Cine l-a făcut pe Kirill „papă ortodox” și noi n-am aflat?

de Cristian Campeanu , 14 februarie 2016 - stire actualizata la ora 13:08, 14 februarie 2016
Cine l-a făcut pe Kirill „papă ortodox” și noi n-am aflat?

Dacă te iei după o parte importantă a mass-media occidentale, întâlnirea dintre papa Francisc și patriarhul Kirill al Rusiei ar fi prima de acest fel între liderul Bisericii Catolice și cel al Bisericii Ortodoxe după 1000 de ani, adică după Marea Schismă din 1054. Problema cu această pretenție este că e istoric falsă, devreme ce la momentul schismei, biserica rusă avea rang de mitropolie dependentă de Constantinopol și este factual falsă devreme ce patriarhul Moscovei NU este liderul lumii ortodoxe și n-a fost niciodată, oricât și-ar dori Kremlinul să fie așa.

Întâlnirea dintre papa Francisc și patriarul Kirill pe aeroportul din Havana, capitala unei țări marxiste, va intra, probabil în istoria celor mai bizare lucruri produse vreodată în istoria creștinismului. Asta ar fi una la mână. A doua, că cei doi s-au recunoscut reciproc ca lideri ai celor două forme ale creștinismului tradițional, de unde și aiureala presei despre „întâlnirea după o mie de ani”. Aici vina cade asupra papei Francisc. În 1964, Patriarhul Ecumenic al Constantinopolului, Athenagoras și papa Paul al VI-lea au anulat excomunicările rostite în 1054, deci aceasta ar trebui să fie considerată prima întâlnire majoră  „după 1000 de ani” între liderii celor două Biserici, mai ales că vorbim de Patriarhia Constantinopolului. Cum a ajuns Francisc să considere că singura discuție serioasă trebuie purtată cu șeful Bisericii Ruse este o chestiune la care numai Francisc poate răspunde dar credem că are de-a face cu faptul că Biserica Rusă, fiind cea mai mare din lumea ortodoxă atunci trebuie să fie și cea mai influentă și prin urmare, Kirill este omul cu care să stai de vorbă. Nu avem nici cea mai mică îndoială că Vaticanul știe foarte bine cum funcționează autocefalia bisericilor ortodoxe și că prin urmare, alegerea lui Kirill drept „lider ortodox” a fost deliberată din partea Romei, determinată politic și, din păcate în contra deschiderii pe care a arătat-o papa Ioan Paul al II-lea către creștinătatea răsăriteană atunci când a ales Bucureștiul pentru prima sa vizită într-o țară ortodoxă.

Comunicatul comun, descris drept „istoric” nu conține nici cel mai mic pas înainte în privința disputelor teologice și canonice. Conține însă puncte de vedere comune în privința, ei bine a punctelor de vedere comune privind secularismul și declinul moralei creștine, care sunt chestiuni grave, dar banale și sigure din punct de vedere diplomatic, dar și o poziție comună față de conflictul din Siria și persecuția creștinilor. Cu alte cuvinte, atât Roma cât și Moscova consideră că supraviețuirea creștinilor din Siria depinde de menținerea regimului Assad și aceasta este principalul mesaj al acestei „reuniuni după 1000 de ani”.

Dar lucrurile nu se opresc la unitatea de vederi asupra Siriei. Papa a făcut concesii mult mai grave. Mai întâi, le-au cerut membrilor celor două biserici - greco-catolicii ucraineni și ortodocșii afliliați Patriarhiei Moscovei „să ia parte la confruntare” sau ”să susțină evoluția ulterioară a conflictului”. Pentru greco-catolicii ucraineni, care s-au aflat în fruntea revoltei anti-ruse și anti-corupție din Ucraina, este ca o chemare la depunerea armelor. Dar, așa cum subliniază The Economist, comunicatul comun mai conține ceva, încă și mai grav, care ne privește direct: „Într-o altă concesie importantă către Moscova, s-a convenit că disputele interortodoxe din Ucraina ar trebui rezolvate prin „regulile canonice” existente și că partea catolică nu încurajează nimic de alt fel. Altfel spus, Patriarhia de la Moscova consideră propriile structuri ca fiind autoritatea ortodoxă legitimă din Ucraina și invocă legea canonică pentru a insista că este nevoie de consimțământul ei pentru acordarea independenței unui instituții bisericești în această țară. Independența ecclesială nu poate fi proclamată unilateral”, dacă nu este recunoscută de Moscova și papa se angajează în acest sens.

Aceasta este o lovitură grea și nemeritată primită de greco-catolicii din Ucraina dar nu convine nici României, nici din punctul de vedere al statului, nici al Bisericii. Mai întâi, Biserica română fiind autocefală, nu poate să recunoască „autoritatea” patriarhului Moscovei doar pentru că acesta o pretinde și că presa scrie despre o „întâlnire după 1000 de ani” care n-a existat în primă instanță. În al doilea rând, Mitropolia Basarabiei ar trebui să continue să recâștige credincioșii din Moldova cu sau fără aprobarea legii canonice a Moscovei în contra validării Vaticanului dacă va fi cazul și, dacă se poate, concentrându-se asupra credincioșilor, nu a proprietăților, dacă așa ceva poate fi conceput de patriarhul Daniel.

În al treilea rând, dacă Biserica se prezintă ca „națională”, ar trebui să fie prima care să își asume faptul că națiunea română s-a născut împotriva tiraniei rusești cu ajutorul preoților. E timpul să se ridice la nivelul acestei moșteniri și să susțină deschis caracterul creștin oriental în substanță și democatic occidental în aspirație al acestei națiuni. 

Comentarii

  • paul ivan

    19 februarie 2016 15:51

    Papa Chiril e general al armatei rosii. E subordonatul lui Putin de aceea Putin l-a trimis in America Latina sa faca propaganda bolsevica. Daca te-ai duce la acest Chiril sa te spovedesti, acesta ar folosi pistolul in loc de cruce. Daca ar veni in Romania acest Chiril, m-as intoarce cu spatele si as striga sa dea jos hainele papale. Cred ca Biserica Romana ar trebui sa scoata din rugaciunile de la slujbe pe acest papa Chiril. Cer asta nu din motivul ca s-a intilnit ca PAPA FRANCISC ci pentru ca papa acum trebuie sa se spele bine pe maini sa nu-i fi dat vreo substanta atomica. Am vazut ca s-a dezechilibrat PAPA si a dat vina pe cineva din multime. Sa fie atenti cei din staff-ul papei cind se intilnesc cu Chiril, sa-i verifice si impartasania.

    raspunde comentariului
  • kiki

    17 februarie 2016 2:58

    baik campeanule mai duten Puii mei de fraierici, invata ***** o limba straina ca sa sti ce se intampla in lumea asta, nu numai in RO. Nimeni nu la ales papa al ortodoxiei pe kiril in afara de tine ca esti un prooostovan care nu stapaneste nicio limba straina. Papa sa referit la reprezentantul ortodoxiei ruse, nicidecum al ortodoxiei in general ten mata de kkat dezinformator securist.

    raspunde comentariului
    • Mihai

      17 februarie 2016 9:32

      Pana una alta, invata tu limba romana, penibilule care te autodescrii camd scrii *** ! Se scrie corect `sa stii` `dute-n` `l-a ales` `s-a referit`. Esti un tipic reprezentant al omului preistoric de grota, al sobolanului care sta ascuns in spatele anonimatului si insulta grosier, veninos. De ce nu iti dai numele si orasul unde locuiesti, asa cum o face dl. Campeanu ? Ia sa vedem, fa un exercitiu de vointa, `screme-te` ca sa ma exprim pe intelesul tau vulgar si incearca sa produci si tu un text inteligibil, logic, cursiv, literar-ideatic valabil, expune si tu un punct de vedere chiar contradictoriu cu al dlui Campeanu, dar fara insulte si venin. Esti in stare sa produci altceva decat insulte ?

      raspunde comentariului
  • marin

    16 februarie 2016 12:15

    Pot sa spun ca sunt un mic norocos pentru ca in viata mea au fost trei sfinti parinti pe scaunul papal Papa Ioan Paul al 2-lea polonezul care a fost un papa care ne-a facut pe noi sa indraznim si sa ne schimbam viata ,papa Benedict al 16-lea filologul care a spus crestini indiferent din cultul care faceti parte incercati sa traiti dupa povetele din Biblie,papa Francisc este un papa ridicat din popor ,f apropiat oamenilor practic dupa cei doi vine cu o completare ! Eu sunt ortodox biserica noastra are mai mult un caracter national ,in fiecare tara ortodoxia are propria structura si nu este supusa unei conduceri centrale asa cum este catolicismul ,deci intr-un cuvint suntem dezbinati !Noi nu avem teama de Roma ci de Moscova !Chiar daca rusi sunt ortodocsi ei dealungul istoriei tot timpul au incercat sa ne cotropeasca si sa ne supuna ,deci relatiile noastre cu lumea ortodoxa sunt mai degraba ostile decit de prietenie !Papa Francisc este nevoit sa negocieze cu fiecare in parte de ex sa avem o data pentru toti in care sa sarbatorim sf Pasti ,despre situatia crestinilor indiferent de cult din tarile unde sunt prigoniti ! Mai fratilor trebuie sa intelegem ca toti ne rugam la acelasi Dumnezeu ,trebuie sa facem ceva ca asa dezbinati nu avem nici o sansa in viitor

    raspunde comentariului
  • marin

    16 februarie 2016 12:15

    Pot sa spun ca sunt un mic norocos pentru ca in viata mea au fost trei sfinti parinti pe scaunul papal Papa Ioan Paul al 2-lea polonezul care a fost un papa care ne-a facut pe noi sa indraznim si sa ne schimbam viata ,papa Benedict al 16-lea filologul care a spus crestini indiferent din cultul care faceti parte incercati sa traiti dupa povetele din Biblie,papa Francisc este un papa ridicat din popor ,f apropiat oamenilor practic dupa cei doi vine cu o completare ! Eu sunt ortodox biserica noastra are mai mult un caracter national ,in fiecare tara ortodoxia are propria structura si nu este supusa unei conduceri centrale asa cum este catolicismul ,deci intr-un cuvint suntem dezbinati !Noi nu avem teama de Roma ci de Moscova !Chiar daca rusi sunt ortodocsi ei dealungul istoriei tot timpul au incercat sa ne cotropeasca si sa ne supuna ,deci relatiile noastre cu lumea ortodoxa sunt mai degraba ostile decit de prietenie !Papa Francisc este nevoit sa negocieze cu fiecare in parte de ex sa avem o data pentru toti in care sa sarbatorim sf Pasti ,despre situatia crestinilor indiferent de cult din tarile unde sunt prigoniti ! Mai fratilor trebuie sa intelegem ca toti ne rugam la acelasi Dumnezeu ,trebuie sa facem ceva ca asa dezbinati nu avem nici o sansa in viitor

    raspunde comentariului
  • UBAFCA

    16 februarie 2016 8:31

    Ma jagardeau ce semnezi Mirela, !. ,..., Ce aberatiuni mai debitezi ma.?. ,.., Te stie tara intreaga cand ai sarit la beregata fostului deputat OAJDEA care a adunat niste pensionari pe la o cantina de pe strada gari SA-I INTREBE daca SUNT DE ACORD sa li se taie pensiile, pe motiv ca GASCA de MAFIOTI, Basescu Udrea aveau nevoie de bani, pentru ei si pentru partid.. ,.,.., ,.. Lipovan fara caracter, in jur de 55 de annisori, stai pe lnga gara si agresezi tarani cu polituica de trei parale, lasat de nevasta si copii pe motiv ca esti prea agresiv. ,..., ,..., De unde ai coborat tu din ardeal si ti-ai latinizat numele lipovene ?????

    raspunde comentariului
  • de ce in Cuba inca marxista se intilneste papa cu patriarhul rusilor ?

    16 februarie 2016 3:05

    America de Sud inca dupa tendinte socialiste si ideologii care in alta parte a pamintului nu mai sunt luate in serios.Papa cunoaste "teologia libertatii" - ar fi o explicatie pentru Havana ca loc de intilniri si punct de plecare cum a fost Polonia pentru papa Paul II . De ce Havana care papa a facuto sa intre din nou cu americanii in contact diplomatic. Havana nu este locul de munca al papei ci vaticanul ! de ce fuge papa de la locul de munca in vatican unde este mult mai aproape de Kiril si se intilnesc pe o insula care este condusa de marxisti ? Europa - Vaticanul este plin de homo-sexuali si nu este corect sa primesti in vizita un patriarh care este impotriva oricarei revizuiri a moralului crestin cu privire la sexualitate . RAMINE DE CE HAVANA ---UN FEL DE GUANTANAMO PENTRU PAPA CARE VREA SA SE SUSTRAGA DE LA CRITICA OCCIDENTALA SI SA ARATE ALTCEVA IN ETICA CRESTINA .DECIT CEEA CE VOR OCCIDENTALII . ORICUM PAPA DA MINA CU PATRIARHUL PESTE VATICAN SI EUROPA ! ! !

    raspunde comentariului
    • Joaquin Murieta

      16 februarie 2016 22:00

      Nu doar prin America de sud ci si prin Ierusalim era unul din Nazareth cu inclinatii socialiste, Iisus Christos parca il chema da capitalistii Ana si Caiafa l-au condamnat pentru ideile lui socialiste.

      raspunde comentariului
  • Mirela si Ion Antonescu

    15 februarie 2016 23:24

    In legatura cu articolul de mai sus si pe care s-au grabit sa il critice fulminant si furios Joaquinul nostru de grota comunista, as dori sa remarc faptul ca ar fi bine sa se inteleaga clar faptul ca dl. Campeanu nu critica nici istoria marelui popor rus si nici nu pune la indoiala valorile ortodoxiei ruse. E un articol un pic suparat, dar cheia in care trebuie citit este patriotismul extraordinar al dlui Campeanu, care, in contextul complicat in care exista pericolul ca expansionismul rus sa fie insotit de o extindere sa zicem administrativa a ortodoxiei ruse si in alte tari ca Ucraina si Moldova si de diferite presiuni de intoleranta ortodoxa in raport cu ramura greco-catolica a catolicismului din aceste tari - care, indiferent ce ar comenta Joaquinul, si-a dovedit eroismul si patriotismul in conditii grele, chiar de martiraj - sau chiar o tendinta de acaparare a ortodoxiei locale din aceste tari. Si dl. Campeanu nu face altceva decat sa sustina ca fiecare biserica trebuie sa ramana independenta si nationala in manifestare. Nu de alta, dar nu imi aduc aminte ca Roma, prin Vatican, sa incerce infiltrarea in tari instabile politic, in dauna unei alte biserici importante locale si in folosul unui potential agresor militar. Dl. Campeanu stie cat de mult il iubesc si ca ii apreciez articolele. De aceea indraznesc sa ii spun ca nu are rost sa fie suparat pe Papa Francesco, pentru ca acesta incearca cu asumarea deliberata a unei umilinte personale, adesea intalnite la calugari, sa imbune partea politica , sa zic asa, din cadrul Bisericii Ortodoxe Ruse si sa sadeasca un climat de pace in aceste conditii grele in care imperialismul militar rus isi zornaie armele. In sprijinul asertiunii mele, aduc aminte tuturor cititorilor ca in perioada decaderii militare teribile a Imperiului Roman - cand Vaticanul era practic prada oricarui agresor mai puternic si suficient de barbar incat sa distruga nu doar armate adverse ci chiar si credinte blande cum era si este catolicismul - deci in acele vremuri tulburi cand Attila ajunsese la portile Romei in fruntea teribilei sale ostiri de calareti , insusi Papa i-a iesit in intampinare singur, fara garzi, ca umil slujitor al vietii pasnice si credintei catolice. Nici acum nu se stie ce au vorbit dar Attila s-a retras - si asta dupa ce trecuse alte localitati de pe actualul teritoriu al italiei, prin foc si sabie ! S-a retras si niciodata nu a mai atacat Roma. Cine vrea, va intelege similitudinea situatiei, cu mentiunea ca acum Papa nu s-a intalnit cu un barbar ci cu Inaltul Prelat al Ortodoxiei Ruse, atat de influent in marea tara vecina din Est. Iar speranta marelui urmas al apostolului Petru este ca mesajul sau de buna intelegere sa fie transmis pe cale religioasa dar si culturala poporului rus si, poate, si factorilor de putere de la Moscova. Pe ce se bazeaza speranta Sfantului Parinte al Bisericii Catolice ? Eu cred ca pe faptul ca poporul rus, in ciuda framantarilor actuale induse mai degraba politic, este un popor doritor de cultura si sensibil la religie. Caci sunt absolut convinsa ca, in ciuda unor diferentze mai degraba de rit religios - deci de ceremonie in timpul sfintei liturghii - datorita faptului ca aceste doua biserici sunt de fapt surori, fiind cele doua ramuri ale unei singure biserici ecumenice si datorita faptului ca religia si cultura si dorinta de mantuire ii fascineaza pe rusii de rand, eu cred, dragi cititori , ca Sfantul Parinte, daca ar vizita Moscova, ar fi primit cu multa dragoste de cetatenii rusi, indiferent ca ei sunt catolici, greco-catolici sau ortodocsi. Asta cred eu ca simte in sufletul lui Papa Francesco si acest lucru l-a indemnat la istorica intalnire. Caci, atunci cand vrei sa reinnozi o prietenie, prim conditie este sa iti dai mana cu celalalt, ba chiar sa te imbratisezi, chiar daca persista tot felul de diferentze de opinii. Uitati-va un pic pe harta la marimea Rusiei, dragi cititori, si va veti inteleptzi brusc si veti intelege ca si Isus propovaduia pacea cu cei mari si puternici. Credinta are nevoie de pace si liniste si nu de confruntare cu cei care, poate, astazi nu te inteleg perfect dar asta si datorita distantei artificiale create de atatea sute de ani doar datorita unor usoare diferentze de rit religios sau amanunte dogmatice si teologice cum ar fi celebrul ``filioque`. Dumnezeu sa se indure de noi, ca traim vremuri grele si Sfantul Parinte intelege perfect asta atunci cand cauta ce ne uneste cu ortodocsi, pe noi, pe catolici si nu ce ne desparte. Meditati adanc, dragi cititori , la ce am scris .

    raspunde comentariului
    • Joaquin Murieta

      16 februarie 2016 2:23

      Pe scurt ca vad ca o lungesti ce facem sa eliberam Constantinopolis de teroristul islamist Erdogan ? Asta au discutat papa si patriarhul Kiril si asta ar trebui sa te obsedeze si pe tine nu sa ma jignesti pe mine caci admit chiar eu ca sunt imperfect. Si sa nu spui nici ca sunt anti-islamic caci prin Romania sunt destui Turci si Kurzi musulmani moderati care nu se pot intoarce in Turcia ca-i omoara Erdogan. Rusii pe care ii urasti tu nu stiu de ce au ajutat Romania la 1877 si azi vor face imposibil visul lui Erdogan de a reface imperiul Otoman terorist islamist care ar urma sa includa Viena, Budapesta si marea moscheie din Bucuresti.

      raspunde comentariului
      • hihihi

        16 februarie 2016 18:22

        Rusii la 1877 au fost salvati de armata romana, din pacate. Din fericire au inteles forta si n-au mai ocupat tara, cum vroiau, ca eram si mai inapoiati cu un secol de rusism in plus. Biserica ortodoxa rusa nu este toata biserica ortodoxa. Noi suntem ortodocsi de rit grec, deci ce decid ei, e treaba lor, ne priveste doar in Moldova, unde biserica kgb inca mai lucreaza doar pentru okupanti, nu pentru suflete.

        raspunde comentariului
      • hihihi

        16 februarie 2016 18:22

        Rusii la 1877 au fost salvati de armata romana, din pacate. Din fericire au inteles forta si n-au mai ocupat tara, cum vroiau, ca eram si mai inapoiati cu un secol de rusism in plus. Biserica ortodoxa rusa nu este toata biserica ortodoxa. Noi suntem ortodocsi de rit grec, deci ce decid ei, e treaba lor, ne priveste doar in Moldova, unde biserica kgb inca mai lucreaza doar pentru okupanti, nu pentru suflete.

        raspunde comentariului
  • Mirela Antonescu

    15 februarie 2016 22:31

    Condoleante Ubafcai si Joaquinului cu ocazia inchiderii veninoaselor Antene ! Aduceti-mi picuratorul de lacrimi ! Sa plangem cu sala ! Mortua est ! Va piere un alter ego, un drag prieten ! Ce drama pe capul vostru, comunisti de mucava, revolutionari de rit vechi si catastrofe ideologice, mai adoratori comunisti ce sunteti ! In seara asta am sa beau un pahar de vin iar cateva picaturi am sa vars pe podea, pentru aceasta `dramatica ` disparitie ! La fel ca in SUA cu Al Capone, caruia i-a pus capat fiscul, la fel veninul antenelor inceteaza tot datorita fiscului ! Traiasca fiscul roman, noul aliat al poporului roman, al procuraturilor, al guvernului, al Presedintelui, al democratiei adevarate -nota bene am adoptat aceasta exprimare cu `Traiasca fiscul ...` in loc de `traiasca internationalismul sovietic` intentionat pentru a-i irita pe Ubafca si Joaquin, aflati astazi in situatia racilor pusi la fiert !!! . Dar nu fitizi asa tristi si disperati, mai ubafcelor si mai joaquinilor, va mai ramane totusi Parlamentul dupa care acum suspinati adanc de amor, topiti de dorul tovarasei Jipa, frumusetea aceea cu mirul si urechile colosale ! Ce cosmar de femeie prin partidele voastre, mai socialistilor in doliu ! A fost cumva logodnica ta, Joaquine ?! Uniti in cuget si simtiri, mancati-as gura ta de guevarist ?!

    raspunde comentariului
    • Joaquin Murieta

      15 februarie 2016 22:46

      Doamna Jipa e drept nu e frumoasa dar doamna Mirela Antonescu nu stiu cum arata ca poarta mereu feregeaua islamista care o acopera complet deci vezi ce faci cu vesta aia exploziva Mirelo ca te asteapta cei 72 de masculi din paradis.

      raspunde comentariului
      • Mirela

        15 februarie 2016 23:56

        Zau daca esti sanatos la minte, Joaquinule Imi stiu numele familiei , latinizat cum era atunci, pe la anii 1000 cand au venit in Transilvania. erau sasi proveniti din Bavaria proveniti din familii de sasi si franci, amestecati. De 1000 si ceva de ani, absolut toti stramosii mei din partea mamei au fost romano-catolici. Au fost sasi, maghiari, armeni, romani, a caror istorie si mai precisa o stiu cam de la 1780 incoace de cand mi-au rams si mici obiecte de familie si morminte in Brasov. Iar familia tatalui meu, bucurestean, erau tot romano-catolici, din intamplare pentru ca puteau fi la fel de bine si ortodocsi, intelegerea buna in familie ar fi fost aceeasi. In familia mea nu au fost certuri niciodata, avem stima fatza de orice credincios pasnic, inclusiv fata de musulmani pasnici. Dar de aici pana la tampeniile pe care le scrii, e o distanta mare. Daca ai indrazni sa iti spui numele, te-as putea da in judecata pentru calomnie. Dar tu te ascunzi acolo in USA - de frica autoritatilor americane pe care le injuri zilnic- ca un agitator periculos comunist si injuri democratia, USA, anglo-saxonii, UE, germanii, religia, generezi insulte, ma faci pe mine terorista, doar-doar te-o crede cineva, mai anormalule pe care te injura toti pe aici pe site -am vazut ca mai nou cumulezi zeci de comentarii furioase la adresa ta, reusesti sa-i enervezi pe toti - asa ca n-a mpe cien da in judecata. Ei, Joaquine, uite, eu mi-am dat numele, n-am nimic de ascuns, traiesc de 1000 de ani in Transilvania, imi iubesc conationalii fie ei sasi , maghiari , romani sau romi. N-am dat bir cu fugitii dupa dec 1989 ca tine, imi iubesc tara, guvernul Presedintele, DNa-ul, serviciile secrete si ii critic doar pe prietenii tai, politicienii, mai ales pe socialistii aia cu 3 trandafiri care au reusit sa daram toata industria nationala, inclusiv fabrica ai unde lucrai tu, iar acum si tu si Ubafca, afirmati ca .... politicienii din parlament sunt ...`centrul democratiei` - op. cit Ubafca sau , oricum , mult mai bun decat cei de la dreapta, - op. cit Joaquin care ne `orienta` spre candidatul stangii, la ultimile alegeri prezidentiale. Asa ca, vorba simpaticului nostru Presdinte pe care tu il calomniezi zilnic, probabil fiind platit pentru asta, deci, vorba lui Johannis, `vorba lunga, mai Joaquine, hai sa dam cartile pe fatza, hai, behaie, spune-ti numele si orasul unde stai, sa vedem cine ii acuza pe alti ica ar fi teroristi ! Hai, curaj, guevaristule, cum te cheama si unde stai ? Hai, bucura autoritatile americane sa stie si ele ce sobolani rosii guevaristi si injuriosi la adresa natiunii americane care-i hraneste generos, din taxe si impozite, ce agitatori periculosi adaposteste fara sa stie ! Zi,, mai promotor al conflictelor umane, cum te cheama, sau tu esti mereu si mereu ilegalistu` ala ascuns prin pivnite si mare propagandist al pluptei de clasa ?! iar daca cumva iar vii cu teorii de alea autovictimizatoare pri ncare vei zice ca eu as sugera ca trebuie sa fii tu anihilat si ca vei ramane martir, sa stii ca ..pishu ! americanii sunt intelegatori cu deplasat icu mintea ca tine, singura chestie cu care te vei alege este ca te vor expulza in Coreea de Nord ! Nici macar rusii nu iti mai inghit teoriile tale de grota, s-au democratizat si ei, n-au chef de revolutii de alea de iti bantuie tie creierii ! Au si ei proprietati, maufacturi, pamanturi, productei agricola personala, mancare de calitate nu napi precum coreeni care au avut sute de mii de oameni morti de foame, in mediul rural, in ultimii 20 de ani ....

        raspunde comentariului
  • prisecaruvioleta76@gmail.com

    15 februarie 2016 21:40

    Capul bisericii ortodoxe este Patriarhul Kirill ! Ziaristii romani , chiar intelectualii laici , pot sustine orice altceva , dar asta este realitatea . Urmariti cu atentie discursurile antioccidentale ale clerului ortodox din Romania . Urmariti , cu atentie sporita pelerinajele dese , constante , ale episcopilor , mitropolitilor si staretilor ortodocsi romani in Rusia si modul cum colaboreaza in ,,imprumutarea'' moastelor unor sfinti slavi . In acest sens , putem mentiona , ca un sfant de la Cernigov , se afla in acelasi timp , la manastirea inchinata , din Rusia , la o manastire din Ucraina , la una din Minsk si la una din Romania , la malul marii ... Apoi , un arhiepiscop roman celebru , pentru afaceri si coruptie , la intalnirea cu patriarhul Kirill , i-a sarutat acestuia mainile si a ingenuncheat umil ... Este si de notorietate , faptul ca KGB-ul , apoi FSB-ul , prin clerul cu stele grele , controleaza ortodoxia rusa , ca si la noi , securistii dovediti , conduc BOR !

    raspunde comentariului
  • prisecaruvioleta76@gmail.com

    15 februarie 2016 21:40

    Capul bisericii ortodoxe este Patriarhul Kirill ! Ziaristii romani , chiar intelectualii laici , pot sustine orice altceva , dar asta este realitatea . Urmariti cu atentie discursurile antioccidentale ale clerului ortodox din Romania . Urmariti , cu atentie sporita pelerinajele dese , constante , ale episcopilor , mitropolitilor si staretilor ortodocsi romani in Rusia si modul cum colaboreaza in ,,imprumutarea'' moastelor unor sfinti slavi . In acest sens , putem mentiona , ca un sfant de la Cernigov , se afla in acelasi timp , la manastirea inchinata , din Rusia , la o manastire din Ucraina , la una din Minsk si la una din Romania , la malul marii ... Apoi , un arhiepiscop roman celebru , pentru afaceri si coruptie , la intalnirea cu patriarhul Kirill , i-a sarutat acestuia mainile si a ingenuncheat umil ... Este si de notorietate , faptul ca KGB-ul , apoi FSB-ul , prin clerul cu stele grele , controleaza ortodoxia rusa , ca si la noi , securistii dovediti , conduc BOR !

    raspunde comentariului
  • Krixus

    15 februarie 2016 17:10

    Da pe matale oare cine te-o fi făcut ziarist, musiu??? Două vorbe, trei prostii, cvinci insinuări si 20 de combateri trase de păr până la chelie.... Bleahhhh

    raspunde comentariului
  • UBAFCA

    15 februarie 2016 15:48

    Dupa caderea Constantinopolului Centru Biserici Bizantine s-a mutat la Kiev, apoi la Moscova... ,,..., Practic, RUSI AU DAT forma actuala al asa zisei ORTODOXII, Spectacol FARA FOND, preoti imbracati mai ceva decat cei mai pomposi imparati,, LEGIUNI de sfinti inventati de preoti, Icoana contrafacute, MOASTE cat cupindre si PRAPASTIA dintre SARACI si BOGATI, mai mare ca-n totdeauna Eu cand eram mic, cartile bisericesti erau SCRISE IN KIRILICA, doar grafia, cuvintele erau romanesti.. ,...., Deci, de cand sunt Bisericile Ortodoxe AUTOCEFALE, fata de Moscova ??????... ,CEKA, NKVD-ul si KGB-ul, au imprumutat si IMBUNATATIT METODELE de manipulare a Biserici ortodoxe Ruse

    raspunde comentariului
  • UBAFCA

    15 februarie 2016 15:47

    Dupa caderea Constantinopolului Centru Biserici Bizantine s-a mutat la Kiev, apoi la Moscova... ,,..., Practic, RUSI AU DAT forma actuala al asa zisei ORTODOXII, Spectacol FARA FOND, preoti imbracati mai ceva decat cei mai pomposi imparati,, LEGIUNI de sfinti inventati de preoti, Icoana contrafacute, MOASTE cat cupindre si PRAPASTIA dintre SARACI si BOGATI, mai mare ca-n totdeauna Eu cand eram mic, cartile bisericesti erau SCRISE IN KIRILICA, doar grafia, cuvintele erau romanesti.. ,...., Deci, de cand sunt Bisericile Ortodoxe AUTOCEFALE, fata de Moscova ??????... ,CEKA, NKVD-ul si KGB-ul, au imprumutat si IMBUNATATIT METODELE de manipulare a Biserici ortodoxe Ruse

    raspunde comentariului
  • Stoian Gheorghe

    15 februarie 2016 9:29

    Actualul papa nu ajunge la "nivelul" lui Ioan Paul al 2-lea nici pana la glezna figurat vorbind ! Iar Tov. "prea sfantul" Kiril, se face foarte "frumos" ca nu stie ce-a facut si ce face "tarul" Putin !

    raspunde comentariului
  • profesoru

    15 februarie 2016 9:11

    "Independența ecclesială nu poate fi proclamată unilateral" "Aceasta este o lovitură grea și nemeritată primită de greco-catolicii din Ucraina" N-ati inteles. N-are legatura cu greco-catolicii. E vorba doar de ortodocsii din Ucraina, care depind unii de patriarhia rusa, altii vor o patriarhie ucraineana separata. E ca in republica Moldova, unde ortodocsii sunt si ei impartiti, asa cum constatati si dvs. Francisc si Kirill au dreptate doar Assad ii poate apara pe crestinii din Siria si pe alawiti si siiti. Daca jihadistii Frontul al-Nusra, Ahrar ash-Sham, Jaysh al-Islam etc. sustinuti de Turcia si Arabia Saudită înving, crestinii vor fi nimiciti, la fel cum s-a intamplat cu crestinii din Iraq dupa caderea lui Saddam.

    raspunde comentariului
  • Ion Antonescu

    15 februarie 2016 7:45
  • Ion Antonescu

    15 februarie 2016 7:45
  • Ion Antonescu

    15 februarie 2016 7:45
  • Ion Antonescu

    15 februarie 2016 7:45
  • Kurt Roth

    15 februarie 2016 7:44
  • Kurt Roth

    15 februarie 2016 7:44
  • Kurt Roth

    15 februarie 2016 7:44
  • Kurt Roth

    15 februarie 2016 7:44
  • Teodor Iliescu

    15 februarie 2016 7:43
  • Teodor Iliescu

    15 februarie 2016 7:43
  • Teodor Iliescu

    15 februarie 2016 7:43
  • Mirela Antonescu

    15 februarie 2016 7:43
  • Mirela Antonescu

    15 februarie 2016 7:43
  • Mirela Antonescu

    15 februarie 2016 7:43
  • Mirela Antonescu

    15 februarie 2016 7:43
  • Florin

    15 februarie 2016 6:50

    De ce suntem vazuti peste tot! O oferta, daca nu e serioasa, este vazuta un timp, apoi dispare. Insa noi suntem deja de ani de zile pe piata si suntem vazuti din ce in ce mai des! De ce! Pentru ca aici totul este extrem de serios! Cautam colaboratori la fel de seriosi, care vor cu putere sa-si cladeasca un viitor mai bun. Solicitati acum informatii la adresa de email florin_33_2006yahoo.com

    raspunde comentariului
  • militaru gheorghe

    15 februarie 2016 6:40

    Cum poti sa faci bani! Sursa banilor e chiar langa tine un curs GRATUIT, online, pas cu pas, cu cele mai simple si mai clare explicatii! Inveti imediat cum poti sa faci bani! Trebuie doar sa urmezi acest curs de exceptie si inveti garantat, GRATUIT, cum poti sa faci bani! Cand vrei cu seriozitate si tu acest curs online, cere informatii la adresa de emailautotestsibiuyahoo.com.

    raspunde comentariului
  • botează, preaslăvite !

    15 februarie 2016 4:31

    ..."Kirill" ? ...nu "krill" ? HAHAHAHAHA ! ...până și numele rușilor - dușmanii lor timp de zeci de ani în trecutul "război rece", și dușmanii lor în viitorul "război fierbinte" - au ajuns să fie anglicizate de presa dîmbovițelă subordonată CNN-ului... Iar chinezii au ajuns să-și schimbe numele din "Ciu En Lai" în "Ciu Enlai", la Olimpiade, tot din motive de IMPERIALISM CULTURAL ACAPARATOR AMERLOC. Africanele își botează fetițele "Șirli" și băieții "Fraidi" sau "Sandei"... Și tot rușii sunt acuzați - de presa pro-amerlocă sionistă - că își promovează "imperialismul"...

    raspunde comentariului
  • de bruxel

    15 februarie 2016 3:36

    Vezi ca "gugalu" nu a tradus bine ! stimabile, media occidentala vorbeste si catolica . Nicidecum despre ortodoxism in general asa ca pune mana si invata o limba straina corect, pentru a putea traduce corect. Papa sa intalnit deja cu seful ortodoxiei romane, grecesti etc. mai lasa manipularea securista ca suntem satui !

    raspunde comentariului
    • de bruxel

      15 februarie 2016 3:39

      erata"media occidentala vorbeste despre seful bisericii ortodoxe ruse, nicidecum despre toate bisericile ortodoxe.

      raspunde comentariului
  • Adevarat fals

    15 februarie 2016 2:27

    "Problema cu această pretenție este că e istoric falsă, devreme ce la momentul schismei, biserica rusă avea rang de mitropolie dependentă de Constantinopol" ceea ce este si mai fals. Caci pe vremea schismei biserica rusa nici nu exista. Sa nu uitam, ceea ce denumim astazi "biserica rusa" nu este totuna cu biserica kieviana. E vorba de biserica ca institutie vorbind formata in cnezatul Moscovei se formeaza pe la 1300, care a capatat rangul de mitropolie abia in secolul XV. A nu se confunda cu biserica ortodoxa kieviana a carei origini dateaza din jurul anului 1000.

    raspunde comentariului
  • aliodorel

    15 februarie 2016 2:06

    Ar trebui, daca biserica noastra e independenta, Patriarhul Daniel sa faca independent pasul, repede, catre Papa Francisc. Papa e un om de o deosebita bunavointa, intelegere, umilinta, si asta e o ocazie istorica rara de a reconecta si reconcilia cele doua biserici certate. Cum poti spera la gratie si bunavointa de la Domnul bisericii daca tu nu gasesti primul puterea de a face pasul asta, calcandu-ti mandria? "Precum si noi iertam gresitilor nostri". E o sansa nesperata pentru a face pasul unii catre altii, poate ca vremurile nu mai va oferi ocazii atat de bune, de facile, dupa cum se anunta timpurile. Iar pe lumea cealalta e prea tarziu, acolo poti intra fara scapare in gheara fara mila a regretelor. Aici poti face insa ceva. Alegeti o zi comuna pentru Paste, stiti toti ca asta e prima misiune de Sus pe care o aveti ca pastori, nu sa construiti monumente sortite ruinei. Kirill are alte subordonari, face alta politica, nu asteptati dupa el. Fiti ca fecioarele intelepte, umpleti candela din timp. "Iar mai pe urma, au sosit si celelalte fecioare, zicand Doamne, Doamne, deschide-ne noua. Iar el, raspunzand, a zis Adevarat zic voua Nu va cunosc pe voi. Drept aceea, privegheati, ca nu stii ziua, nici ceasul cand vine Fiul Omului."

    raspunde comentariului
    • aliodorel

      15 februarie 2016 14:29

      "Deci, daca iti vei aduce darul tau la altar si acolo iti vei aduce aminte ca fratele tau are ceva impotriva ta,Lasa darul tau acolo, inaintea altarului, si mergi intii si impaca-te cu fratele tau si apoi, venind, adu darul tau. Impaca-te cu parasul tau degraba, pana esti cu el pe cale, ca nu cumva parasul sa te dea judecatorului, si judecatorul slujitorului si sa fii aruncat in temnita."

      raspunde comentariului
  • Theodor Iliescu

    15 februarie 2016 1:25

    Trist ca dupa papa Ioan-Paul II vine Francisc - care vrea sa "joace" in filme si dovedeste ca este "pe afara" de problemele de baza ale religiilor !Iar intalnirea cu "tov. Ginarar KGB - Kiril" este inca o mare greseala a Vaticanului !Pacat ca la Vatican a ajuns papa un "neica-nimeni" cu profunde vederi socialist-comuniste si care se face pres in fata banditului PutinAstept un raspuns pe masura din partea BOR ! Se aude la Patriarhie ?

    raspunde comentariului
    • Joaquin Murieta

      15 februarie 2016 16:39

      Sunt unii ticalosi defetisti pe aici care spun ca nu poate fi eliberat Constantinopolul. Alti ticalosi defetisti sau tot aia ii numesc pe Mihai Viteazu, Stefan cel Mare, Iancu de Hunedoara, Vlad Tzepes si Mircea cel Batran "aventurieri" care s-au opus cu succes islamizarii Romaniei considerata de ticalosi "inevitabila" si chiar "dezirabila" pentru a re-integra Romania in imperiul islamist al lui Erdogan ca ieniceri in NATO Romanii sunt deja. Uita defetistii ca Pizzaro a avut doar 13 soldati si totusi a invins miile de Incasi condusi de criminalul Athaualpa ucigasul propriului frate Huasquar. Turcia e putreda condusa de criminalul islamist Erdogan de care s-au saturat si Turcii dar mai ales minoritatile nationale destul de numerose in Turcia, Kurzi, Armeni, Alawiti, etc. Orasul Edirne si-a schimbat deja numele in Adrianopolis si a hotarat ca Erdogan si alti islamisti teroristi nu vor fi admisi in oras. Speram ca si Constantinopolis sa faca acelasi lucru cat mai curand si sa fie eliberat de armata Romana condusa de papa Francisc.

      raspunde comentariului
    • Joaquin Murieta

      15 februarie 2016 16:14

      Cum indraznesti tu sa il critici pe papa care e infailibil. Daca nu mai are papa chibrituri re ard eu pe rug.

      raspunde comentariului
  • GOGU

    14 februarie 2016 19:17

    Draga Cristian, bati campii. Stai jos, ai nota 4 !

    raspunde comentariului
    • Theodor Iliescu

      15 februarie 2016 1:28

      "gogule" ! Tu bati campii !Chiar asa de redus esti - ca nu intelegi MIZA jocului ? Sau te plateste "kremlinul" sa postezi pentru rusnaci ?Nu vrem sa fim vanduti rusilor si religios !!Intelegi "goguta" ?

      raspunde comentariului
  • Cicerone

    14 februarie 2016 18:57

    Diferentele intre religii sunt ca diferentele intre minciuni, care e mai gogonata. Nu negam traditia, dar nu se pune egal intre religie - magie si istorie - stiinta. Se pare ca singurul acord la care au convenit a fost cu secularizarea, adica sa le lase averile, oarecum sub recunoasterea ca ochiul diavolului a fost deasupra intalnirii. Iar ca Kiril ar fi mare, depinde cine i se inchina, aia il fac doar peste ei. Lumea e plina de ingenunchiati, daca asa se simt ei bine, asta e treba lor, dar sa nu o impuna si altora.

    raspunde comentariului
  • Bogdan

    14 februarie 2016 17:30

    Numai rusofili pe aici! Periculos aspect.

    raspunde comentariului
  • Maria

    14 februarie 2016 17:10

    Se gasesc niste atei sa vorbeasca despre ce ar trebui sa faca biserica ortodoxa sau catolica. Ce ti-e si cu puii astia de vipere!

    raspunde comentariului
  • Joaquin Murieta

    14 februarie 2016 16:17

    Campene ! decat sa improsti cu venin anti-Rusesc care iata nici papa nu-l mai accepta mai bine te-ai duce la biserica, care vrei tu catolica sau ortodoxa, si ai incerca sa vezi ce facem sa eliberam Constantinopolul de Turci. Crezi tu ca papa nu e mahnit de masacrul comis de Americanii protestanti deci ne-crestini impotriva crestinilor Iraqieni protejati in trecut de Saddam. Deocamdata cat din vina noastra Constantinopolul nu a fost inca eliberat Kiril e seful ortodoxilor dar chiar el va renunta le shefie cand va fi eliberat Constantinopolul de Turci. Crezi ca papa nu e mahnit ca Americanii ne-crestini prin organizatia NATO sustin ocupatia islamica a Constantinopolului. Crezi ca papa nu e mahnit ca Ucrainienii pretins crestini dar in realitate nazisti lupta in tabara islamica si shiar vor sa restitue Crimeea azi crestina Tatarilor musulmani si teroristi. Kurzii au salvat viata crestinului Tarik Aziz si a multor alti crestini din Syria si Iraq si acum Turcii ii bombardeaza si Americanii ne-crestini sustin Turcii islamisti. Asteptam cu interes o noua vizita a papei si patriarhului Kiril la Alep si Raqqa dupa ce armata Syriana le va elibera de teroristi si evident o vizita la Constantinopolis dupa ce va fi eliberat de Turcii islamisti.

    raspunde comentariului
    • Cuviosul Microfonie

      14 februarie 2016 17:59

      Curios comentariu care pe langa ca readuce pe tapet toate "argumentele" ruse in primariatul Moscovei in lumea ortodoxa, este plin de piruete logice ce nu-si au locul in ziua de azi. In primul rand, protestantii si neoprotestantii SUNT CRESTINI. In al doilea rand, eliberarea Constantinopoleului este o himera de care se agata fanaticii religiosi si aventurierii politici din 1453 incoace. Istambul este un oras turcesc, in Turcia, recunoscut ca atare si care doar un rau intentionat ca Putin si banda lui il pune sub semnul intrebarii. Ucrainienii isi apara tara lor de inazia ruseasca, iar intr-un razboi asimentric, toti dusmanii dusamnilor tai iti sunt pe moment prieteni. Rusia a rupt teritorial Crimeea care apartine de drept Ucrainei, si a invadat Ucraina, pornind un razboi in inima Europei. Iar cei ce-au incalcat tratatele internationale sunt rusii. Vocea Rusiei, de unde iti iei informatiile este un post de propaganda, nu de informare.

      raspunde comentariului
      • Joaquin Murieta

        14 februarie 2016 18:49

        Aici nu pot sa fiu de acord cu tine. Ala care are acasa un harem de "sisters wifes" pe care le tine mascate si le pazeste cu politia sa nu fuga este pentru mine si pentru papa musulman fie ca traieste la Raqqa sau Salt Lake City. Daca esti crestin trebue sa si dovedesti asta eliberand Constantinopolis de cainii islamisti ai lui Erdogan care zilnic ucide studenti, profesori, ziaristi, sindicalisti, manifestanti, politicieni din opozitie, etc Turci, Kurzi, Armeni, Greci. Ziarul Turcesc "Republica" a scris in limba Germana. "Sunt ziaristi in puscarie in Turcia ! Nu stiati asta frau Merkel ?" Eliberarea Constanitinopolului nu este doar un vis. E suficient ca Americanii si Germanii ne-crestini sa nu mai plateasca cainii islamisti ai lui Erdogan si armata lor si crestinii vor intra in Constantinopolis cu papa in frunte mai curand decat crezi.

        raspunde comentariului
        • Kuviosul Kitrophonye

          15 februarie 2016 10:51

          De la Kuviosul Kitrophonye, Izvoditorul de Tarie, catre Preafericitul Murie episcopul paranoicilor kaghebisti, observai de ceva vreme ca esti cam neputincios, incapabil si impotent de a raspunde punctual la argumentele interocutorului. Omul ti-a raspuns direct si la obiect, tu o iei razna si raspunzi... adica nu raspunzi... si aduci alte argumente gresite la care respectivul trebuie sa ti le dovedeasca, si dupa aia iar aduci alte argumente, si asa ad infinitum, considerand ca asta este ceva normal. Iti expandezi paranoia anti-amer-anglo-saxo si balmajesti aiureli incalificabile precum recucerirea Istanbulului. Ia un pumn de antiparanoide si antidepresive si mai ia si o pauza de cativa ani pentru a te calma - asta in cazul in care nu esti un postacel kremlinez. Caz in care trebuiesa iti faci datoria fata de NKVD...KGB...FSB si sa dai cu tastatura in stanga si in dreapta impotriva imperiului amerloc care face si drege calculatoare si avioane de cateva ori mai bune decat ale romanilor si s...c...lavilor din Ruskovina Teskovina Tzuikovina si Votkovina.

          raspunde comentariului
        • Kuviosul Kitrophonye

          15 februarie 2016 10:50

          De la Kuviosul Kitrophonye, Izvoditorul de Tarie, catre Preafericitul Murie episcopul paranoicilor kaghebisti, observai de ceva vreme ca esti cam neputincios, incapabil si impotent de a raspunde punctual la argumentele interocutorului. Omul ti-a raspuns direct si la obiect, tu o iei razna si raspunzi... adica nu raspunzi... si aduci alte argumente gresite la care respectivul trebuie sa ti le dovedeasca, si dupa aia iar aduci alte argumente, si asa ad infinitum, considerand ca asta este ceva normal. Iti expandezi paranoia anti-amer-anglo-saxo si balmajesti aiureli incalificabile precum recucerirea Istanbulului. Ia un pumn de antiparanoide si antidepresive si mai ia si o pauza de cativa ani pentru a te calma - asta in cazul in care nu esti un postacel kremlinez. Caz in care trebuiesa iti faci datoria fata de NKVD...KGB...FSB si sa dai cu tastatura in stanga si in dreapta impotriva imperiului amerloc care face si drege calculatoare si avioane de cateva ori mai bune decat ale romanilor si s...c...lavilor din Ruskovina Teskovina Tzuikovina si Votkovina.

          raspunde comentariului
        • Kuviosul Kitrophonye, Izvoditorul de Tarie

          15 februarie 2016 10:48

          Preafericitule Murie, observai de ceva vreme ca esti cam neputincios, incapabil si impotent de a raspunde punctual la argumentele interocutorului. Omul ti-a raspuns direct si la obiect, tu o iei razna si raspunzi... adica nu raspunzi... si aduci alte argumente gresite la care respectivul trebuie sa ti le dovedeasca, si dupa aia iar aduci alte argumente, si asa ad infinitum, considerand ca asta este ceva normal. Iti expandezi paranoia anti-amer-anglo-saxo si balmajesti aiureli incalificabile precum recucerirea Istanbulului. Ia un pumn de antiparanoide si antidepresive si mai ia si o pauza de cativa ani pentru a te calma - asta in cazul in care nu esti un postacel kremlinez. Caz in care trebuiesa iti faci datoria fata de NKVD...KGB...FSB si sa dai cu tastatura in stanga si in dreapta impotriva imperiului amerloc care face si drege calculatoare si avioane de cateva ori mai bune decat ale romanilor si s...c...lavilor din Ruskovina Teskovina Tzuikovina si Votkovina.

          raspunde comentariului
  • vasile

    14 februarie 2016 15:28

    Kiril nu este, canonic vorbind, capul ortodocșilor, dar faptic este și bisericile ortodoxe autocefale fac cam tot ce le dicteaza Moscova, poate cu mici excepții. Pana la urma nu asta face capul, recunoscut sau nu ? Apoi, extremi de naivi cum sunt, catolicii au tot făcut concesii ortodocșilor și se lasa fraieriți de funcția claricala a unor persoane. Papa Francisc l-o fi primit și îmbrățișat pe Kiril ca pe un frate, dar Kiril - kaghebist convins - nu vede în Papa decât un dușman ce trebuie distrus, după ce te folosești de bunurile lui. Exact cum fac musulmanii cu Occidentul acum.

    raspunde comentariului
  • AndROidX evreii dacu doomilenii s ceva purtau numeGRECESTI vezibine!

    14 februarie 2016 14:18

    Mitropolia MOLDOVEI e parte a Patriarhiei Ruse, iar PATRIARHIA ROMANA a desfiintat Mitropolia Dunarii de Jos si pe cea a Ungrovlahiei, inventand Mitropolia MUNTENIEI..., MOLDOVEI si BUCOVINEI! ca sa nu se suprapuna CANONIC... Mitropolia BASA RABIEI. De aici Rezulta ca Patriarhia Romana e in mod clar subordonata Patriarhiei ruse! ... altfel, ar fi contestat, asa cum era normal, apartenenta Mitropoliei MOLDOVEI - o Mitropolie veche de peste 600 de ani, infiintata direct de Patriarhia de Constantinopol -, la Patriarhia rusa, in fata Patriarhiei ECUMENICE. De ce credeti voi ca n-a facut-o si nici nu are in gand sa o faca vreodata, desi are tot dreptul? Deoarece Patriarhia Romana AUTOCEFALA, are ceva in comun cu Romania pe teritoriul careia infiinteaza cum o taie capul Mitropolii pe care le si denumeste in bataie de joc fata de istoria adevarata, iar pe altele seculare le desfiinteaza or le pune o coada ca sa nu se CONFUNDE? Patriarhiile din Ucraina sunt AUTOCEFALE, recunoscute de CONSTANTINOPOL? ...nu stiati ca sunt mai multe?

    raspunde comentariului
  • iata inca un motiv

    14 februarie 2016 14:08

    pt care liber-cugetatorii jurnalisti de la RL sa ceara, nu-i asa, demisia Patriarhului Daniel..

    raspunde comentariului
  • "dupa o mie de ani"

    14 februarie 2016 13:19

    D-le Campeanu, asa se intampla cand presa, in mare parte constituita din liber-cugetatori si atei de pripas- RL stie bine ce zic- isi dau cu parerea despre "istoricile intalniri"...E amuzant cum ateii din presa locala si internationala devin specialisti in teologie. Ramaneti, va rog,d-le Campeaniu, la domeniul la care va pricepeti mult mai bine, cel politic.

    raspunde comentariului
    • shokotanu

      15 februarie 2016 15:21

      Gresit Grasomega Campeanu nici la politica nu e bun. Acum, eu n-am inteles el este ortodox, catolic sau pagan?

      raspunde comentariului
    • shokotanu

      15 februarie 2016 15:20

      Gresit Grasomega Campeanu nici la politica nu e bun. Acum, eu n-am inteles el este ortodox, catolic sau pagan?

      raspunde comentariului
anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Urmareste-ne pe Facebook