Magazine de haine online

de Rl online , 31 mai 2008
» Datorita existentei in spatiul virtual, magazinele online de haine permit o specializare mult mai mare decat cele din lumea reala.

» Cu toate acestea, cele romanesti nu sunt inca nici foarte underground, nici foarte diversificate pe personalitatea produselor.

Chiar daca o parte din magazinele de haine consacrate, au mai nou, divizie online (MeliMelo, T!nar, HLN etc.), ne-am oprit doar asupra celor exclusiv virtuale si adresate ambelor sexe.

Magazinele online sunt de data foarte recenta in Romania. Cum cumparaturile online sunt o jucarie folosita mai ales de cei tineri, cele mai multe astfel de magazine au un profil alternativ. Ei par chiar a profila o subcultura, "o comunitate", multe din aceste magazine linkuindu-se intre ele sau facandu-si reclama pe bloguri. Avantajul comertului online este faptul ca poate fi specializat mult mai mult decat cel din magazine, nedepinzand de un orar de functionare un numar restrans – prin forta geografiei – de cumparatori (iar pentru asta e suficient sa ne gandim la ce sanse de supravietuire ar avea un magazin de haine de apaca intr-o capitala de judet). Prin urmare, ar trebui sa ne asteptam ca, asemenea magazinelor online din Vest, si magazinele online sa propuna colectii mai experimentale si mai underground (deci mai adaptate diverselor subculturi) decat cele din lumea reala. Acest lucru nu se intampla insa inca in Romania, unde magazin exclusiv online inseamna de cele mai multe ori un butic de haine mai hardcore pentru baieti si hippie-multicolore pentru fete. Ce sparge monotonia sunt doar magazinele vintage (cu haine second dinainte de ‘70) si cele handmade (care insa comercializeaza haine cu iz de Vama Veche).

Tuatara (tuatara.ro)
1. Magazinul are un profil sport-alternativ, batand destul de tare spre ska. Gama de produse e diversificata si echilibrata – astfel ca la fete nu se gasesc mai putine feluri de produse ca la baieti, cum se intampla in magazinele dedicate skaterilor: tricouri, topuri, bluze, pulovere, hanorace, jachete, pantaloni, costume de baie, incaltaminte si accesorii. Preturile sunt insa mari, este singurul punct negru al magazinului (si poate promotiile neconvingatoare): rochii de la 129 (Aeme), la 259 (Psssy), tricouri pentru baieti de la 89 lei (De Palma), 189 (Fly53). Produse exclusiv de firma – atat din zona mainstream (Lee, Pepe Jeans, Rocket Dog, Wrangler), cat si underground (Addict, Baby Phat, Jump, Psssy, West Coast Choppers etc). Se pot cumpara chiar si sandale Crocs originale, de la firma care le-a dat numele. Descrieri ale produselor si ale brandurilor prezente (deci si a atitudinii pe care o promoveaza). Se poate alege curierul (Posta, Fan Curier, Nemo Expres). Reusite in special tricourile de baieti de la Gsus, fustele de la Fly53. Site foarte prietenos, aranjat pe marci, gen, noutati, oferte.

Tara (tarafashion.ro)
2. Este detinuta de o firma romano-engleza ce produce confectii pentru C&A, H&M, Naf-Naf, Oasis. Colectiile sunt in numar de 50 bucati, fiind reimprospatate saptamanal. Produse pentru femei, copii, barbati, insa la acestia din urma exista doar pijamale. Hainele pot fi intoarse cu spatele, pe site. Inregistrarea consuma timp, cerandu-se CNP, doua raspunsuri si doua numere de telefon. Livrare in timp de 24-48 ore (dar se intampla sa dureze si 72). Preturi bune, in special la reduceri (60 lei blugii, rochii intre 100 si 125 lei).

Vintage Butique (vintagebutique.ro)
3. Magazinele vintage sunt un fel de seconduri cu "haine de la bunica" – deci, cu cat mai vechi, cu atat mai scump. Vintage este cel mai cunoscut magazin online de acest fel, produsele care apar se vand incredibil de repede. Exista sectinui pentru haine Edwardian & Victorian (dinainte de anii ‘20, vintage (‘20–’60), retro (‘70–‘80) si produse ‘80–‘90, precum si o sectiune pentru cum se ia masura pentru aceste haine, in privinta carora riscul sa nu se potriveasca e mai mare. Comanda este insa greoaie, nu prea potrivita pentru un magazin online.

Alpaca (alpaca-shop.ro)
4. Magazin care importa produse de alpaca facute exclusiv in Peru; alpaca un animal din Anzi, inrudit cu oaia, a carui blana este fina si de sapte ori mai calduroasa decat cea de oaie. Linia pentru barbati are un aer conservator-clasic, "britanic", atat puloverele (200 lei), cat si vestele (200 lei). La femei exista caciuli (330 lei), fulare (90 lei), ponchos (120 lei), pelerine (370 lei), pulovere (200 lei). Descrieri insuficient detaliate la produse, masuri insuficient de exacte, pe site. Oferta saraca.

Kickback (kickback.ro)
5. Magazin targetat pe "cei certati cu banalul", dupa prezentarea de pe site si, in rest, cat se poate de ska. Branduri externe (Adio Footwear, Aiko, Billabong, DC, Element, Osiris etc.). Produse returnabile in decurs de 30 de zile si transport gratuit (cum se intampla in comertul online vestic), insa preturile sunt usor mai mari decat in magazinele "ska-alternative" din lumea reala, pentru exact aceleasi produse (hanorac Billabong 200-230 lei, tenisi Osiris 290 – 190 lei etc). Oferta larga de produse.

Casual Wear (casualwear.ro)
6. Comercializeaza haine de la firma americana "Fruit of the loom". Design clasic si casual, fara imprimeuri si desene, primand functionalitatea – de altfel magazinul se autodescrie ca fiind "al oamenilor fara fitze". Promotii pe puncte – la 10 lei cheltuiti primesti un punct care valoreaza 1 leu reducere la urmatoarele comenzi. Oferta pentru copii, femei si barbati - mai buna la barbati (bluzoane, camasi, geci, hanorace, maieuri, pantaloni, sepci, tricouri). Preturi foarte bune – 75 lei hanorace, bluzon 29 lei, tricouri 22 – 41 lei.

Fabrique (fabrique.ro)
7. Magazin pe profil cool, cosmopolit-urban, cu un aer proaspat, avangardist. Marci din afara (KokonToZai, Am Eyewear, Dork etc), dar si autohtone ( BigFit, NaiveDesign). Site-ul se incarca infiorator de greu si dupa ce se incarca descoperi putine produse – sau in unele zone (second-hand-uri vintage) descoperi ca nu e nimic. Preturi mari (160 un tricou Belle Amis, 250 hanorac All Over Logo).

Sunny Day (sunnyday.ro)
8. Haine happy-hippy – caciulite, tricouri, caciuli, fulare, rucsacele, ceasuri etc – purtand semnatura OkapiStudio (o firma autohtona cu produse nu foarte originale). Desene funky, in culori vesele, lucrate in serii mici. Comanda rapida, fara cont. Unisex, dar mai bine reprezentat pentru fete. Pe langa haine si pantofi, exista accesorii pentru celular, gentute, decoratiuni. Preturi mari (70 lei tricou imprimat cu glume).

Sundayoutfit (sundayoutfit.ro)
9. Firma internationala, cu filiala online pentru Romania. Tricouri imprimate, nu foarte diferite si destul de banale. Pretul e unic, de 56 de lei, insa se dubleaza cu transportul. Clientul poate, online, "sa-si faca" singur tricoul, alegand o culoare (din 12 posibile) si un imprimeu (din 9 posibile). Mai potrivite pentru cadouri glumete, multe imprimeuri fiind "haioase", cum zice tineretul.

Kitten (kittenwear.blogspot.com)
10. Magazin de tricouri pictate manual. Magazinele hand-made online sunt analoagele tarabelor hippie din Vama care vand bratari si jucarii cu aspect mai artistic. Magazinul vietuieste pe un blog, nu exista promotii, reduceri etc. Poti comanda tricoul cu culoarea si desenul dorite. Picturile sunt facute cu vopsele care nu se iau la spalat. Aer copilaros, potrivit in special pentru fete, iar preturile 80 – 100 lei.

Comentarii

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.