6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSportCât costă o ”pomană” electorală

Cât costă o ”pomană” electorală

Campania electorală pentru alegerile prezidențiale este în plină desfășurare. Pe lângă atacurile lansate între candidați, promisiuni și vizite în lungul și latul țării, acum este perioada ”pomenilor” electorale oferite în numele candidaților la cea mai mare funcție în stat. Nu vorbim aici despre pomenile electorale date de Guvern, ci de acele ”cadouri” devenite deja tradiționale în peisajul românesc înaintea fiecărui scrutin electoral: Găleata, uleiul, făina.

Am alcătuit astfel o listă de produse oferite în mod obișnuit în campaniile electorale din România, ”pomeni” cu care candidații și partidele care îi susțin încearcă să convingă alegătorii să le ofere votul.

Cele mai întâlnite astfel de produse sunt uleiul, făina, găleata de plastic, tricoul, sapca, bricheta și pixul. Toate acestea au împreună un preț ce variază în funcție de cantitățile achiziționate, și, binenîeles, în funcție de companiile cu care sunt încheiate acordurile, acestea putând oferi reduceri substanțiale de preț pentru candidații și partidele pe care îi susțin.

În medie, prețul unei astfel de ”pomeni” electorale, care cuprinde toate produsele enumerate mai sus, se situează în jurul sumei de 10 lei:

  • Găleată: 2,5 lei
  • Ulei: 3 lei
  • Făină: 2 lei
  • Tricou: 3 lei
  • Șapcă: 2 lei
  • Brichetă: 0,3 lei
  • Pix: 0,2 lei
  • TOTAL: 13 lei

În cazul produselor nealimentare, acestea sunt de cele mai multe ori inscripționate cu însemnele partidului sau candidatului în numele căruia sunt oferite, pentru ca alegătorii să nu uite cine a avut ”grijă” de ei. Aceste costuri suplimentare au fost cuprinse și ele înestimarea de preț prezentată mai sus.

De asemenea, trebuie menționat că prețurile prezentate în acest material sunt orientative, ele fiiind selectate în funcție de ofertele nenegociate ale comercianților en-gross. În aceste condiții, este lesne de înțeles că o astfel de ”pomană” electorală poate costa cahiar mai puțin de 10 lei, ceea ce pentru un volum de 10.000 de pachete ar însemna o cheltuială de cel mult 100.000 de lei (puțin peste 22.500 de euro – n.r.), bani bine cheltuiți într-un astfel de moment.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă