De când e interzis steagul Transilvaniei în România? | Cel mai citit comentariu al săptămânii

de Sabin Gherman , 19 martie 2017 - stire actualizata la ora 13:13, 19 martie 2017
De când e interzis steagul Transilvaniei în România? | Cel mai citit comentariu al săptămânii

Date sunt astea: câţiva tineri au fost amendaţi cu câte 500 de lei pentru că au purtat, în cadrul unei manifestaţii autorizate, steagul istoric al Ardealului. În procesul-verbal, jandarmul a motivat amenda prin faptul „a purtat steagul Transilvaniei de dinainte de 1918“ .

Pe străzi, coloanele au purtat steagurile Uniunii Europene, României şi Ungariei – manifestările au fost la Cluj, în 15 martie, de Ziua Maghiarilor. Tinerii amendaţi spun că cei care au chemat jandarmii sunt chiar organizatorii, organizatorii sunt speriaţi şi spun că nu-i chiar aşa: Jandarmeria le-a atras atenţia că vor răspunde drastic în faţa autorităţilor dacă în coloane va apărea acel steag al Transilvaniei – şi ce să facă deci?

S-o luăm băbeşte. În 28 noiembrie 2015, la Gura Humorului e dezvelită statuia lui Ştefan cel Mare şi de atunci flutură pe catarg şi steagul istoric al Bucovinei. În 19 mai 2014, premierul Victor Ponta primeşte de la organizaţiile judeţene ale PSD steagul istoric al Moldovei. În 29 mai 2008, premierul de atunci, Tări­ceanu, salută drapelul Maramureşului înălţat la Baia Mare, chiar în cadrul unei ceremonii oficiale. În 4 octombrie 2012, prefectul de atunci al Gorjului anunţa că va arbora drapelul judeţului pe Vârful Păpușa, în prezența premierului Victor Ponta, pentru promovarea turismului în zonă. În 21 martie, începând din anul acesta, se va celebra Ziua Olteniei – poate aşa va afla şi Ministerul Culturii despre culele olteneşti care stau să cadă.

În Bucovina „e voie“. La fel în Oltenia şi Moldova – la unele, steaguri – băbeşte – „de dinainte de 1918“. Ce-o avea steagul Transilvaniei de-i sperie? Culorile sunt aceleaşi ca ale drapelului românesc, dar aşezate în ordinea galben-roşu-albastru. Că-i dinainte de 1918? – adică până la 1918 n-a fost viaţă în Ardeal? Am fost adoptaţi la 1 decembrie şi musai să tăcem dacă părinţii adoptivi ne dau o strachină de zamă mai puţin decât celorlalţi? Ne-o luăm după ceafă şi de la jândarii unguri şi de la cei români? Măi băieţi, băgaţi-vă minţile-n cap, că uneori istoria-i o vacă năroadă care-n cap vă loveşte...

Culorile astea de pe steagul Transilvaniei au constituit pretextul unui proces celebru, cel al cocardelor, de la Sibiu – în 27 mai 1894 un grup de patrioţi români implicaţi în Procesul Memorandiştilor se întorceau în oraşul natal, iar locuitorii i-au întâmpinat purtând cocarde tricolore. Ziarele de peste munţi care-au avut corespondenţi la Sibiu au arătat că niciunul dintre cei acuzaţi, cu atât mai mult un grup de cinci tinere, nu au dat înapoi în faţa judecătorului şi şi-au susţinut dreptul la identitate. Şi citim din Universul literar din 13/25 februarie 1895, Bucureşti, argumentul tinerelor românce: „La întrebarea judelui dacă a avut cunoştinţă de dispoziţiunea legei care opreşte purtarea acestor colori, răspunde că a ştiut că legea opreşte purtarea colorilor streine, tricolorul galben-roşu-albastru nu este însă tricolor strein, deoarece acelea sunt colorile noastre, ale românilor, locuitorii autochtoni ai acestei ţări, mai departe sunt şi colorile Ardealului. (...) Nu cunoaşte că prin faptul său a comis vreun delict oprit de lege, deоагece n’a avut intenţiune decât a’şi manifesta cu această ocaziune solemnă simţul său de bun român“. Apărătorul românilor la Sibiu a fost unul din avocaţii străluciţi ai Ardealului, dr. Amos Frâncu, cel supranu­mit „Tribun al Apusenilor“ – e acel Amos Frâncu care l-a apărat pe liderul Partidului Naţional Român, dr. Ioan Raţiu, în Procesul Memorandiştilor puşi sub acuzare pentru că au denunţat în presa internaţională oprimarea românilor ardeleni.

„Tricolorul galben-roşu-albastru nu este însă tricolor strein, deoarece acelea sunt colorile noastre, ale românilor“ – am ajuns acum, în secolul 21, să fim amendaţi ca pe vremuri, de astă dată de jandarmii români, pentru identitate? Orice se poate purta în Ardeal, de la steagul pus pe restaurantul italian până la steagul unei companii sau steagul unei echipe de fotbal – doar drapelul ardelenilor nu? Revenim iar la aiureala lui Brătianu, „vreau Ardealul, dar fără ardeleni“? Dacă România e o mare familie, de ce e Ardealul copilul ţinut în beci când neamurile se bucură la nuntă? Cum adică să nu-mi recunoşti identitatea? Existenţa mea depinde de spaimele tale? Dacă sunt din Ardeal, că mă cheamă Ion sau Ianoş sau Iohann nu-s tot cetăţean român, cu aceleaşi drepturi ca ale bucovineanului sau moldo­veanului? Poate ar trebui să apreciem că Ianoş şi Iohann au adoptat şi ei simbolul lui Ion, steagul galben-roşu-albastru – simbol comun pentru valori comune.

Nici politicienii şi nici Jandarmeria n-au de unde să ştie (sic!) că românii ardeleni au purtat acest steag şi la Alba Iulia, la 1 decembrie 1918 şi că apoi, din 1968 începând, în Magazin Istoric şi în toate studiile care au urmat, culorile drapelului au fost puse în ordinea roş-galben-albastru, să dea bine la cota de unitate naţională. Au venit după revoluţie hoarde de istorici, bine aghesmuiţi cu funcţii, dintr-ăia cu abonament la Vetrele Româneşti, şi au dus mai departe aiureala că în Ardeal românii au fost doar nişte slugi făcătoare de copii –
pe de o parte, se ridică în slăvi vitejia neamului, pe de alta, arată că-i vai de capu’ satului. Îi vezi acum pe unii naţionalişti cum învaţă pe de rost în ungureşte poezii de Petofi să le spună la seminarii de bune maniere, în timp ce dau interviuri „presei“ înspăimântate că fură ungurii Ardealul. N-o să-i auzi însă comentând despre Legea 33/1996, de exem­plu, a moţilor, care există de 21 de ani şi tot de 21 de ani nu e aplicată – moţii-s buni doar în campanie electorală, aşa-i? La fel ca Transilvania.

Eu, românul ardelean, când văd pe străzi drapelele României şi Ungariei fluturând în voie în timp ce steagul Transilvaniei e (semi-)interzis, cred aşa: că Ardealul e încă o spaimă pentru România, aşa cum a fost şi pentru Ungaria câteva sute de ani. Nici Bucureştiul nu înţelege, aşa cum nici Budapesta n-a înţeles, că identitatea acestui spaţiu s-a născut din „bună ziua, jo napot, guten tag“, că toate culturile sunt egale şi fiecare a dat şi a primit câte ceva în seva lui.

Nu pricepe nici Bucureştiul şi nu pricepe nici Budapesta că, dincolo de aur, argint şi gaz metan, în Ardeal bogăţia cea mare sunt oamenii, cei obişnuiţi să des­chidă şampania de re­velion şi la doişpe, şi la unu noaptea, cei care se bucură de două Paşte, cei neînvăţaţi cu breaking news-urile că vine iarna şi cămara-i goală – aici nu vin jandarmii cu pâine şi carne şi cu lopată de dat zăpada din ogradă.

Şi poate ar fi cazul să rumege – politicieni, jândari şi alţi spăimoşi – că pot să ia aurul, argintul, gazul, fânul din fânar şi cloşca din cuibar, dar nu şi „intenţiunea de a’şi manifesta simţul de bun român“. De ce să rumege toate astea? Pentru că istoria-i o vacă uneori.

Comentarii

  • Poate că nu știați (parodie istorico-statistică la postarea limbrikului oltean "Niiii-noooo-niiii-nooo-niiii-noooo" - regățeanul mincinos de la 6:54, etc.)

    23 martie 2017 13:59

    ÎNTREBĂRI și RĂSPUNSURI ______ 1. Î.-De ce a intrat Rrregatul Rrromînikăi în primul război mondial ? R.-Rrregatul Rrromînikăi a intrat în 1916, cu doi ani întârziere, în primul război mondial pentru că până atunci curvili balkanice miticești Brătianu și gașka lui din jurul rigăi impotent Ferdi' Urecheatu' au stat în expectativă, voiau să vază dacă au șanse, fie pentru anexarea în Est a Bassarrabiyei de la Imperiul Rus, fie în Nord-Vest pentru ANEXAREA Transilvaniei de la Imperiul Austro-Ungar, în funcție de cine pierdea războiul în fața francezilor, englezilor și amerlocilor... Cam ca ciorrili, care așteaptă să moară capra pe câmp, de bătrânețe... Fiindcă li s-a părut că Austro-Ungaria - cu care regățenii aveau din 1888 TRATAT DE ALIANȚĂ ȘI ASISTENȚĂ MILITARĂ ce a protejat Rrregatul nevolnik al Rrromînikăi în fața Rusiei timp de doi ani de război - și Germania au ajuns în situație proastă pe fronturi și că sunt în pragul înfrângerii, au optat mișelește pentru o alianță cu Antanta, împotriva aliatului loial de până atunci, Austro-Ungaria, ce le-a admis non-beligeranța. Mai mult, au ținut secret tratatul semnat cu Antanta LA BRĂTIANU ACASĂ, și au dat ordin pentru un atac mișelesc, FĂRĂ DECLARAȚIE DE RĂZBOI ! UN ATAC INFAM, fără egal în istoria lumii. În dimineața de 27 august 1916 - data Transilvaniei și Europei Centrale catolice, nu data pravoslavnicilor de la BukaIe - mii de grăniceri ROMÂNI ARDELENI din pichetele de frontieră austro-ungare de pe Carpați au fost împușcați MIȘELEȘTE din întuneric de "frații" valahi și șoldoveni care cică năvăleau ca să-i "elibereze". Criminali balkanici nemernici ! Spurcații Europei ! Nimicuri morale, cu căcatul Ion Antonescu în frunte. Jegurile lumii ! ___ 2. Î.-Ce pierderi umane a avut Rrregatul Rrromînikăi în "campania militară" mișelească din Transilvania ? R.-În timpul "campaniei militare" regățenești mișelești din Transilvania ce A DURAT DOUĂ SĂPTĂMÂNI - HAHAHAHA ! ...de tot căcatu' ! - și-au pierdut viața 622 de opincari regățeni lași. ȘASESUTEDOUĂZECIȘIDOI ! ...mormintele există, pot fi numărați unul-câte-unul, și se pot vedea și găurile de la gloanțele primite în spate, că FUGEAU, nemernicii, înapoi către bordeili lor îngropate în pământ, dîn Valahiya puturoasă. HAHAHAHAHA ! ...până și tătarii, la ultima lor năvălire în Transilvania, în 1717 când au distrus satul Sic și i-au masacrat pe secuii localnici, au pierdut mai mulți oameni în fața țăranilor în acea operațiune de jaf și distrugere, decât căcații ăia balkanici care au început peste Carpați o ofensivă cu juma' de meleon dă putori lașe ! 3. Î.-Ce pierderi materiale a avut Rrregatul Rrromînikăi în timpul războiului ? R.-Cele meritate pentru niște nemernici invadatori, ca regățenii lași ! 4. Î.-Cum a rezolvat Rrregatul Rrromînikăi problema optanților unguri ? R.-Pe unii i-a ucis - mulți dintre ei erau ROMÂNI ARDELENI DE LIMBĂ MAGHIARĂ, CATOLICI SAU REFORMAȚI, persoane respectate în comunitatea românilor ardeleni din Imperiu ! - pe majoritatea i-a alungat în Ungaria, proprietățile lor au fost confiscate și date arbitrar ca șpăgi inclusiv căcatului francez Berthelot care a mințit în favoarea BukaIe-lui în fața comisiilor militare internaționale ce pregăteau Tratatul de pace de la Paris. Foarte puțini au fost despăgubiți. 5. Î.-Care era gradul de dezvoltare al provinciilor ALIPITE - că bine ai mai scris, loază balkanikă ! - la Rrregatul Rrromînikăi ? R.-E destul să vedem nivelul de dezvoltare rămas pe perioada interbelică, apoi în timpul komooizmului regățenesc, inclusiv acum, chiar și în condițiile JAFULUI PERMANENT timp de 97 de ani la care Transilvania ANEXATĂ a fost supusă de mitici începând din 1920 de când arrrmiya nevolnikă CAPITULARDĂ de opincari, Jîndărărîya șî Administrațîya brătienești s-au înstăpînit aici cu ajutorul masonilor franțuji, jeguri ca și ei. De nivelul de cultură și civilizație nici nu mai vorbesc, se vede și azi foarte bine diferența. 6. Î.-Ce a făcut Rrromînika pentru dezvoltarea acestor provincii ? R.-Pentru Transilvania, NIMIC ! Au jefuit regățenii timp de 97 de ani, cât au putut, fie prin bugetul Rrromînistanului lor de căcat, fie prin regățenii analfabeți trimiși în Transilvania ca șăfi, ca să fure și ei, individual, cât pot, și să distrugă prin incompetența, indolența și parșivitatea lor. Inclusiv azi, când beizadelele din Transilvania sunt majoritatea urmași ai regățenilor colonizați SISTEMATIC de Brătianu, atunci, și de Ceașkă cu ale lui Trenurili Foamei, recent. Demografic, Transilvania central-europeană a fost - și este ! - supusă de miticii balkanici la ETHNIC CLEANSING și COLONIZATĂ CU REGĂȚENI jegoși, prin ALUNGAREA UNGURILOR, SAȘILOR, ȘVABILOR, SLOVACILOR, CEHILOR, UCRAINENILOR, EVREILOR, etc. prin diverse metode parșive, șovine miticești ! Civilizațional, a fost dată-'napoi cu 200 de ani, până la nivelul de la 1848-49, când românii ardeleni și-au cucerit libertatea cu armele în mâini, după 248 de ani de IOBĂGIE IMPUSĂ DE UN CĂCAT VENETIC, yerăul Mikhail Petrașkul al regățenilor, aventurierul valaho-makidon rămas în istoria Transilvaniei doar prin legarea de glie a țăranilor români transilvăneni liberi - "Legătura lui Mihai".

    raspunde comentariului
  • Gogu

    21 martie 2017 19:46

    Dorule dar suparat mai esti ma. Daca tot esti oltean, la multi ani de ziua Olteniei. Vezi, cum sa nu iti placa Romania, tu fiind oltean ai dreptul la ziua ta subnationala, eu transilvanean nu am voie ca sunt secesionist. Daca ma vad jandariii cu steagu, poi cred ca ma impusca.Si-s de acord cu tine, un transilvanean nu vrea separatie teritoriala dar vrea mai aproape de Europa, ala-i baiu. Daca tot lucrezi in Transilvania, hai pe la mine sa-ti dau o tuica de aia adevarata ca mie imi plac oltenii. Cu o conditite. Aduci o tabla de slanina. Poate ti-a mai trece suparerea.Apropo, ce scri tu acolo cu 15 si 10... ale-as procente. Si sa te informezi si pe tine, spaga nu-i 10 la suta din proiect ci este cam 25 la suta. Daca ii mare proiectu scapi si mai jos de 25. La Bucale obrazu subtire cu munca provinciei se tine boss!

    raspunde comentariului
    • https://www.youtube.com/watch?v=oWXmqy3n444

      23 martie 2017 14:03

      ...bey, regățene, iar încerci tu să te-dai-drept ardelean ? ...tot timpul te dau-de-gol mai multe, fiindca ești TOTAL IGNORANT în ce privește Transilvania. În primul rând, NICI UN ARDELEAN nu spune că se numește "Gogu", pentru că "Gogu" e un diminutiv TIPIC regățenesc ce a ajuns în Transilvania purtat dă voi în papornițili voastre goale, imigranți jegoși și hoți ! ...prima dată prin anii '60 ! ...am avut în anii ăia vecin "Goguță", fiu de APeVizd regățean ca și Gușă, un tuciuriu - cum sunteți toți, ca șî paki's ăia violatori de fetițe britanice șî teroriști dă la Londra - cu care n-am schimbat nici un cuvânt în toată copilăria, pentru că-l simțeam că-i venetic dă-două-parali, și că "erea" yezakt așa cum sunteți toți - fără caracter, arogant și foarte obraznic ! ...în al doilea rând, nu mai fă propagandă inventată artificial cu "unitatea" INEXISTENTĂ a boborului rrromîn, că nici un transilvănean nu simpatizează oltenii și - mai ales - toți ardelenii SE PIȘĂ pe slănina oltenilor, că e DE-TOT-CĂCATU', că oltenii nu știu prepara porcul, că la 1907 nici nu aveau porci pă lângă bordeie ! HAHAHA ! ...că de-aia nu "are" oltenii cocini în "bătătură", că abia în anii lu' Ceașkă al vostru ați început să țineți porci legați cu juvăț de korkodușu' dîn "ogradă", bre, că furați dă pă câmpu' kolektivist ceaușizd ce trebuia să le dați de mâncare. ...ai dat un rateu memorabil, tocmai pentru că esti ignorant ca toți regățenii, care n-au habar de DIFERENȚELE IMENSE dintre Transilvania și restul, și pentru că te încăpățânezi să MINȚI cu scopuri politice miticești, NEMERNICULE ! ...și te mai și trădezi singur că ești MITIC, atâta ești de prost, bouIe ! ...în al treilea rând, nici un ardelean nu spune "Transilvania", ci localizează, și nici un ardelean nu spune "țuică", bre. Vorbești tu mai-jos, într-o postare precedentă a ta, in 17, la 21_33, de "ardelenii batrani", bă, nemernicule ? ...se vede clar că tu n-ai vorovit în viața ta cu un ardelean bătran, bă, papagalule ! HAHAHAHAHA ! Pricepiși, regățene parșiv ? ...și de când deții tu monopolul asupra a ceea ce vor ardelenii, bă, căcatule, ca să faci propagandă solidarnikă pe-aici ? Altă dată străduiește-te să minți "mai cu talent", vorba Gigelului vostru ciobănesc, care n-a ajuns să fie "Gogu", a rămas "dăcît" la stadiu' dă "gigel"...

      raspunde comentariului
  • Doru

    20 martie 2017 13:53

    VasilicaPrietene, tu ori esti prost, ori esti prost. Deci ai doua variante. Bai omule, daca geografic prin ardeal te duci cu masina catre europa, de ce ***** sa faci prioritar autostrazi in moldova? Si bai ganditorule, autostrazile din ardeal le-au finantat cu 15, restul vin de la UE. Si sa ne intelegem clar, maine daca ar fi dupa mine as face autostrazi in Moldova. Si nu-i un ardelean care vrea "autonomie teritoriala", rupere de teritorii si alte cacaturi cu care tie si celor ca tine fara un gram de educatie niste jegosi le spala creierii. Singurul lucuru pe care ar trebui sa il vrea orice regiune istorica a romaniei este autonomia fiscala. Lucru pe care mai nou il urla moldovenii dupa ce de la bugetul de stat un oras precum Iasiul, centru istoric, capitala a moldovei, oras universitar etc a primit mai putin decat Alexandria. Autonomie fiscala insemna ca poti lua fonduri europene si sa te apuci sa faci o autostrada in moldova maine, nu mai trebuie ca un nemernic din ministere sa iti conditioneze proiectele pentru aprobare cu 10 spaga... Aia ii problema ba desteptule.In rest, sunt un oltean, cu facultate si armata facuta la Bucuresti, ce munceste in transilvania cu bunici in viata, doamne ajuta, la Husi.Ai priceput bai boule?

    raspunde comentariului
  • MARTIRI ARDEALULU au fi murit pentru ARDEAL? Pentru tzara lor care nu exista? Au murit pentru ca nu mai puteau RABDA si ca prostii luptand pentru altii in folosul celor care-i tolera!

    20 martie 2017 11:32

    S-o credeti voi ca rusii se vor opri la Carpati de frica secuilor si nu ne vor face si pe noi partasi la PRADA! Toti ardelenii indiferent de NATIONALITATE vor fugi ca potarnichile care-nCotroceni, care-n Siberia Adevarata, care pe unde o mai fi primit ca refugiat - lui Merkel sigur ii cam ies pe nas refugiatii asstia - caci teritoriul pe care stati va fi de data asta impartit frateste intre moldoveni, sarbi si bulgari = viitorii vostri stapani pe veci.

    raspunde comentariului
  • Steghe

    20 martie 2017 11:07

    Sa vorbeasca doar romanii ardeleni - nu unguriirau intentionati sau dezinformati, viniturile si corciturile. Noi stim ce au suferit romanii inainte de 1918 si dupa diktat. De fapt cel mai bine ar fi sa vorbim despre consolidarea UE.

    raspunde comentariului
    • ..."dăcît" ROMÂNII ARDELENI ți-au scris pe-aici, cretinel regățenesc șovin ! Vezi vre-un comentariu în ungurește, tîmpitule ?

      23 martie 2017 14:16

      .

      raspunde comentariului
  • nino

    20 martie 2017 10:04

    Ion Rusu Abrudeanu scria in cartea sa PACATELE ARDEALULUI FATA DE SUFLETUL VECHIULUI REGAT fapte, documente si facsimile INCHIN ACEASTA CARTE , DREPT PRINOS DE RECUNOSTINTA DIN PARTEA SA, CA ARDELEAN, MEMORIEI ETERNE A EROILOR SI INVALIZILOR DIN ARMATA VECHIULUI REGAT, CARE CU ATATA NOBIL AVANT SI-AU SACRIFICAT VIATA SI SI-AU SANGERAT TRUPUL PENTRU ELIBERAREA ARDEALULUI DE SUB JUGUL UNGURESC.

    raspunde comentariului
    • http://www.clujtoday.ro/13783-memorandumul-din-1938-adresat-de-iuliu-maniu.html

      23 martie 2017 14:10

      ...bey, puIică balkanikă oltenească, unde e armata ta regățenească "eliberatoare" în poza de la 1 decembrie 1918 din link-ul de mai jos ? Hă ? NU E ! ...aaaaaa, era CAPITULARDĂ deja din martie 1917... N-ați eliberat pe nimeni, CAPITULARZILOR ! HAHAHA ! ...iar pentru noi a fost mai bine sub Budapesta în secolul XIX și începutul secolului XX față de situația de sub BukaIe în secolul XX și acum în secolul XXI ! Așa să știi. Uite ce zicea "corifeul unionist" Maniu, în 1938 - la numai 20 ani după ce a făcut PENTRU ȘPĂGI tot posibilul ca s-o unească cu Rromînika balkanikă hoață - făcând bilanțul situației Transilvaniei LA NUMAI 18 DE ANI de la debutul guvernării nevolnicilor mitici în Transilvania. DISTRUGERE TOTALĂ, la fel cum se vede și se face și azi, într-"o provincie care nu fusese, totuși, cucerită, ci se unise printr-un act de liber entuziast consimțământ", cum spune chiar el, cel care A FĂCUT "UNIREA" ! Toate tarele societății regățenești de azi le regăsim și atunci, puse în aplicare pentru a JEFUI Transilvania, că pentru asta a vrut-o jegul Brătianu - "Guvernele care au urmat după Consiliul Dirigent au procedat întâi la distrugerea esenței însăși a vieței politice, care este dreptul de vot. Practica monstruoasă a furtului de urne, pusă în aplicare și repetată în mod sfidător la fiecare nouă guvernare, a deschis calea celorlalte abuzuri. Guverne cu totul lipsite de prestigiu și de popularitate în aceste provincii au aruncat asupra Ardealului și Banatului clientela lor politică. Cu metode ilegale, ele au impus ca parlamentari persoane necunoscute, adesea trădători notorii ai cauzei naționale în timpul jugului străin, și au umplut funcțiunile politice și administrative cu elemente străine de împrejurările locale și de cetățenii acestor ținuturi. Au revocat din serviciu ardeleni și bănăeni bine cunoscuți, bucurându-se de o aleasă reputațiune, cunoscători ai nevoilor și spiritului provinciei. Elemente cu mari merite în luptele naționale din trecut pentru unitatea noastră de stat au fost înlăturate în zâmbetele de ironică satisfacțiune ale minorităților. Metodele de exploatare fără scrupul, o goană neastâmpărată după îmbogățire a sateliților, întovărășită de imoralitate și corupțiune sfidătoare, au rănit sentimentul public al provinciei, odinioară sub raportul moral sănătoasă până la austeritate. Cu scurta întrerupere a guvernărilor național-țărăniste, Ardealul și Banatul au fost aruncate într-o atmosferă cu totul contrară concepției lor de viaă. O dureroasă deziluzie și o chinuitoare descurajare au cuprins toate inimile în provinciile noastre. Aceste sentimente au fost și mai mult agravate prin umilința ce au simțit, văzând cum dispare prestigiul și simpatia de care se bucura poporul nostru în fața tuturor străinilor. În loc de o nouă epocă de refacere materială și de înălțare morală s-a continuat opera de umilire a provinciilor și de pauperizare, înlăturarea elementului românesc ardelean și bănățean din funcțiunile publice imoral și printr-un favoritism cu nimic justificat. ...Sistemul centralist nu a înțeles aceea ce încă pentru Români a fost un principiu elementar de înțelepciune politică_ metoda de asimilare treptată, fără procedări violente, a noilor provincii, prin respectarea tradițiilor, a concepțiilor și datinilor respective, prin descentralizarea serviciilor publice și prin atragerea elementelor locale reprezentative și de valoare la o colaborare activă în viața publică și administrativă. Aceste metode de înțelepciune politică au fost călcate în picioare față de o provincie care nu fusese, totuși, cucerită, ci se unise printr-un act de liber entuziast consimțământ. Procesul de asimilare ar fi trebuit să se facă treptat și cu prudență, nu numai spre a cruța sensibilitățile, obiceiurile și instituțiile înrădăcinate, dar și spre a nu smulge florile odată cu buruiana, spre a nu distruge și partea de tradiii bune și sănătoase, odată cu înlăturarea organizației de stat și a influenelor străine. ...În general, Românii ardeleni și bănățeni, în loc de a spori forța lor economică, se găsesc într-o situație inferioară față de trecut. Băncile ardelene, odinioară mândria acestei provincii, în plin progres înainte de război, astăzi sunt doborâte la pământ. Preoțimea, intelectualitatea, partea mai înstărită a țărănimii au suferit pierderi de miliarde. ...Luăm exemplul Ținutului Timiș, ținut relativ bogat. Din acest Ținut, Statul încasează pe an aproximativ 5-6 miliarde. tiți cât îi rămân din aceste miliarde pentru nevoile lui administrative, culturale, economice, sanitare, etc.? 200 milioane! Atât face bugetul Ținutului Timiș! Legiuitorul a reunit bugetele celor 5 județe cari îl compun și a creat Ținutul. Mijloacele au rămas aceleași, dar cheltuielile infructuoase au sporit, cu un organ în plus - Rezidena. Cele 200 milioane se cheltuiesc aproape în întregime pe salarii și materiale. Drumurile județene, cari au fost în sarcina județelor, au trecut în sarcina Rezidenței. Rezidența le va lăsa în aceeaș stare în care au decăzut de mult. Dealtfel șoselele naționale cari sunt în sarcina Ministerului Drumurilor, n-au nici ele o soartă mai bună. În Ținutul Timiș, Ministerul n-a făcut nici un drum modern, autostrade până acum. De mulți ani sunt făcute toate șoselele internaționale maghiare cât și iugoslave, în autostrăzi pentru automobilism, noi n-avem nici una. Ținutul Timiș se află la o intersecție de rase. Se întâlnesc aici ambițiuni slave, maghiare, germane, la un hotar dinainte atacat, compromis, ciuntit. Peste acest hotar avem 500 mii de frați. Pe granițele noastre stau două Universități, la Seghedin, maghiară, la Belgrad, sârbă. Românii, și cei din lăuntru și cei din afară, stau la 600 Km. de Universitățile românești. Câtă vreme vor putea rezista presiunei celor două Universități dușmane? Nu e greu de prevăzut cum se va termina acest război de rasă, într-o zi, pentru noi. Banatul e lăsat sorții lui, ros de boli, de denatalitate, de mizerie fiziologică și morală. Exemplul Ținutului Timiș aruncă o lumină tristă asupra stării din celelalte Ținuturi, ajunse într-o stare și mai tristă, ca putere de acțiune și de rezistență națională." "Dupe" cum vezi, juvete, ca și azi, aceeași mimare a statului de drept cu falsificarea alegerilor, aceeași HOȚIE tipică, același arbitrariu dîmbovițelesc ornat arogant cu corupție dusă la maximum și combinate cu aceeași impotență și incompetență miticească caracteristică în ce privește mari proiecte, același dezinteres pentru comunitățile din afara frontierelor - între cei 500000 de care pomenea el atunci sunt și azi cei 380000 de olteni din Valea Timokului, dincolo de Kalafat, și la fel ca atunci sunt tratați acum de BukaIe - plus JAFUL PERMANENT, fiindcă sunteți niște putori fără rușine, care trăiți de 97 de ani doar furând de la ceilalți ! Tot ceea ce aveți acum în BukaIe, și celelalte orașe mari din Valahiya și Șoldova, vi le-a făcut Ceașkă al vostru din ce ați furat din Transilvania. Nu clasa politică de azi ce ați moștenit-o de la bolșevici e cauza stării Miticistanului, ci voi astfel sunteți DINTOTDEAUNA, genetic, iar minciuna, puturoșenia și hoția sunt în sângele vostru levantin. Tuciurii maneliști spurcați, nepoți de yeniceri.

      raspunde comentariului
      • http://adevarul.ro/locale/timisoara/steagul-transilvaniei-fost-falsificat-cumunisti-magazin-istoric-1_50bb85037c42d5a663bb2abb/index.html

        23 martie 2017 14:12

        ...n-a fost FALSIFICAT de "comuniști", ci DE REGĂȚENII ȘOVINI ȘI ASIMILIȘTI !

        raspunde comentariului
  • nino

    20 martie 2017 6:54

    INTREBARI SI RASPUNSURIpoate nu stiati1. I. De ce a intrat Regatul Romaniei in primul razboi mondial? R. Regatul Romaniei a intrat in primul razboi mondial pentru eliberarea Transilvaniei.2. I. Ce pierderi umane a avut Regatul Romaniei in primul razboi mondial? R. In timpul razboiului si-au pierdut viata 220.000 de soldati locul doi dupa Franta, ca pierderi umane, raportat la populatie si cca. 300.000 civili.3. I. Ce pierderi materiale a avut Regatul Romaniei in timpul razboiului? R. Pe langa imensele cheltuieli de razboi cea mai mare pierdere o constituie pierderea tezaurului. In timpul ocupatiei germane a fost trimis in Rusia tezaueul Romaniei constand din tezaurul Bancii Nationale, tezaurul Bancii de Depuneri si Cosemnatiuni, tezaurul bancilor private in total 93,4 tone de aur, bijuteriile coroanei, colectii de arta, carti rare, odoarele bisericiloe, bunuri de valoare ale persoanelor fizice etc.De asemenea, in timpul ocupatiei, germane a au fost trimise in Germania un million de tone de petrol si s-a rechizitionat de la populatie un million de tone de cereale si peste un million de animale.4. I. Cum a rezolvat Romania problem optantilor unguri? R. Dupa alipirea Transilvaniei la Regatul Romaniei s-a constatat ca 80 di terenul agricol, pasuni, paduri, vai si munti etc. era in posesia propietarilor unguri. Cum acestia au optat pentru plecarea din tara au fost despagubiti de Regatul Romaniei. Putem spune ca vechiul regat nu numai ca a eliberat Transilvsnia dar a si cumparato.5. I. Care era gradul de dezvoltare al provinciilor alipite la Regatul Romaniei? R. Toate provinciile alipite la vechiul regat aveau un nivel de dezvoltare mai redus decat al regatului dupa cum urmeaza PIB-ul pe cap de locuitor al Basarabiei reprezenta 61 din cel al regatului, al Bucovinei 71, al Ardealului 92 si al Banatului 98. 6. I. Ce a facut Romania pentru dezvoltarea acestor provincii? R. Atat dupa primul razboi mondial, cat si dupa al doilea razboi, in timpul comunismului, s-au facut investitii mai mari in Transivania decat in restul Romaniei. S-a ajuns la situatia ca judetele din Transilvania sunt mai dezvoltate decat cele din vechiul reagat, desi la data unirii erau mai putin dezvoltate si aveau un grad de urbanizare mai redus.7. I. Cum ajuta guvernul dezvoltarea judetelor mai sarace? R. In municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, gratie investitiilor straine facute dupa revolutie, se produce o treime din PIB-ul Romaniei. Din taxele si impozitele colectate din Bucuresti 89 la suta se retin la bugetul central pentru plata pensiilor si salariile bugetarilor, o parte, iar cealalta parte se duce catre judetele mai putin dezvoltate, inclusive la cele din Transilvania. Bucurestiului i se aloca numai 11 la suta din taxele si impozitele colectate pentru administrarea orasului.9. I. Ce judete au contributia cea mai mare la formarea bugetului de stat. R. Bucuresti 89 la suta din taxele si impozitele colectate. Constanta 86 la suta Ilfov 84 la suta Prahova 56 la suta Cluj 56 la suta Timis 55 la suta Brasov 53 la sutaPRECIZARE Daca o firma are sediul in Bucuresti si filiale in judete, contributia filialelor la PIB se raporteaza la judetele respective si nu la sediul central. BIBLIOGRAFIE.-Romania in primul razboi mondial-Institutul National de Statistica-Analize economice

    raspunde comentariului
    • DobitoaciIi miticești dă la I.N.S. nu au reușit nici măcar să ne spună câți cetățeni are Rrromînika, în 6 ani "dupe" recensământul din 2011, bey, bre, balkanikule !

      23 martie 2017 14:07

      ...iar tu vrei să ne convingi pe noi că ei "cunoaște" situația economico-financiară a Rrromînikăi ?! ...la fel cum nu știți - PRESUPUNEȚI, "decât", regățenilor mincinoși ! - câți opincari și câți țivili ați pierdut, ca boii, în retragerea lașă din 1916 și în continuare în retragerea lașă din 1917 - trupe majoritar recrutate dîn Oltenia șî Șesenia, dezertori și trădători de profesie ! - când ați rămas fără TREI SFERTURI din Țearrra voastră nevolnikă, din cauza ambițiilor voastre balkanice ce vă depășeau capacitățile de netrebnici imperialiști, și ați mai rămas doar cu bucata dă Moldovă dîntră Siret și Pruty - apărată la Mărăști, Mărășești și Oituz de trupe rusești și de trupe recrutate majoritar din Moldova în 1917 - și cu CAPITULAREA ! HAHAHAHAHAHAHA ! ...dacă nu vă ierta Kaiserul - văru' hohențolărnului vostru urecheat impotent - și nu vă făcea-cadou și Bassarrabiya, atunci în noiembrie 1917, ați fi dispărut, deja de atunci, ca stat, netrebnicilor ! ...dar mai e vreme...

      raspunde comentariului
  • Kermit

    19 martie 2017 18:17

    Mircica ! Regatul Romaniei inseamna Ardeal, Muntenia, Moldova. Am vrut sa-ti reamintesc asa ca sa nu ramai repetent toata viata la testul de patriotism. In rest ... poti sa fierbi in regionalismul tau marunt fiindca asa cum ai zis nimeni nu are nici o treaba cu tine. Personal ca si roman crescut in Zarand prefer sa-mi pun pe masina simbolurile Romaniei Reintregite fiindca aspiratiile mele bat dincolo de ranzele iscate de pacalici gen Sabin Gherman.

    raspunde comentariului
  • kermit

    19 martie 2017 17:48

    Sigur Sabine steagul in sine nu reprezinta nici o problema. Provinciile romanesti isi au traditia lor , ... istorie , simboluri, heraldica proprie.. din acest punct de vedere totul e ok. Problema, caci este o problema este ceea ce se vechihuleaza la aceste comemorari unguresti ... S-a inceput timid dar sa ajuns prea departe ... de la autonomia culturala normala pentru HarCov au ajuns sa pretinda autonomie pe criterii entice segregationiste ba mai mult sa pretinda cu nerusinare autonomie pentru Transilvania in intregul ei. Nu au indraznit, inca sa puna pe tapet lozincide genul Independenta sau alipire la Ungaria fiindca le sta in gat o majoritate romaneasca. Dar ei stiu bine ca odata obtinuta autonomia isi vor putea pune in practica toate ticalosiile. Cu indivizi ca tine Sabine totul devine o joaca de copil pentru segregationistii unguri. intinde-le un deget si-ti vor hali toata mana. Cum minoritari fiind nu s-au sfiit sa asupreasca majoritatea romaneasca in trecut nu vor avea nici cea mai mica retinere nici in zilele noastre sa duca aceeasi politica. Si politica capetelor infierbantate de la Budapesta este dictata de dorinta lor bolnava de a elimina tot ce este romanesc in Ardeal.

    raspunde comentariului
  • Vasilica

    19 martie 2017 17:05

    Povestile cum ca Aedealul da bani puturosilor de mitici si moldoveni este o minciuna gogonata favorabila unui eventual ardealrexit favorabi dusmanilor Romaniei. Ardealul a primit cei mai multi bani .Nici nu se compara cu Moldova .Mii de Km.de autostrada sint planificate pentru Ardeal in timp ce in moldova nici nu s-a facut vreun plan de 1 km. de autostrada. Tin sa mentionez ca nu Ardealul a dat bani restului tarii ci tara a dat miliarde pentru autosstrazi. Si Moldova a contrbuit cu bani la construirea autostrazilor din Ardeal. Saracirea Moldovei si imbogatirea Ardealului este planificata pe termen lung de catre puteri dusmane in vederea destramarii Romaniei. Dar aceasta manevra aputerilor dusmane a primit o mare lovitura prin manifestarile impotriva ordonantei 13. S-a vazut cu aceasta ocazie ca cetatenii Ardealului au dat dovada de unitate a Romaniei si ca destramarea tarii nu va mai avea sanse ,chiar daca cozile de topor se mai agita.

    raspunde comentariului
  • ...bey, regățean împuțit "Co Vaier", oare de ce cred eu că și "valer" de mai-jos ești tot tu, și că l-ai inventat doar ca să ai motivul să pui postarea asta "contestatară" mincinoasă ? Hă ?!

    19 martie 2017 15:56
  • http://adevarul.ro/cultura/istorie/dezbatere-historia-fost-atrasa-romania-razboi-mondial--8_573ebfd75ab6550cb81ed44a/index.html

    19 martie 2017 15:48

    Cozile-de-topor cu ajutorul cărora miticii au-pus-Iaba pe Transilvania nu s-au terminat cu unioniștii de căcat care s-au lăsat mituiți de Brătieni cu sume mari de bani din bugetul de stat al BukaIelui pentru a-i prosti pe ceilalți transilvăneni - peste 70 la sută dintre transilvănenii români de la 1918, CARE NICI NU VOIAU SĂ AUDĂ DE O UNIRE CU BALKANICII... Cam așa cum acum o lună sute de mii de fraieri erau pe străzi cu trikoloarili phanariote, scoși de Organili cu manipulări ordinare pe net, iar marea majoritate a populației era absolut indiferentă, sau ostilă celor din stradă ! Acum s-a dovedit cum, cu o minoritate gălăgioasă și agresivă, se poate schimba cursul în societate ! - să tolereze manevra ce ei, gașka unionistă, au făcut-o pentru avantaje financiare și politice, în frunte cu dobitocuI Maniu. Uite în clipul din titlu, la momentul 4_30, cum recunosc miticii că există informații despre cum au fost șpăguiți "unioniștii" ! ...iote, bre, cum apare adevărul la iveală în discurs cu "Transilvania MAI DEZIRABILĂ" - adică "erea" BOGATĂ și HARNICĂ, nu ca Bassarrabiya săracă și puturoasă ca și voi - și "investițiile" - adică ȘPĂGILE date dîn bugetul dă stat dă la BukaIe de Brătieni fruntașilor politici români transilvăneni ca ei să acționeze pă ascuns împotriva statului căruia trebuiau să-i fie loiali, Imperiul Austro-Ungar - urma să le "amortizați" din JAFUL CE A URMAT TIMP DE 97 DE ANI ! ...deci pedepsele cu închisoarea pentru unii dintre fruntașii politici transilvăneni n-au fost gratuite, ca urmare a "luptei" lor pentru "drepturi" - fiindcă românii din Transilvania aveau TOATE drepturile în Imperiu - ci au fost pentru TRĂDARE, ceea ce înseamnă că au fost date de unguri absolut justificat, la închisorile din Vacz și Logoș, unde ăia aveau regim de detenție specific unguresc, adică erau întreținuți de comunitatea proprie, rudele aveau acces la vizite, și unde DEȚINUȚII AVEAU LEGAL CONDIȚII CE AZI SUNT CONSIDERATE "STANDARD EUROPEAN", și PUTEAU SCRIE CĂRȚI ! ...condiții chiar mai bune în secolul XIX sau la început de secol XX decât le-au avut sau le au PE ȘEST Adriana Năstase, Miron Cozma, Voikulescu, Feneki, Beeekaly, privilegiații șpăgari din sistemul penistenciar miticesc dă căcat dă azi, dîn sekulu' două'ș'unu !

    raspunde comentariului
  • Mircea

    19 martie 2017 14:23

    Pentru Mihaela Andreea. Felicitari pentru comentariile d-voastra.

    raspunde comentariului
  • "ADN-ul mitocondrial al românilor din Transilvania este mai apropiat de cel al austriecilor decât de cel al muntenilor și moldovenilor."

    19 martie 2017 13:17

    Studiul realizat de un grup de cercetători români și publicat săptămâna trecută într-o revistă științifică internațională relevă faptul că din punctul de vedere al ADN-ului mitocondrial, "Transilvania este mai apropiată de populațiile din Europa Centrală, decât de populația din Valahia, Dobrogea și Moldova care este mai apropiată de Balcani". "Aflată la o răscruce de drumuri importantă între Asia și Europa, România a cunoscut episoade de migrație și invazie continuă. Rutele precise ar fi putut să fie modelate de topologia teritoriului și au avut diverse efecte asupra structurii genetice a ADN-ului mitocondrial _mtDNA_, în principatele istorice componente" ale Rrromînikăi de azi, se arată într-un studiu publicat, pe 7 martie, de mai mulți cercetători români în revista BMC Genetics. Cercetărorii au studiat ADN-ul mitocondrial a 714 români din toate provinciile istorice - Valahia, Dobrogea, Moldova și Transilvania. Studiul a relevat "o distribuție omogenă a majorității haplogrupurilor între provinciile românești și o asociere clară cu populațiile europene." De asemenea, cercetătorii au găsit "similitudini genetice ale populațiilor din Valahia, Moldova și Dobrogea cu ale populațiilor din Balcani, în timp ce populația Transilvaniei a fost strâns legată de grupurile din Europa Centrală". Cercetătorii susțin că aceste descoperiri "ar putea fi explicate prin topologia teritoriului românesc, unde Arcul Carpatic a jucat un rol important în modelele de migrare. Semnale de linii materne din Asia au fost observate în toate provinciile istorice românești, indicând fluxul de gene de-a lungul rutelor de migrație prin Asia de Est și Europa". ____1. Analiza apropierii populațiilor din cele patru provincii românești de 19 populații vecine din punctul de vedere al ADN-ului. Transilvănenii, mai apropiați de austrieci ! - Mai mult, pe baza scalării multidimensionale a 41 de populații vecine s-a descoperit că din punctul de vedere al ADN-ului mitocondrial "Transilvania este mai apropiată de populațiile din Europa Centrală, decât de populația din celelalte provincii românești, care este mai apropiată de populațiile din Balcani". Cercetătorii au realizat un grafic în care este prezentată distanța genetică din punct de vedere al ADN-ului mitocondrial între populația provinciilor românești și 19 populații vecine. Schema arată că transilvănenii sunt mai apropiați de austrieci, germani și cehi, în timp ce românii din celelalte provincii sunt mai apropiați de ucraineni, polonezi și ruși. ____2, În articol se face un scurt istoric al evoluției populației din zona României din paleolitic și până la unirea din 1918. "Ca segment al bazinului Dunării, acest teritoriu a fost o răscruce de drumuri majore între Asia și Europa de Sud-Est, Centrală și de Nord, și una dintre rutele directe spre est care făceau legătura cu stepa Nord Pontică ... Circulația populației în timpul Epocilor Neolitice și ale Bronzului a modelat variația genetică a populației românești de azi, mai ales în timpul neoliticului mijlociu. În timpul epocii fierului, pe teritoriul definit de bazinul Dunării și Arcul Carpatic, descoperirile arheologice și izvoarele istorice au relevat prezența unor populații indo-europene apropiate de traci, care au sosit probabil în al doilea mileniu î.Hr., în Transilvania aceștia fiind daci, respectiv geți în Valahia, Dobrogea și Basarabia", se arată în studiu. O altă etapă importantă a fost cucerirea parțială a Daciei de către romani _secolele I-II era noastră_, cu excepția regiunilor actuale ale Moldovei, nord-estul Transilvaniei și estul Munteniei. "Începând cu secolul al VI-lea, slavii au pătruns masiv pe teritoriul actual al României și au fost în cele din urmă asimilați de populația daco-romană și geto-romană, proto-română și română până la sfârșitul secolului al XII-lea când la Dunăre au devenit dominanți cumanii. Teritoriul actual al României a stat separat în tot Evul Mediu în trei structuri politice diferite Valahia, Moldova și Transilvania. Dobrogea a fost, în cea mai mare parte a istoriei sale medievale, sub dominația otomană. Statele medievale au evoluat separat o peroadă de peste 1000 de ani, sub diferite influențe politice și religioase. ____3, Românii între Europa și Asia Cercetătorii au clasificat marea majoritate a indivizilor din cele patru populații românești în nouă haplogrupuri mitocondriale Eurasiatice _H, U, K, T, J, HV, V, W, și X_. Populațiile românești au fost expuse de asemenea, unor haplogrupuri asiatice _A, C, D, I, M și N_ și unui haplogroup african - L. Haplogrupurile asiatice A, C, D, și I au fost detactate în eșantionul românesc, cu o frecvență globală de 2,24 la sută, în concordanță cu frecvența în alte populații europene. În Transilvania halogrupurile asiatice M și N au avut o frecvență mică, spre deosebire de Valahia, Dobrogea și Moldova. Frecvența haplogroupului H _40,98 la sută_ la români - cel mai frecvent haplogroup în Europa - a fost în concordanță cu frecvența observată în majoritatea populațiilor europene. Halogrupul H a variat de la o frecvență relativ ridicată în Transilvania, la o frecvență mai mică în Dobrogea. De asemenea, subhaplogrupul U5, cel mai vechi din Europa, a avut o frecvență mărită în toate cele patru provincii. Explicațiile cercetătorilor Relu Cocoș, cercetător doctor în cadrul catedrei de Genetică de la Universitatea de Medicină și Farmacie "Carol Davila" din București, a explicat că ideea lucrării a pornit de la analiza unor articole științifice, unele dintre ele publicate în reviste de prestigiu, în care se arăta că la populația României există o mare frecvență de haplogrupuri de origine asiatică. Un haplogrup este un set de mutații punctiforme, de variații în secvența ADN-ului, care apar în zeci de mii de ani. "Având în vedere că pentru realizarea acelor studii s-a folosit un număr mic de persoane, acum am încercat să vedem care este rezultatul atunci când folosim un eșantion reprezentativ", a explicat cercetătorul. Astfel, studiul a relevat "o distribuție omogenă a majorității haplogrupurilor între provinciile românești și o asociere clară cu populațiile europene." Astfel, cel mai frecvent haplogroup în Europa, haplogrupul H, este la români în concordanță cu frecvența observată în majoritatea populațiilor europene. În ceea ce privește similitudinile genetice ale populațiilor din Transilvania cu cele din Europa Centrală, respectiv ale românilor din Valahia, Dobrogea și Moldova cu populațiile din Balcani, Cocoș arată "Este foarte important de reținut că am studiat ADN-ul mitocondrial care se transmite pe linie maternă și nu afectează morfologia corpului uman și nici inteligența sau comportamentul, decât în cazul anumitor patologii asociate cu mutațiile în ADN-ul mitocondrial. Studiul arată în principal cum a avut loc migrația populației în zonă, mai ales că ADN-ul mitocondrial s-a schimbat puțin din Neolitic încoace". În ceea ce privește apariția pe grafic a transilvănenilor mai aproape de austrieci și germani, decât de moldoveni și munteni, cercetătorul a susținut "Într-adevăr pe grafic așa apare, dar analiza nu este atât de fină încât să putem trage concluzia că ar exista afinități mai mari sau mai mici la nivel de popoare, putem afirma acest lucru doar la nivel de grupuri mari de populații". Cercetătorul a subliniat astfel că dispunerea transilvănenilor pe grafic, mai aproape de austrieci, germani, respectiv a moldovenilor și muntenilor mai aproape de ruși, ucraineni, nu se dorește a fi o concluzie a studiului. "S-a făcut un calcul statistic, care însă nu este îndeajuns de precis ca să ne ducă la o astfel de concluzie. Studiul se rezumă doar la a spune că din punct de vedere al ADN-ului mitocondrial transilvănenii au afinități genetice cu grupul de populații din Europa Centrală, în timp ce românii din Valahia, Dobrogea și Moldova au afinități genetice cu grupurile de populații din Balcani." Cercetarea interdisciplinară a fost semnată de Relu Cocoș _cercetător doctor în cadrul catedrei de Genetică de la Universitatea de Medicină și Farmacie "Carol Davila" din București_, Sorina Schipor _Institutul Național de Endocrinologie C.I. Parhon_, Montserrat Hervella _Departamentul de Genetică, Antropologie fizică și Fiziologie animală, Universitatea din Țara Bascilor_, Petru Cianga _Departamentul de Imunologie, Grigore T. Popa Universitatea de Medicină și Farmacie din Iași_, Roxana Popescu _Universitatea de Medicină și Farmacie din Timișoara_, Claudia Bănescu _Departamentul de Genetica Medicala, Universitatea de Medicină și Farmacie Tîrgu Mureș_, Mihai Constantinescu _ Institutul de Antropologie "I. Francisc Rainer", Academia Română_, Alina Martinescu _Departamentul de Genetica Medicală, Universitatea Ovidius, Facultatea de Medicină din Constanța_ și Florina Raicu _asistent universitar doctor în cadrul Catedrei de Genetică Medicală Universității "Carol Davila" de Medicina și Farmacie_. Lucrarea a fost finanțată cu două granturi acordate de Autoritatea Națională pentru Cercetare științifică din România și de Ministerul spaniol al Științei și Inovării. Articolul publicat pe 7 martie poate fi consultat pe site-ul revistei "BMC Genetics".

    raspunde comentariului
  • pilu

    19 martie 2017 12:15

    Un comentariu adevarat si normal,ar fi timpul ca si politica damboviteana sa se apropie de cea europeana.Poate o fi greu si cine stie o aduce si vantul sudului putina europenizare in loc de primitivism...o spun cu mare durere in suflet,tara asta nu o rupe in bucati nici ungurii nici rusii...dar batjocorirea unei parti a ei de niste hrapareti primitivi ajunsi in fruntea bucatelor o poate face...Transilvania s-a nascut din sange zi obida,dand nastere respsctului si civilizatiei,uneori cu forta alte ori cu zambet,dar niciodata nu s-au nascut ticalosi insemnati de otomani...Amin!

    raspunde comentariului
  • Co Vaier

    19 martie 2017 11:25

    Poate ca tu d.o.b.i.t.o.c. fiind subscriii la propaganda Budapestei care dupa 1920 , s-au gandit ungurii sa inventeze ca ardeleanu nu e roman ci alta natie. Tu sigur nu esti roman, ci ori maghiar ori maghiarizat corcit. Dar nu jigni valorile romanilor, precum Horea, Avram Iancu, Goga Blaga Cosbuc, Popovici Goldis, Scoala Ardeleana, care au fost si sunt romani . Si incearca sa fi de bun simt si nu mai da exemple din Horthy cu masacrarea romanilor din Ardeal, si cum treuiesc ucisi toti romanii din Transilvania . ,

    raspunde comentariului
  • valer

    19 martie 2017 9:36

    Pentru nino de la 16.26Pentru steagul din Transilvania un unchi de-al meu in 1914 a fost arestat elev fiind de autoritatile maghiare . Dupa un an de temnita s-a imbolnavit si a murit de TBC. I-mi este scarba sa comentez mincinile lui nino. Nu suntem acelas popor! Cititi-l pe Draghicescu care in 1907 a publicat ,,Din Psihologia Poporului Roman" Minciunile debitate demonstreaza ca nu suntem la fel .

    raspunde comentariului
  • valer

    19 martie 2017 9:36

    Pentru nino de la 16.26Pentru steagul din Transilvania un unchi de-al meu in 1914 a fost arestat elev fiind de autoritatile maghiare . Dupa un an de temnita s-a imbolnavit si a murit de TBC. I-mi este scarba sa comentez mincinile lui nino. Nu suntem acelas popor! Cititi-l pe Draghicescu care in 1907 a publicat ,,Din Psihologia Poporului Roman" Minciunile debitate demonstreaza ca nu suntem la fel .

    raspunde comentariului
  • Giordano Bruno Transilvanicus

    18 martie 2017 21:30

    S-o luam babeste in 2015 , aniversarea din 28 noiembrie este organizata de Mircea Daian , care a dus personal acel steag si a platit bani grei pt a fi arborat acolo. ACellasi Mircea Daian care plateste un cetatean israelian sa intretina o pagina denumita Patria Bucovina, ,pagina ce promoveaza separatismul romanilor din Bucovina fata de restull romanilor. Maramuresenii ce inalta steagul maramuresenilor nu promoveaza nici o secunda separatismul fata de ceilalti romani asa cum face Daian Mircea cu acest steag permanent pe paginile sale de facebook si nu numai. In OLtenia, steagul OLteniei si romanii de acolo nu au spus niciodata ca vor ca ceilalti romani sa vina cu pasaport in Oltenia sau sa expulzeze vreun cetatean de acolo pe considerente etnice cum face Gherman si Daian .Deasemenea si romanii din Gorj cu steagul judetului lor, nu au nici ei asemenea apucaturi. Inutil de amintit ca nici un roman de la Alba Iulia nu a vazut vreodata acest steag pana in 1918. Asta este adevarul Sabin Gherman. Continua propaganda ta sovin rasista impotriva romanilor prin diverse mijloace, unul dintre ele fiind acest steag .

    raspunde comentariului
    • https://www.youtube.com/watch?v=9B3ZWoIKD4k

      19 martie 2017 15:51

      HAHAHAHAHA ! ...bey, papițoi regățenesc, tu ești fostul propagandist al ceaușelului valah spurcat Vadim, dă la "Rrromînika Marrre"... Cine crezi - tu, bey, regățene tuciuriu - că dă măcar două parale regățenești, pe elucubrațiile tale ? Hă ? ...nici regățenii tăi ăia proști, moromeții tăi abrutizați dă băutură, nu cred ce debitezi tu pe-aici, cu postări multiple. HAHAHA ! ...nemernicie balkano-levantină... Știi de unde erau recruții legiunii antice romane staționate la voi în actuala Oltenia ? ...dîn provincia romană Syria, bre ! ...dîn Syria, pe înțelesu' tău. De-aia sunteți voi atât di tuciurii, di parșivi, di șovini, șî di proști ! Îngălaților ! ...pentru că aveți rădăcinili în Syria, iar peste ele s-au suprapus KUMANII turcici, bre ! ...de-aia vă adresați voi cu "bre", bre ! ...iar "Da !" l-ați furat di la bulgari ! Da ! ...yezakt di la bulgari ! N-aveți nimic al vostru, mămălichky, sunteți o națîye di căcat, colecțîye di voroave di adunătură, șî di gene levantine, corcite cu altele asiatice kumane, răspîndite prin karakăleanizare kăruțeaskă răsturnată la DevetSelo, amalgamate cu ale țîganilor pundjabezi, perfecționate în parșivenie prin fanariotizare, lustruite di greci șî di ruși, șî scăldate în prostia proprie di Ceașkă al vostru Cel Iubit ! ...spurcăciunilor balkanice pravoslavnice !

      raspunde comentariului
  • Giordano Bruno Transilvanicus

    18 martie 2017 21:02

    Articol in nota obisnuita a autorului. Subiectiv, mincinos, plin de falsuri si de dorinte personale transpuse la rang de realitati.Steagul prezentat de Gherman si pt care niste tineri inregimentati in PPMT, partidul in care se pare ca si Gherman activeaza, nu a fost niciodata fluturat de vreun roman in Transilvania. Acel steag este de fapt steagul Galitiei, pe care un tamplar ce se prezinta ziarist pe la intrunirile extremistilor maghiari,a montat emblema Transilvaniei in care romanii nu sunt reprezentati, si cu care acesta a venit din Germania. Ca sa fie mai veridic, anti-romanul Stefan Both de la Adevarul, a scris un articol, in colaborare cu Gherman desigur in care dansul cede acel steag color intr-o poza alb nergu. Asa vede dansul.Interesant cu Gherman stie ce ar fi zis Bratianu, dar nu stie ce a zis Horthy, pe care domnia sa si Daian Mircea, tamplarul il omagiaza anual si il prezinta ca fiind un Transilvanean si ardelean ce era trup si suflet pt Atdeal. Doar ca Horthy nu numai ca a zis ca va ucide pana la ultimul roman din Ardeal, dar chiar incepuse sa puna in practica ceea ce promisese. Asta nu conteaza pt Gherman. Cum ar conta? Cum ar conta,cand Gherman insusi, ameninta pe paginile sale pe ,,miticii" din sud cu expulzarea din Transilvania si venirea cu pasaport in Ardeal a celor din sud si est??? SI asta concomitent cu anuntarea extremistilor maghiari din Ungaria , a celor de la Jobik si 64 de Comitate, ca sunt acasa in Transilvania. Erno Francsali are poze in care apare permanent alaturi de stremistii de marca atat din Ungaria cat si din Transilvania. Extremisti care permanent ameninta cu masacre in randul romanilor. Asta este multiculturalismul pe care il trambiteaza Gherman si Daian pe paginile lor.

    raspunde comentariului
  • Poate că nu știați (parodie istorico-statistică la postarea limbrikului oltean "Niiii-noooo-niiii-nooo-niiii-noooo" - regățeanul mincinos de la 16:26, etc.)

    18 martie 2017 19:23

    ÎNTREBĂRI și RĂSPUNSURI ______ 1. Î.-De ce a intrat Rrregatul Rrromînikăi în primul război mondial ? R.-Rrregatul Rrromînikăi a intrat în 1916, cu doi ani întârziere, în primul război mondial pentru că până atunci curvili balkanice miticești Brătianu și gașka lui din jurul rigăi impotent Ferdi' Urecheatu' au stat în expectativă, voiau să vază dacă au șanse, fie pentru anexarea în Est a Bassarrabiyei de la Imperiul Rus, fie în Nord-Vest pentru ANEXAREA Transilvaniei de la Imperiul Austro-Ungar, în funcție de cine pierdea războiul în fața francezilor, englezilor și amerlocilor... Cam ca ciorrili, care așteaptă să moară capra pe câmp, de bătrânețe... Fiindcă li s-a părut că Austro-Ungaria - cu care regățenii aveau din 1888 TRATAT DE ALIANȚĂ ȘI ASISTENȚĂ MILITARĂ ce a protejat Rrregatul nevolnik al Rrromînikăi în fața Rusiei timp de doi ani de război - și Germania au ajuns în situație proastă pe fronturi și că sunt în pragul înfrângerii, au optat mișelește pentru o alianță cu Antanta, împotriva aliatului loial de până atunci, Austro-Ungaria, ce le-a admis non-beligeranța. Mai mult, au ținut secret tratatul semnat cu Antanta LA BRĂTIANU ACASĂ, și au dat ordin pentru un atac mișelesc, FĂRĂ DECLARAȚIE DE RĂZBOI ! UN ATAC INFAM, fără egal în istoria lumii. În dimineața de 27 august 1916 - data Transilvaniei și Europei Centrale catolice, nu data pravoslavnicilor de la BukaIe - mii de grăniceri ROMÂNI ARDELENI din pichetele de frontieră austro-ungare de pe Carpați au fost împușcați MIȘELEȘTE din întuneric de "frații" valahi și șoldoveni care cică năvăleau ca să-i "elibereze". Criminali balkanici nemernici ! Spurcații Europei ! Nimicuri morale, cu căcatul Ion Antonescu în frunte. Jegurile lumii ! ___ 2. Î.-Ce pierderi umane a avut Rrregatul Rrromînikăi în "campania militară" mișelească din Transilvania ? R.-În timpul "campaniei militare" regățenești mișelești din Transilvania ce A DURAT DOUĂ SĂPTĂMÂNI - HAHAHAHA ! ...de tot căcatu' ! - și-au pierdut viața 622 de opincari regățeni lași. ȘASESUTEDOUĂZECIȘIDOI ! ...mormintele există, pot fi numărați unul-câte-unul, și se pot vedea și găurile de la gloanțele primite în spate, că FUGEAU, nemernicii, înapoi către bordeili lor îngropate în pământ, dîn Valahiya puturoasă. HAHAHAHAHA ! ...până și tătarii, la ultima lor năvălire în Transilvania, în 1717 când au distrus satul Sic și i-au masacrat pe secuii localnici, au pierdut mai mulți oameni în fața țăranilor în acea operațiune de jaf și distrugere, decât căcații ăia balkanici care au început peste Carpați o ofensivă cu juma' de meleon dă putori lașe ! 3. Î.-Ce pierderi materiale a avut Rrregatul Rrromînikăi în timpul războiului ? R.-Cele meritate pentru niște nemernici invadatori, ca regățenii lași ! 4. Î.-Cum a rezolvat Rrregatul Rrromînikăi problema optanților unguri ? R.-Pe unii i-a ucis - mulți dintre ei erau ROMÂNI ARDELENI DE LIMBĂ MAGHIARĂ, CATOLICI SAU REFORMAȚI, persoane respectate în comunitatea românilor ardeleni din Imperiu ! - pe majoritatea i-a alungat în Ungaria, proprietățile lor au fost confiscate și date arbitrar ca șpăgi inclusiv căcatului francez Berthelot care a mințit în favoarea BukaIe-lui în fața comisiilor militare internaționale ce pregăteau Tratatul de pace de la Paris. Foarte puțini au fost despăgubiți. 5. Î.-Care era gradul de dezvoltare al provinciilor ALIPITE - că bine ai mai scris, loază balkanikă ! - la Rrregatul Rrromînikăi ? R.-E destul să vedem nivelul de dezvoltare rămas pe perioada interbelică, apoi în timpul komooizmului regățenesc, inclusiv acum, chiar și în condițiile JAFULUI PERMANENT timp de 97 de ani la care Transilvania ANEXATĂ a fost supusă de mitici începând din 1920 de când arrrmiya nevolnikă CAPITULARDĂ de opincari, Jîndărărîya șî Administrațîya brătienești s-au înstăpînit aici cu ajutorul masonilor franțuji, jeguri ca și ei. De nivelul de cultură și civilizație nici nu mai vorbesc, se vede și azi foarte bine diferența. 6. Î.-Ce a făcut Rrromînika pentru dezvoltarea acestor provincii ? R.-Pentru Transilvania, NIMIC ! Au jefuit regățenii timp de 97 de ani, cât au putut, fie prin bugetul Rrromînistanului lor de căcat, fie prin regățenii analfabeți trimiși în Transilvania ca șăfi, ca să fure și ei, individual, cât pot, și să distrugă prin incompetența, indolența și parșivitatea lor. Inclusiv azi, când beizadelele din Transilvania sunt majoritatea urmași ai regățenilor colonizați SISTEMATIC de Brătianu, atunci, și de Ceașkă cu ale lui Trenurili Foamei, recent. Demografic, Transilvania central-europeană a fost - și este ! - supusă de miticii balkanici la ETHNIC CLEANSING și COLONIZATĂ CU REGĂȚENI jegoși, prin ALUNGAREA UNGURILOR, SAȘILOR, ȘVABILOR, SLOVACILOR, CEHILOR, UCRAINENILOR, EVREILOR, etc. prin diverse metode parșive, șovine miticești ! Civilizațional, a fost dată-'napoi cu 200 de ani, până la nivelul de la 1848-49, când românii ardeleni și-au cucerit libertatea cu armele în mâini, după 248 de ani de IOBĂGIE IMPUSĂ DE UN CĂCAT VENETIC, yerăul Mikhail Petrașkul al regățenilor, aventurierul valaho-makidon rămas în istoria Transilvaniei doar prin legarea de glie a țăranilor români transilvăneni liberi - "Legătura lui Mihai".

    raspunde comentariului
  • gheorghe

    18 martie 2017 19:01

    Partener firma internationala caut colaboratorii pentru a deveni parteneri intr-o afacere de succes cu castiguri garantate din prima luna, castigurile sunt nelimitate in functie de acitivitatea desfasurata. Cerinte-putere de convingere si o buna capacitate de negociere-spirit de initiativa, orientat spre rezultate si atingerea obiectivelor propuse-dorinta de a obtine castiguri peste medie-posibilitatea dezvoltarii unei cariere de succes intr-o companie multinationala de top sustinuta de un sistem de trepte de cariera in vanzari-capacitate de planificare si organizare-cunostinte minime operare PC word, navigare internet-gandire pozitiva-bune abilitati de comunicare si interrelationare-nu este necesara experienta.Detalii la adresa gheorghe_fmyahoo.ro

    raspunde comentariului
  • Liedly

    18 martie 2017 16:47

    Stimate domnule German, faceți va rog elementarul efort de a va corecta textul cu flagrante greșeli de ortografie aceasta ca forma, intrucat pentru fond au punctat foarte corect antevorbitorii mei pe care ii respect mult.Rusu L și Cătălin P

    raspunde comentariului
    • ...bey, wăcuță regățeneaskă, înainte de a face altora observații legate de ortografie ai grijă să le scrii numele corect, când li te adresezi ! Javră balkanikă !

      18 martie 2017 20:00

      .

      raspunde comentariului
  • nino

    18 martie 2017 16:26

    NTREBARI SI RASPUNSURIpoate nu stiati1. I. De ce a intrat Regatul Romaniei in primul razboi mondial? R. Regatul Romaniei a intrat in primul razboi mondial pentru eliberarea Transilvaniei.2. I. Ce pierderi umane a avut Regatul Romaniei in primul razboi mondial? R. In timpul razboiului si-au pierdut viata 220.000 de soldati locul doi dupa Franta, ca pierderi umane, raportat la populatie si cca. 300.000 civili.3. I. Ce pierderi materiale a avut Regatul Romaniei in timpul razboiului? R. Pe langa imensele cheltuieli de razboi cea mai mare pierdere o constituie pierderea tezaurului. In timpul ocupatiei germane a fost trimis in Rusia tezaueul Romaniei constand din tezaurul Bancii Nationale, tezaurul Bancii de Depuneri si Cosemnatiuni, tezaurul bancilor private in total 93,4 tone de aur, bijuteriile coroanei, colectii de arta, carti rare, odoarele bisericiloe, bunuri de valoare ale persoanelor fizice etc.De asemenea, in timpul ocupatiei, germane a au fost trimise in Germania un million de tone de petrol si s-a rechizitionat de la populatie un million de tone de cereale si peste un million de animale.4. I. Cum a rezolvat Romania problem optantilor unguri? R. Dupa alipirea Transilvaniei la Regatul Romaniei s-a constatat ca 80 di terenul agricol, pasuni, paduri, vai si munti etc. era in posesia propietarilor unguri. Cum acestia au optat pentru plecarea din tara au fost despagubiti de Regatul Romaniei. Putem spune ca vechiul regat nu numai ca a eliberat Transilvsnia dar a si cumparato.5. I. Care era gradul de dezvoltare al provinciilor alipite la Regatul Romaniei? R. Toate provinciile alipite la vechiul regat aveau un nivel de dezvoltare mai redus decat al regatului dupa cum urmeaza PIB-ul pe cap de locuitor al Basarabiei reprezenta 61 din cel al regatului, al Bucovinei 71, al Ardealului 92 si al Banatului 98. 6. I. Ce a facut Romania pentru dezvoltarea acestor provincii? R. Atat dupa primul razboi mondial, cat si dupa al doilea razboi, in timpul comunismului, s-au facut investitii mai mari in Transivania decat in restul Romaniei. S-a ajuns la situatia ca judetele din Transilvania sunt mai dezvoltate decat cele din vechiul reagat, desi la data unirii erau mai putin dezvoltate si aveau un grad de urbanizare mai redus.7. I. Cum ajuta guvernul dezvoltarea judetelor mai sarace? R. In municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, gratie investitiilor straine facute dupa revolutie, se produce o treime din PIB-ul Romaniei. Din taxele si impozitele colectate din Bucuresti 89 la suta se retin la bugetul central pentru plata pensiilor si salariile bugetarilor, o parte, iar cealalta parte se duce catre judetele mai putin dezvoltate, inclusive la cele din Transilvania. Bucurestiului i se aloca numai 11 la suta din taxele si impozitele colectate pentru administrarea orasului.9. I. Ce judete au contributia cea mai mare la formarea bugetului de stat. R. Bucuresti 89 la suta din taxele si impozitele colectate. Constanta 86 la suta Ilfov 84 la suta Prahova 56 la suta Cluj 56 la suta Timis 55 la suta Brasov 53 la sutaPRECIZARE Daca o firma are sediul in Bucuresti si filiale in judete, contributia filialelor la PIB se raporteaza la judetele respective si nu la sediul central. BIBLIOGRAFIE.-Romania in primul razboi mondial-Institutul National de Statistica-Analize economice

    raspunde comentariului
    • DobitoaciIi miticești dă la I.N.S. nu au reușit nici măcar să ne spună câți cetățeni are Rrromînika, în 6 ani "dupe" recensământul din 2011, bey, bre, balkanikule !

      18 martie 2017 19:25

      ...iar tu vrei să ne convingi pe noi că ei "cunoaște" situația economico-financiară a Rrromînikăi ?! ...la fel cum nu știți - PRESUPUNEȚI, "decât", regățenilor mincinoși ! - câți opincari și câți țivili ați pierdut, ca boii, în retragerea lașă din 1916 și în continuare în retragerea lașă din 1917 - trupe majoritar recrutate dîn Oltenia șî Șesenia, dezertori și trădători de profesie ! - când ați rămas fără TREI SFERTURI din Țearrra voastră nevolnikă, din cauza ambițiilor voastre balkanice ce vă depășeau capacitățile de netrebnici imperialiști, și ați mai rămas doar cu bucata dă Moldovă dîntră Siret și Pruty - apărată la Mărăști, Mărășești și Oituz de trupe rusești și de trupe recrutate majoritar din Moldova în 1917 - și cu CAPITULAREA ! HAHAHAHAHAHAHA ! ...dacă nu vă ierta Kaiserul - văru' hohențolărnului vostru urecheat impotent - și nu vă făcea-cadou și Bassarrabiya, atunci în noiembrie 1917, ați fi dispărut, deja de atunci, ca stat, netrebnicilor ! ...dar mai e vreme...

      raspunde comentariului
  • Bucovina de Nord

    18 martie 2017 13:14

    Acest Gherman este un nesimtit ordiner. De nenumarate ori ne-a jignit si a mintit in legatura cu noi bucovinenii. Niciodata romanii din Bucovina nu si-au dorit sa ramana sub papucul austriac, asa cum isi doreste acest tuciuriu, care permanent preaslaveste prigonirea romanilor in Bucovina de Nord si Tinutul Hertei de catre regimul Austro-ungar.De ce nu aminteste GHerman de miile de romani din Bucovina ce au dezertat din Armata IMperiala si care s-au inrolat in armata Regatului ? Nu exista nici un steag al Bucovinei. Un anume domn, din Medias, a venit la Gura Humorului acum vreo 2-3 ani, si a incercat sa creeze o miscare anti romaneasca, care sa ceara nici mai mult nici mai putin decat dezlipirea de Romania. Acel domn , era in stransa legatura cu Sabin GHerman. Din pacate nu stiu numele personajului dar am sa-l aflu. Toata porcaria asta separatista este pornita de acest Gherman. Care este scopul, este usor de inteles, mai ales tinand cont de scarba sa pt tara asta ce dateaza inca din 1998. Nu domnule Gherman, noi bucovinenii nu subscriem mizeriilor tale. Nu suntem si nu am fost niciodata frati cu colonistii maghiari ce erau adusi in Nordul Bucovinei si Tinutul Hertei de stapanirea austroungara ca sa ne deposedeze de pamanturi asa cum zici ca esti dumneata. Fratii nostri sunt romanii din Moldova, Ardeal, Muntenia Banat, acolo unde sute de mii de bucovineni s-au refugiat dupa 1944 de urgia sovietica. Steagul amintit de Gherman este steagul Galitiei, si niciodata nu a reprezentat vreun roman din Transilvania vreodata. Bratianu nu a rostit niciodata acele cuvinte, doar micimea omului Sabin GHerman, un falsificator prin definitie face aceasta inventie sa fie mentionata ca realitate. Domnule Gherman, pt romanii din Bucovina, refugiati de razboi din teritoriile romanesti ce acum sunt inglobate la Ucraina, dumneata esti doar un mizerabil, o lichea ce a promovat sovietizarea deportarea si prigonirea romanilor din Bucovina. Stii foarte bine la ce ma refer.

    raspunde comentariului
    • https://www.youtube.com/watch?v=ZTK0HjMDglw

      18 martie 2017 19:56

      HAHAHAHA ! ...gura mincinosului adevăr grăiește ? ..."SÎRMAAAAAAAA !" ...ai dreptate, papagalule șuolduovian, sunt pline Banatul, Ardealul și Partium-ul de șuolduovieni împuțiți de-ai tăi, colonizați aici cu Trenurili Foamei, și în 1947, și după 1965 de Ceașkă, și continuă să izvorască, ca gîndacii, fiindcă MAMA PROȘTILOR DIN ȘUOLDUOVA E MEREU GRAVIDĂ... Interlopul din Orade' care și-a împușcat mortal fosta chatuizdă - fiică de melețian regățean - fiindcă aia nu mai voia să meargă "la produs" pentru el, e tot de-al tău ! ...jegul ăla din Valea Jiului care la Straja a lovit o fată, e tot de-al tău ! Valea, putorilor ! Lua-v-ar Mama Rusia să vă ia !

      raspunde comentariului
    • http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/fapte-putin-stiute-despre-s-a-facut-unirea-1918-frazacare-i-a-scapat-ion-bratianu-vreau-transilvania-transilvaneni-1_511f413900f5182b8568f142/index.html

      18 martie 2017 19:34

      "Într-un articol, "Despre conferința "Un popor martir" ", apărut în periodicul genevez "La Feuille", în 24 mai 1919 _vezi P. Istrati, "Trei decenii de publicistică. II_ Între banchet și ciomăgeală", 1919- 1929, București, Ed. Humanitas, 2005, p. 7-10_, Istrati critică vehement caracterul non-democratic al unirii întregitoare. "Simpatia pentru cauza transilvăneană - spune Istrati - pe care emisarii guvernului Brătianu au venit s-o caute în Capitala Lumii, nu trebuie acordată de muncitorii elvețieni stăpînilor de mâine ai "poporului martir". ... Cei care se ocupă de soarta ardelenilor nu fac altceva decât să schimbe stăpînii". "Cât despre "martiriul" poporului transilvan sub jugul maghiar despre care vorbește Vasile Lucaciu, ne permitem să-i amintim adevăratul martiriu din țara românească sub jugul satrapilor români, suferințe necunoscute în Europa modernă. Regimul oligarhic maghiar, inclusiv persecuțiile și exploatările, nu a egalat niciodată în duritate regimul teroarei românești, iar țăranii din Transilvania nu și-au dorit niciodată să treacă sub sceptrul administrației noastre. Cei care cunosc ambele regiuni știu că în Transilvania nu vezi colibele troglodiților, zdrențăroșilor și bolnavilor de pelagră, care se întâlnesc la tot pasul în România." "Ba ni se mai spune la Conferință că 3000000 de români din Transilvania nu aveau decât cinci reprezentanți în Parlamentul maghiar. Nu îl cred pe acest părinte Lucaciu să-mi poată cita numele unui țăran român care-și reprezintă țara în Parlamentul de la București și să-mi spună dacă legea electorală din Ungaria era mai nedreaptă decât legea cenzitară din România, unde 50 de țărani obțineau cu greu un reprezentant". Istrati conchide_ "Toate discursurile politice pe seama Transilvaniei le putem rezuma la fraza care i-a scăpat altădată "marelui Ion Brătianu", tatăl celui actual, care a zis "Vreau Transilvania, dar fără transilvăneni!"."

      raspunde comentariului
  • Verdi

    18 martie 2017 12:16

    Draga Sabin Gherman, stii foarte bine ca acel steag pe care Daian Mircea, mana ta dreapta ce il omagiaza anual pe horthy alaturi de Eva Maria Barki si Vona Gabor ,il promoveaza, NU a EXISTAT vreodata . Sotioara ta, si Stefan Both de la Adevarul se pare ca au colaborat fructuos la articolul in care tricolorul romanesc de la Alba Iulia este prezentat ca fiind steagul Galitiei. Caci ceea ce prezinti dum,neata aici este fix steagul Galitiei cu stema Transilvaniei aplicata pe el. De ce nu exista nici o personalitate ardeleana care sa fi purtat vreodata aceasta mizerie de steag al GFalitiei prin care tu, un impostor , incerci o separatie intre romani. De ce Popovici Aurel, Avram Iancu, Horea Closca si Crsisan, Maniu, Goldis, Scoala Ardeleana etc nu au purtat acest steag si nici macar nu l-au consemnat vreodata? Iata cum Daian omul de legatura al lui Gherman cu Eva Maria Barki il serbeaza pe asasinul de romani, sarbi croati, slovaci Horthy alaturi de Eva Maria Barki. httpwww.gazetanord-vest.ro201312extremistul-krako-iese-din-nou-la-rampaCititi va rog comentariile , unde o sa aflati exact ce faci Daian acolo, si cum se prezinta ca fiind ziarist. Iata documentat cum s-a creat acest steag al Galitiei care este prezentat de Gherman ca fiind al Transilvaniei, la indemnul Evei Maria Barki,.httpswww.facebook.comStegarul-ChorC485C5BCy-D0B7D0BDD0B0D0BCD0B5D0BDD0BED181D0B5D186-1156569887738434?fref=ts

    raspunde comentariului
  • Da ce? CARE-I tzara ARDELENILOR? ...AR DEALU?!?

    18 martie 2017 12:05

    MARTIRI ARDEALULU au fi murit pentru ARDEAL? Pentru tzara lor care nu exista? Au murit pentru ca nu mai puteau RABDA si ca prostii luptand pentru altii in folosul celor care-i tolera!

    raspunde comentariului
  • Mircea

    18 martie 2017 11:36

    Buna ziua,Eu mi-am pus stema Ardealului pe masina, credeti ca o sa am probleme? Am si tricou cu stem aAredealului, si l-am purtat prin Ardeal fara sa ma intrebe nimeni de sanatate, credeti ca am sa pot sa-l port in regat?S-auzim numai de bine...

    raspunde comentariului
  • Dan

    18 martie 2017 11:17

    Mihaela Andreea Daca "Transilvania"inseamna doar "Cluj"-da,a facutdaca mai inseamna si altceva...atunci n-a facut cu nimic mai mult decat altii,mai "mitici",cum le spun cei din "laudiopolis"am scris aceasta denumire incompleta ca dovada ca sunt din zona,dar nu mi se pare ca Boc ar fi facut ceva pentru Transilvania,ci doar pentru a fi primar la Cluj

    raspunde comentariului
  • gogu

    18 martie 2017 7:39

    Un exemplu "superb" despre ce-i asteapta pe romanii ardeleni in cazul independentei si apoi unirii cu hungaria.Doar nu va inchipuiti ca ce gandeste despre regateni nu e identic cu ce gandeste despre romanii ardeleni!Ca sa vedeti si cat de tendentios estehttpwww.istoria.mdarticol8Participarea_RomC3A2niei_la_Primul_RC483zboi_Mondial si httpenciclopediaromaniei.rowikiIobC483gia.Astea sunt asa la repezeala.Apropos-colonizarea asta cu regateni imputiti, s-a facut prin aducerea lor pentru ce? raspuns-pentru a lucra in nenumaratele intreprinderi infiintate in Ardeal, probabil mai multe decat in restul tarii si datorita resuselor naturale.Cred ca resursele astea au aparut stiind ca aici o sa vina un popor mandru cu vechi traditii in mineritexperienta o capatau tot cautand prin bagaje si casele oamenilor omorati obiectele furate pe drumulAsia-Europa si agriculturape unde treceau furau recoltele, evidenty dupa ce omorau proprietarii.

    raspunde comentariului