9.8 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăSpecial15 autostrăzi şi drumuri naţionale sunt întârziate

15 autostrăzi şi drumuri naţionale sunt întârziate

La două zile după ce Ministerul Fondurilor Europene a dat undă verde banilor de la Bruxelles pentru exerciţiul financiar 2014-2020, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a anunţat proiectele care vor beneficia de finanţare comunitară. CNADNR va cere Comisiei Europene alocarea de fonduri din exerciţiul financiar 2014-2020 pentru proiecte care nu au fost gata la timp.

Cum nu toate proiectele începute anterior s-au terminat la timp, astfel încât să poată primi bani europeni din exerciţiul financiar 2007-2013, reprezentanţii companiei apelează la aşa-numita „fazare”. Mai pe româneşte, banii din alocarea precedentă s-au pierdut, iar finanţarea va fi asigurată din noul exerciţiu, ceea ce va micşora semnificativ sumele de care vor beneficia proiectele noi.

În situaţia de a fi „fazate” sunt nu mai puţin de 15 proiecte de autostrăzi şi drumuri naţionale. La capitolul autostrăzi, nu au fost terminate la timp sectoarele Lugoj – Deva (secţiunea Dumbrava – Deva – compusă din loturile 2, 3 si 4);  Sebeş – Turda (loturile 1, 2, 3, 4); Timişoara – Lugoj (fazarea a luat în calcul exclusiv lotul al doilea, în speţă lucrările conexe).

În ceea ce priveşte drumurile naţionale, proiectele întârziate sunt mai numeroase, şi anume:  DN 56 – Craiova – Calafat; DN 66 – Rovinari – Petroşani; DN 76 – Deva – Oradea;  DN 6 – Alexandria – Craiova;  DN 5 – Bucureşti – Adunaţii Copăceni;  DN 73 – Piteşti – Braşov).

În întârziere sunt şi variantele de ocolire (centurile) de la Caracal,  Carei, Braşov, Târgu Jiu şi  Suceava. În fine, cel de-al 15-lea proiect care va fi „fazat” de CNADNR este podul de peste Dunăre de la Giurgiu.

Autostrada Piteşti – Sibiu, cap de listă la proiecte noi

După ce se vor fi alocat banii pentru proiectele întârziate, ce a mai rămas va fi distribuit către investiţiile noi, prima pe lista CNADNR fiind Autostrada Sibiu – Piteşti (faza de proiectare şi ulterior, faza de execuţie).

Urmează apoi patru drumuri expres, după cum urmează: Ploieşti – Buzău, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi cel care va face legătura între Autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) şi Aeroportul Henri Coandă Otopeni.

Pe lista de priorităţi a drumarilor se află şi cinci centuri ocolitoare: Târgu Mureş, Bacău, municipiul Bucureşti (sectoarele cuprinse între A1 şi DN 7 şi DN 2 şi A2), Tecuci şi Mihăileşti. Tot cu bani europeni vor fi modernizate şi trei drumuri naţionale: DN Piteşti – Râmnicu Vâlcea – Racoviţă,  DN Câmpina – Săcele şi DN A1 – Titu – Bâldana – Târgovişte. De bani de la Bruxelles va beneficia şi proiectul privind măsurile de siguranţă pe DN 1.

Luni, Ministerul Fondurilor Europene a lansat apelurile de finanţare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere, feroviare şi de metrou, cu un buget total de 5,8 miliarde de euro (pentru toate modurile de transport) din alocarea totală aferentă Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM).

Proiecte întârziate:

DN 56 – Craiova – Calafat;

DN 66 – Rovinari – Petroşani;

DN 76 – Deva – Oradea;

DN 6 – Alexandria – Craiova;

DN 5 – Bucureşti – Adunaţii Copăceni;

DN 73 – Piteşti – Braşov).

Proiecte prioritate:

Centura ocolitoare Târgu Mureş,

Centura ocolitoare Bacău,

Centura ocolitoare Bucureşti (sectoarele cuprinse între A1 şi DN 7 şi DN 2 şi A2),

Centura ocolitoare Tecuci

Centura ocolitoare Mihăileşti.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă