17.3 C
București
miercuri, 17 aprilie 2024
AcasăSpecialNici la CFR iarna nu-i ca vara | OPINIE

Nici la CFR iarna nu-i ca vara | OPINIE

În urmă cu aproape 20 de ani, Traian Băsescu, pe atunci ministru al Transporturilor, lansa vorba de duh „iarna nu-i ca vara“. Acum se dovedește a fi mai actuală ca oricând în ceea ce privește lucrările anunțate de actualul ministru, Sorin Bușe, la centura feroviară a Bucureștiului, pe care din februarie ar trebui să circule, la intervale regulate, trenuri de călători.

În ediţia de luni a ziarului „România liberă“ am dezvăluit cum proiectul anunţat de  ministrul Transporturilor cu surle şi trâmbiţe, la finele lunii octombrie, a rămas o simplă vorbă în vânt, cel puțin până acum. Tot ce trebuia să facă, în regie proprie, CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară, era să construiască nişte peroane din traverse scoase din uz şi să rezolve unele probleme punctuale la linii, pentru a elimina restricţiile de viteză. În plus, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuia să amplaseze pasarele pietonale în dreptul peroanelor cu pricina, pentru ca pasagerii trenurilor să poată traver-sa în siguranţă Şoseaua de Centură, şi nu printre camioane. Această primă etapă a proiectului nici nu ar fi trebuit să coste mult – doar 200.000 de euro, după spusele lui Sorin Buşe.

Când ministrul a plimbat ziariştii cu trenul de probă, aşa cum de altfel făcuse în urmă cu opt ani şi Ludovic Orban, tot în an electoral, primarii din Ilfov s-au entuziasmat şi au postat pe Facebook filmuleţul cu trenul care circula cu 100 km/oră pe la Măgurele, Bragadiru sau Domneşti. Acum s-au dumirit şi ei că este imposibil ca lucrările să fie gata în februarie, dar încă mai speră că localităţile lor vor beneficia, cândva, de un transport civilizat.

Soluţia ar fi venit şi în sprijinul miilor de corporatişti care lucrează în Pipera şi Băneasa, care ar fi putut ajunge în câteva minute la Gara de Nord, de unde să ia în conti-nuare metroul. Numai că la un simplu tur pe Centura Capitalei se vede cu ochiul liber că până acum nu s-a făcut nimic.

Între timp, oficialii CFR au răspuns întrebărilor noastre spunând că investiţia este „în faza de elaborare documentaţie tehnico-economică“ și că lucrările efective vor începe în a treia săptămână din ianuarie. Cât despre termenul de finalizare, luna februarie, în răspunsul dat la solicitarea “României libere“ se precizează că acest lucru este posibil în condițiile în care temperaturile minime nu scad sub +5ºC și nu ninge.

Nu trebuie să fii meteorolog ca să-ți dai seama că, statistic vorbind, în ia-nuarie de obicei ninge și temperaturile nu sunt de stat la terasă. De fapt, e cam ger, așa că sunt șanse minime ca lucrările să fie gata la termenul anunțat de ministru pentru că pur și simplu “iarna nu-i ca vara“.

Până să poată fi luat la întrebări de ce lucrarea nu e gata la termen, Sorin Bușe nu va mai face parte din Guvern și va scăpa astfel de răspundere politică, pentru că alegerile bat la ușă, iar în cabinetul ministrului de la etajul 1 al Palatului CFR se va instala altcineva. Iar șefii de la CFR și CNAIR vor putea să se spele pe mâini spunând că nu sunt ei de vină pentru întârziere și că Bușe s-a hazardat avansând un termen atât de strâns.   

Cele mai citite

Ciolacu s-a întâlnit cu românii din Qatar: “Sunt ferm convins că în Qatar câștigați mult mai bine”

Premierul Marcel Ciolacu, aflat în fruntea unei delegații guvernamentale în Qatar, s-a întâlnit cu reprezentanți ai comunității de români care trăiește în această țară...

SUA va ajuta prudent Ucraina și Israelul

Noile proiecte de ajutor american pentru Ucraina şi Israel, anunţate luni de şeful republican al Camerei Reprezentanţilor, vor fi utile celor două ţări, a...

20 de țări vor cumpăra 500000 de obuze pentru Ucraina din afara Europei

Premierul ceh Petr Fiala a declarat marţi că 20 de ţări s-au angajat să cumpere o jumătate de milion de obuze pentru Ucraina din...
Ultima oră
Pe aceeași temă