11.5 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăLifestyleFoodStudiul Top Kids Brands: Copiii preferă Coca-Cola, părinţii vor să le dea...

Studiul Top Kids Brands: Copiii preferă Coca-Cola, părinţii vor să le dea Napolact

Copiii preferă Coca-Cola, părinţii vor să le dea Napolact, arată studiul Top Kids Brands realizat de Open-I Research la iniţiativa Radio Itsy Bitsy, care analizează percepţia părinţilor asupra brand-urilor pentru copii. 

“Conflictul dintre alegerile alimentare ale părinţilor pentru copiii lor şi dorinţele copiilor, major influenţate de comunicare şi de forma în care li se vinde produsul, este o provocare semnificativă în marketing-ul produselor pentru copii. Nevoia de a comunica creativ şi consecvent avantajele brand-urilor pentru copii, dar şi de a livra produse conform promisiunilor faţă de părinţi sunt din ce în ce mai importante în această piaţă. Trend-ul internaţional de “Healthy food” devine deja relevant şi pentru părinţii români, iar ei vor fi din ce în ce mai activi în a căuta şi oferi alternative sănătoase copiilor.” declară Adina Nica, Managing Director Open-I Research.

Citeşte şi: Cele 12 topuri de care ai nevoie pentru a călători

Kinder, Danone şi Nestle sunt mărcile cel mai puternic percepute ca branduri destinate copiilor. Topul Notorietăţii ca mărci pentru copii este completat, în ordine, de Tedi, Milka, Dorna, Napolact, Barni, Tymbark şi Hochland. Topul respectă în mare măsură ierarhia investiţiilor în publicitate din ultimii ani. Practic, toate aceste mărci se află în topul celor mai mari investitori în publicitate, din categoriile mâncare şi băutură.

Napolact este considerat de către părinţi cel mai sănătos brand pentru copiii lor. În Topul mărcilor sănătoase, Napolact este urmat de Zuzu, Dorna, Milli şi Santal. Dacă Kinder, Danone şi Nestle sunt categoric percepute de părinţi ca brand-uri pentru copii, aceştia nu le consideră şi cea mai sănătoasă alegere pentru cei mici. Kinder nu se clasează în top 10 mărci sănătoase, iar Nestle şi Danone ocupă locurile opt, respectiv nouă în clasament. De asemenea, dacă Tedi şi Tymbark se poziţionau în top-ul notorietăţii pe locurile 4, respective 9, în clasamentul mărcilor sănătoase băuturile răcoritoare sunt reprezentate doar de Santal.

Citeşte şi: ITSY BITSY, singurul radio cu programe speciale pentru părinţi

Situaţia se schimbă însă dacă îi întrebi pe părinţi ce mărci preferă copiii lor. Coca-Cola se clasează pe locul 1, mărcile de lactate şi iaurturi lipsesc, apar însă mezelurile. Kinder, Milka, Barni, Hochland, Tedi, Prigat, Santal, Nesquick şi Cristim completează în ordine top 10. Şapte dintre acestea nu se regăsesc în topul mărcilor percepute de către părinţi ca sănătoase pentru copiii lor.

Radio Itsy Bitsy a dorit să înţeleagă care este viziunea părinţilor din România cu privire la ce este mai bun pentru copiii lor. Top Kids Brands a analizat mărcile după criteriile care stau în spatele alegerilor părinţilor: notorietatea spontană ca brand pentru copii, produs sănătos, percepţia ca brand benefic pentru copii, tradiţie în produse pentru copii, valori autentice şi raportul calitate-preţ. Un clasament final al mărcilor după toate aceste criterii (folosind Indexul Top Kids Brands al Open-I Research) aşează Danone în top, urmat de Nestle şi de Napolact.

Studiul realizat de Open-I Research a folosit un eşantion reprezentativ la nivel national de 400 de părinţi din mediul urban, cu vârste între 25 şi 45 de ani, care au copii cu vârste între 0 şi 10 ani.

Citeşte şi: În ce mărci au încredere românii

“Studiul facut de Open-I Research, Top Kids Brands a demonstrat încă o dată că există o corelaţie puternică între bugetele de marketing şi percepţia asupra mărcilor dar şi că atributul “sănătos” devine şi mai important în alegerile părinţilor. Cu cât un brand care este perceput ca nesănătos de către părinţi este mai agresiv în a se adresa copiilor, cu atât este mai urât de câtre părinţi. Am putea defini astfel un nou concept: „love and hate brand”, rezultat al acestei divergenţe, care nu poate fi decât o provocare pentru managerii de brand. Rezolvarea acestui conflict va fi benefică pentru toţi: brandul va deveni un „love brand” şi pentru părinte şi pentru copil, părintele va avea încredere să îşi lase copilul să-şi aleagă ceea ce-şi doreşte de la raft. Iar loialitatea este una puternică apoi”, spune declară Adina Nica.

 

Cele mai citite

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...

Cum hidroizolația poate face diferența între o iarnă sigură și o primăvară ușoară pentru locuința ta

O dată cu trecerea iernii și venirea primăverii, proprietarii de case și constructorii se gândesc la moduri de a proteja locuințele de umiditate și...
Ultima oră
Pe aceeași temă