a menţionat că produsul cel mai tranzacționat în online este asigurarea de răspundere civilă auto obligatorie, pentru că este o asigurare cu condiții standard, stabilite prin lege și, prin urmare, nu există diferențe semnificative între ofertele disponibile. “Într-o oarecare măsură, se vând și polițe de călătorie, pentru că și acestea sunt produse destul de simple, din punct de vedere al condițiilor contractuale. Pentru toate celelalte tipuri de asigurări, elementul de interacțiune umană și componența consultativă rămân valoroase pentru client, având în vedere complexitatea acestora”, a adăugat Șraer.

Totuși, în prezent nu există date centralizate oficiale privind valoarea vânzărilor online de asigurări, dar specialiştii afirmă că este în creştere şi reprezintă maximum 3% din totalul pieţei asigurărilor. Probabil că, odată cu implementarea noii legislaţii din domeniu, Autoritatea de Supraveghere Financiară va oferi și aceste informaţii. “Aș estima că acestea reprezintă circa 2-3% din totalul subscrierilor pieței de asigurări (8,75 miliarde lei – n.red.), volum care se va păstra și în 2016”, a confirmat Bogdan Andriescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanță în Asigurări (UNSICAR).

Pe de altă parte, Victor Șraer este de părere că volumul asigurărilor tranzacționate online este undeva sub 1% din totalul primelor brute subscrise de piața de asigurări. “Cred că în 2016 ritmul de creştere al vânzărilor online va fi unul similar cu cel ce va fi înregistrat de piața de asigurări, pentru că polițele tranzacționate prin acest canal de distribuție sunt preponderent cele RCA”, a apreciat acesta.

La rândul său, Răzvan Pavel estimează că vânzările online vor creşte şi în acest an, probabil cu circa 30% față de anul trecut.

În ceea ce privește investițiile într-un site performant și stabil de vânzări online de asigurări, specialiștii spun că se ridică la mii de euro, posibil chiar și peste 10.000 euro, la care se adaugă întreținerea lunară. Aşadar, jucătorii din domeniu se aşteaptă ca vânzările online să se bucure de o încredere mai mare din partea clienţilor în urma aplicării noilor regle­mentări, ceea ce va creşte şi subscrierile.

Norma privind comercia­lizarea prin mijloace electro­nice a contractelor de asigurare a fost publicată în Monitorul Oficial al României din 24 august 2015. Această normă vine la pachet cu mai multe cerinţe şi responsabilităţi atât pentru jucătorii din piaţă, cât şi pentru consumatori. În ceea ce priveşte entităţile care pot derula această activitate, actul normativ include asigurătorii şi brokerii autorizaţi de ASF, dar şi pe cei autorizaţi în alte state membre UE care îşi desfăşoară activitatea în România în temeiul dreptului de stabilire sau al libertăţii de a presta servicii, precum şi agenţii de asigurare subordonaţi.  

Cele mai citite

Părerea românilor despre cazinourile pe bani reali

În momentul de față se discută foarte mult la nivel național despre cazinouri și platforme care oferă jocuri pe bani reali. Operatorii de jocuri...

Părerea românilor despre cazinourile pe bani reali

În momentul de față se discută foarte mult la nivel național despre cazinouri și platforme care oferă jocuri pe bani reali. Operatorii de jocuri...
Ultima oră
Pe aceeași temă