Ura nu salvează Europa

de Razvan Chiruta , 12 ianuarie 2016 - stire actualizata la ora 17:47, 12 ianuarie 2016
Ura nu salvează Europa

Îmi pare rău, dar nu mă pot întoarce împotriva unor oameni doar pentru „vina” că fac parte dintr-o altă religie, dintr-o altă cultură sau dintr-o altă țară decât a mea, oricât ar încerca să mă convingă pseudo-apărătorii din România ai creștinismului și ai Europei.

Fără îndoială, infracțiunile comise la începutul anului de „afro-arabi” la Köln și în alte orașe din Germania sunt condamnabile și trebuie condamnate legal. Cu siguranță, poziția autorităților și a presei germane, care au încercat să acopere dimensiunea violurilor și a jafurilor din noaptea de Anul Nou, sunt condamnabile și trebuie condamnate moral și, dacă e cazul, legal.

Dar - și voi insista de oricâte ori va fi nevoie - aceste condamnări trebuie realizate individual.

În Germania, au ajuns numai anul trecut peste un milion de refugiați, dintre care aproape 70% au venit din Orientul Mijlociu, potrivit unei excelente analize Pressone. 450.000 au depus deja cerere oficială de azil, iar alte câteva sute de mii își pregătesc documentele, după cum a relatat Deutsche Welle. Violurile și jafurile de la Köln au fost comise însă de circa 1000 de persoane.

Cu toate acestea, radicalii anti-migrație din România cer acum expulzarea tuturor celor peste un milion de oameni care au venit în Germania fugind de război.

Nu pot să spun că mă miră sau că mă surprind astfel de poziții, întotdeauna vor exista pe planetă oameni care se vor crede mai buni decât cei aflați în situații dificile, care vor considera că este un merit personal faptul că s-au născut sau că trăiesc într-o zonă ferită de conflicte. Ce mă uimește, totuși, este că astfel de poziții vehemente sunt vehiculate de persoane cu o bună cultură și educație, dintre care se remarcă scriitori, jurnaliști și un europarlamentar român care devine tot mai penibil.

Mai mult, unele dintre cele mai dure voci împotriva refugiaților, cel puțin pe rețelele de socializare, aparțin unor persoane care altfel se declară creștini până în măduva oaselor. (Desigur, ei nu par să înțeleagă că alungarea unui om aflat în nevoie contravine principiilor religiei iubirii de aproape.)

Nu militez în nici un caz ca Europa să asiste pasivă la acest val de refugiați care a năvălit peste continent în ultimii ani. Din contră, pasivitatea liderilor europeni și incapacitatea birocraților UE de a înțelege fenomenul sunt îngrijorătoare. Este evident că se impun reguli și filtre mult mai clare și mai eficiente de primire și de integrare a refugiaților. 

Dar cuvântul-cheie aici este „de primire”, nu de „expulzare” a lor. Iar când se impune expulzarea, aceea trebuie făcută numai pentru faptele comise de fiecare individ în parte, nu în funcție de religia, cultura sau originea sa.

Nici măcar nu e așa greu de înțeles.

Dar radicalii anti-refugiați par să nu înțeleagă și continuă să viseze la expulzarea în masă a unor grupuri de persoane, deși istoria secolului al XX-lea e plină de dramele produse de astfel de măsuri.

Mai mult, cei care pretind că vor să apere valorile europene nu bagă de seamă că tocmai pe acestea le încalcă. Căci unul dintre drepturile esențiale în Europa este tocmai aceasta: de a fi judecat individual pentru faptele tale și nu ale grupului etnic sau religios din care provii.

A stabilit asta inclusiv Curtea Europeană a Drepturilor Omului într-o sentință pe care a dat-o anul trecut împotriva Italiei. CEDO a condamnat această țară pentru expulzarea în grup a trei cetățeni tunisieni (trei, nu un milion), deoarece a considerat că "petiționarii au făcut obiectul unei expulzări colective, decretele lor de expulzare nefăcând referire la situația lor personală", ceea ce este contrar Convenției Europene a Drepturilor Omului.

Desigur, nu îmi fac iluzii, textul acesta nu va avea nici un efect în rândul celor pe care-i vizez. Vor continua să se adâncească în radicalismul etnic și religios care devine tot mai periculos pentru Europa, convinși fiind că, de fapt, sunt niște buni creștini și niște buni europeni.

Eu însă nu mă voi putea întoarce niciodată împotriva unor oameni doar din cauza rasei, religiei sau a originii acestora. 

 

NOTĂ: Se pare că e necesar să menționez că voi șterge toate comentariile care conțin cuvinte sau expresii obscene, care sunt rasiste sau care nu fac decât să denigreze. Le voi accepta doar pe cele care conțin poziții argumentate la temă. Mulțumesc.

 

Comentarii

  • simona

    23 ianuarie 2016 22:16

    Dobre,Ce bine ne simtim asa, dintr-o data superiori nemtilor si in general tuturor! Mai, sa fie!! Li s-a imbolnavit occidentalilor mintea si noi ne-am facut sanatosi la cap!Vorbiti de ura la germani ? Pai de ce sa mergem asa departe, ca avem si noi urile noastre sa dam si la altii! Mai nou, asta-i trendul !Daca am gandi putin ne-am da seama ca totul este o facatura, dar absolut totul, iar noi suntem chemati sa le cantam unora in struna pentru a-si duce planul la indeplinire.Vreti razboi? Razboi vom avea!

    raspunde comentariului
  • Helmuth

    20 ianuarie 2016 1:58

    Doamne da rare sint aceste luari de atitudine corecte si realiste. Respect pentru acest articol curajos.

    raspunde comentariului
  • Dobre

    18 ianuarie 2016 17:35

    S-a ajuns pana la absurditatea ca un politician german iubitor de refugiati sa invite germanii care nu le place situatia sa plece din tara lor, si dv. vorbiti de ura fluierand spre europenisti. Pro refugiatii din occident sunt nepotii Anei Pauker. orice om lucid simte pericolul, hai sa nu ne jucam cu viitorul nostru de parca ar fi un pariu de o naveta de bere !

    raspunde comentariului
  • alin

    17 ianuarie 2016 13:00

    Iubito de harapi!! sper ca sotia sau fiica sa aiba o intalnire placuta cu monstrii aia!! Irespomsabil! vrei sa ne bagi violatorii in casa!! baga-i intr-a ta!!

    raspunde comentariului
  • dacul Dhau

    17 ianuarie 2016 12:44

    Afara,afara cu ciuhapii violatoriaka rapefugees din Europa!!!

    raspunde comentariului
  • dacul Dhau

    17 ianuarie 2016 12:39

    Ura fata de invadatori e naturala.Ce salveaza Europa este expulzarea imediata a acestor cuceritori.

    raspunde comentariului
  • Alear

    17 ianuarie 2016 11:58

    Selectam colaboratori pentru lucru la domiciliu. Condiții calculator, conexiune la internet, studii medii cel putin, cunostinte de operare cu documente word si pdf, seriozitate, dorinta de a invata ceva nou. Asiguram instruire gratuita si indrumare pas cu pas, contract de comision. Cereti acum detalii la adresa de email aurelia.brebeanugmail.com

    raspunde comentariului
  • Marcu

    16 ianuarie 2016 10:23

    nu putem lua milioanele de oameni din Africa sau din Orient unde se incaiera intre ei , unde se inmultesc fara control , unde sunt invatati sa -si puna la briu explozibil si sa sara in aer impreuna cu zeci de alti oameni nevinovati. Daca intr-o zi se pornesc indienii ? ce faci baiete ?

    raspunde comentariului
  • AlinaP

    15 ianuarie 2016 21:31

    Domnule Chiruta, va adresez aceasta scrisoare pentru a va confirma suportul meu de cititor. Articolul dumneavoastra incurajeaza respectului reciproc fata de semenii nostri, indiferent de rasa, religie, nationalitate - e calea dreapta. Astfel de articole sunt binevenite in a puncta calea dreapta mai ales in aceste timpuri cand dezorientarea e la inaltime. Cei condusi de ura impotriva semenului numai pentru ca are o religie diferita sunt de compatimit. Istoria ne dovedeste clar ca extremistii apartin tuturor religiilor. Articolul dumneavoastra insa, nu se refera la extremisti care sunt exceptii ci la noi, oamenii obisnuiti, la atitudinea noastra in fata acestor extremisti. Daca ura domina extremistii, compasiunea trebuie sa ne domine pe noi, ceilalti - asta e concluzia articolului. Va multumesc pentru mesaj.

    raspunde comentariului
    • Asta-i una dintre alea...

      23 ianuarie 2016 1:03

      ...care făceau prostuție cu arăboii în anii '80... Societatea "multilateral dezvoltată" a olteanului Ceașkă, așa parțial defectă moral cum era după deceniile de teroare și autoritarism, le "mirosea" pe astea de la o poștă, și erau privite în consecință... Dar acum au ridicat din nou nasul, că nu mai știu prea mulți ce au făcut ele atunci pe 5 dolari...

      raspunde comentariului
    • Marcu

      16 ianuarie 2016 18:42

      Drepturile si balmajelile umaniste sunt o cearta locala in europa si lumea crestina. Musulmanul nu-ti cere sa-i faci favorurile politicii corete, le oferi tu ca fraierul. Cand a revendicat ISIS sau salafistii dialog si buna intelegere, daca sunt sinceri cu religia lor, dv. trebuie sa fiti cel mult cetatean de mana a doua si ei sefii, asa o spune clar religia si traditia lor. Dau alt ex. in Vietnam daca stai la coada si apar alti doi vietnamezi in spatele tau, trebuie sa le cedezi intaietate, au prioritate pt. ca sunt la ei acasa. Alt ex. in India de ex. turistii occidentali sunt taxati scump cand viziteaza Taj Mahal, cam doua salarii normale de prin zona. Iar dv. vreti sa impuneti celorlati europeni o solidaritate fortata, pt. ca aeti o idea paradisiaca despre lume. Ce-ar fi ca primaria sa va cazeze fortat in casa cativa rromi, am gasi destule argumente etice si morale. Se integreaza, invata de la dv., va sustineti reciproc la bine si la greu, va ajuta cu treburile casei, va cunoasteti mai bine , reducem separarea pe creiterii etnice, poate va casatoriti, substituiti o munca pe care trebuia s-o faca guvernul, daca se integreaza recuperam forata de munca care azi este sterila, etc.

      raspunde comentariului
    • Joaquin Murieta

      16 ianuarie 2016 1:22

      Istoria ne dovedeste clar ca extremistii apartin tuturor religiilor. Corect Alina de aceea trebue sa devenim atei si comunisti. Azi majoritatea crimelor le fac Musulmanii caci criminalii din alte religii foarte activi si ei in trecut au fost deja arestati si condamnati. Spun unii pe aici ca Musulmanii ar trebui sa devina Crestini. Ar fi poate un progres daca ii comparam cu crestinii de azi dar cine garanteaza ca Musulmanii proaspat convertiti nu vor alege fanatismul Crestin din noaptea sfantului Bartolomeu azi interzis si reprimat in toate tarile crestine ? si apoi Musulmanii convinsi ca religia nu e buna vor prefera poate sa fie atei nu sa adopte o religie care ucide doar femeile care comit avorturi nu si pe cele care nu poarta basma.

      raspunde comentariului
      • marco

        16 ianuarie 2016 19:01

        Joaquin Murieta , mai invatati istorie ! "Istoria ne dovedeste clar ca extremistii apartin tuturor religiilor." belele mari in istorie au aparut doar le cele 3 religii abraamice, care au o CARTE sfanta si li se pare lor ca au adevarul absolut, cu mentiunea ca cruciadele au fost acum 1000 de ani , iar evreii erau nationalisti acum 2000 de ani.. Celelalte, care sunt politeiste si mult mai tolerante prin natura lor. Aveti un egalitarism extremist si obsesiv, incercati disperat sa faceti pe toti egal, desi este ridicol, sa spui ca orice ar face un om, grup, etnie, religie, toti al final sunt la fel de buni sau rai. Mereu aveti aceelasi raspuns gol si lipsit de onestitate. O lipsa crasa sinceritate, si negarea a evidentelor. Zilnic au loc mai multe atentate de origine musulmana, multe in africa si orient care nu sunt relevante pt. masmedia, si dv. tineti mortis sa-i scuzati pe ei si sa dati cu noroi in celelalte, echivalandu-i cu budistii. Va repet, in religia musulmana corect interpretata, dv. puteti fi cel mult cetatean de mana a doua, platindu-le lor un impozit mai mare, nu va puteti casatori cu o musulmanca, daca sunteti politeist puteti fi si exterminat. Hai, sa nu ne mai ascundem dupa deget si sa fim mincinosi, miile de muftii din lume nu au scos fatwa ca sa condamne jihadul, pt. ca ar fi ceva eretic in religia lor, jihadul razboiul sfant este destul de clar in Coran.

        raspunde comentariului
        • Joaquin Murieta

          19 ianuarie 2016 1:48

          Culmea e ca sunt complet de acord cu tine si de aceea indemn pe toti sa fie atei si comunisti. Polyreistii care-ti plac tie si mie sunt de fapt atei caci nimeni azi nu mai considera zeii din antichitate altceva decat traditii si ii includ aici si pe Japonezi poyteisti si ei. Religia monoteista a adus dinastii la conducerea tarilor atat Europene cat si Arabe care ca toate dinastiile au generat inegalitati imposibil de acceptat. In Europa revolutiile au impus democratia, ateismul si au redus inegalitatile deci si Arabii trebue sa faca tot aia.

          raspunde comentariului
  • Penibil sunteti dumneavoastra stimate jurnalist. Mohamedanii au fost cunoscuti de romani si la ei acasa si nu a fost dreptate fata de crestini.

    15 ianuarie 2016 19:30
  • Dorin

    15 ianuarie 2016 0:16

    Nu exista ura intre europeni, chinezi, japonezi, indieni, america , africa crestina. Dar exista ura intre musulmani si restul lumii, pt. ca ultimii nu au asimilat modernitatea. Nu suntem noi vinovati de arhaismul lor, nu finantam noi salafismul si wahabismul, d-zeu da, dar nu baga in sac.

    raspunde comentariului
  • George

    15 ianuarie 2016 0:09

    Vorbiti calm si relaxat de parca ati fi intr-un turn de fildes, suntem deja obisnuiti cu oameni care nu sunt capabili sa analizeze corect un sunami de informatii. Analizati in termeni simplisti situatia, asa ca voi incerca tot in parabole simpliste sa ma fac inteles. Abuzurile care le faceau ******* dupa revolutie in unele locuri aratau debilitatea statului si a romanilor, nu se prea intamplau abuzuri tiganesti in maramures, unde populatia este inca barbatoasa, sau cel putin exista o diferenta de nivel. Daca refugiatii au factut aceste agresiuni, asta inseamna ca sunt un grup cu multi delicventi pe metru patrat, va aduceti aminte cand elibera ceausescu detinuti ? la putin timp aveau loc spargeri in multe locuri. Pe tot parcursul migratiei au dat dovada de multa indrazneala, agresiune cu politia, rupere de bariere, ba chiar strigate de alah akbar, va imaginati sa strigam noi la portile unei tari musulmane Mare-i sfantu Petru ? De ce nu au agresat in turcia femei si au facut asta in germania, pentru ca inteleg lasitatea europenilor. Daca as invia pe bunica cu doua clase primare in 2 luni ar sti sa identifice cine sunt amicii europenilor si cine nu. Cum de nu inteleg elitele europenilor ca daca avem nevoie de populatie prima data se stimuleaza propria populatie sa faca copii si apoi se invita grupuri care se integreaza bine, ex-urss, china, india. Nu aduci beleaua in casa. Nu se pune benzina pe foc daca vrei sa-l stingi. In populatia musulmana fundamentalista exista ideea de a cucerii lumea sau europa. Daca integrarea a celor de a doua si a treia generatie nu a fost un succes, mai aduci un milion ? Nu-i vorba ca refuza valorile humaniste musulmanii refuza modernitatea in general. Nu cred ca muftii sa depaseasca nivelul unui preot de tara, altfel nu se explica asa apucaturi arhaice in orice detaliu al vietii.

    raspunde comentariului
  • Toiu

    13 ianuarie 2016 14:37

    Parca scriati ca "Se pare că e necesar să menționez că voi șterge toate comentariile care conțin cuvinte sau expresii obscene, care sunt rasiste sau care nu fac decât să denigreze."Ia uitati-va bine pe comentarii ca este unul care-i face dobitoci pe toti care nu sunt de acord cu dumneavoastra.Sau chestia asta merge numai intr-o directie?In rest viva corectitudinea politica!

    raspunde comentariului
  • Parere a jurnalistului subiectiva despre lucruri si fapte reale .

    13 ianuarie 2016 12:41

    Adevarul este ca statul de drept produce legi si paragrafe care nu le stapineste nimeni si sunt foarte costisitoare pentru societate . SIMPLIFICAREA RETETEI PENTRU A NE PROTEJA CULTURA SI NEAMUL SI PENTRU A NE OPUNE INVAZIILOR DE TOT FELUL ESTE --MAI INAINTE DE CE VREA STATUL DE DREPT ! --- SA PROTEJEZE PE CEI NEVINOVATI vINOVATIA VINE DIN MASA DE OAMENI IN CARE MOHAMEDANII SE ADUNA SI PORNESC SA DISTRUGA ORDINEA PUBLICA DOMNULE JURNALIST ITI DORESC SA AI PARTE CA MOHAMEDANUL SA UMB LE LA CHILOTIII FICEI SAU SOTIEI TALE SI SA VEZI CUM ESTE -- PE PIELEA TA !

    raspunde comentariului
  • John

    13 ianuarie 2016 10:34

    Sa fie vorba despre unul din cazurile de Gica contra?Sau sunteti convins de ceea ce sustineti?Dupa ce s-a intamplat si se intampla in lume mai aveti dubii? Asa mai erau cativa care a doua zi dupa ce caini vagabonzi au ucis un baietas nevinovat,faceau mitinguri de sustinere a acestora.Te miri domnule ca oameni de cultura au o alta opinie decat a dvs,pai tocmai din acest motiv ca au cultura,au pus mana pe carte si au citit.Daca nu aveti subiect pt un articol va indemn sa cercetati problema lipsei vaccinurilor pt bebelusi si ve-ti constata ca acestea lipsesc cu desavarsire,unii parinti care pot mai fac rost din strainatate pe sume consistente.Avand in vedere opiniile dvs cred ca mai bine va ocupati de atl gen de subiecte nu ca nu aveti dreptul la o opinie dar...

    raspunde comentariului
  • eusicumine

    13 ianuarie 2016 6:48

    Dac harabu era cu manutza lui multiculturala in chilotzeii neveste-tii sciai acu scrisori deschise la EU, ca altfel dormeai pe presul de la usa... Las-o moarta!

    raspunde comentariului
  • alex

    13 ianuarie 2016 6:45

    Amice, nu e ura, e spirit de conservare trezit la realitate de ura pe care musulmanii o au fata de ceeace noi consideram valori respectul fata de femei, credinta crestina, non-violenta, etc. In rest un artitol care nu-si are rostul in perspectiva unui atentat cu sute de morti si raniti si a sute de violuri. Consuma timpul si banii redactiei cu articole realiste si chestiuni cu adevarat importante. Daca ai cauia, vei gasi o lista intreaga de astfel de subiecte. Hai sa lasam gargareala migratiei multiculturaliste!

    raspunde comentariului
  • alx

    13 ianuarie 2016 5:51

    Prietene,Cu ideeile astea te asteapta Trudeau in Canada, ca in USA, Obama tocmai a spus ca trebuie inchise granitele la emigranti care vin ca naucii ca asa vor ei. Asta apropo de cum au venit majoritatea in Europa calcind pe granitze, legi, si aducind o cultura normala pentru ei , dar de ne-intels pentru noiSi cind vei ajunge in Canada, iti dau intre 3 si 6 luni de corectitudine politica, dupa aia... ori maninci acelsi perj ca totzi care vor sa acopere fenomenul, or incepi sa-ti para rau de ce ai scris pe aici. Si daca nu esti atras de nici una din cele 2 solutii, mai ai una sa mergi in lumea araba sa vezi cum esti primit ca refugiat persecutat venind diintr-o tzara europeana! Vei avea ocazia sa te bucuri pina la lacrimi cind unul sau una se screme si reuseste sa defecheze in mijlocul strazii fara ciocolax digestiv!Ar trebui sa pricepi ca aceasta cultura , si nu neaparat religia, este ABSOLUT INCOMPATIBILA cu cultura Europeana! Mai avem o sansa sa vina chinezii astia macar se integreaza si pot fi asimilatzi

    raspunde comentariului
  • vasile

    13 ianuarie 2016 0:20

    Nu e ura, e grija si teama pentru viitorul copiilor nostri. Se va alege de crestinii din Europa ceea ce s-a ales de crestinii din Orient, din Turcia, din nordul Africii. Daca pe dvs nu va ingrijoreaza asta, nu-i condamnati pe cei care se simt amenintati de islam.

    raspunde comentariului
  • AlinaP

    12 ianuarie 2016 23:42

    Multumesc autorului pentru pozitia clara si corecta. Fiecare persoana poarta responsbilitatea propriilor fapte. Generalizarea si implicarea nationalitatii, rasei sau a religiei se numeste discriminare. Discriminarea e cea mai sigura cale spre ura, cearta, razboi si duce la un cerc vicios din care pana la urma, nimeni nu castiga, toti pierd. Situatia prezenta ne obliga sa ne pastram umanitatea in noi, sa intindem mana celor la necaz dar sa ne pregatim impotriva acelora care profita de ocazie pentru a-si realiza planurile criminale.

    raspunde comentariului
  • gancea

    12 ianuarie 2016 23:00

    Razvane,ia-te de mina cu baba Merkeloaia si duceti-va invirtindu-va.....

    raspunde comentariului
  • vae victis

    12 ianuarie 2016 22:42

    Daca mai ramane la putere ignoranta Merkel ne paste anarhia si ocupatia ISIS.

    raspunde comentariului
  • dorinteodor

    12 ianuarie 2016 22:15

    problema religiei este falsa. in vechiul testament crestin sint scrise lucruri de care ar trebui sa ne rusinam. problema cu acesti emigranti este ca vin dintr-un mediu cultural total incompatibil cu mediul cultural european. ceea ce fac aici este sa aduca cu ei comportamentul din tarile de unde vin si aceasta situatie nu se poate rezolva in justitie fiind o tendinta naturala a lor. dupa ce, prin actiune sau non-actiune si-au distrus tarile de unde vin, acum vin la noi sa distruga si tarile noastre. ASTA este problema reala....

    raspunde comentariului
    • Joaquin Murieta

      13 ianuarie 2016 1:56

      Acesti emigranti vin din Arabia Saudita care nu poate decat sa ucida pentru a mentine familia Saud pe tron cum si Maria de Medicis nu a putut evita noaptea sfantului Bartolomeu caci fara ea Franta ar fi devenit republica inca de atunci. Religia monoteista a fost mereu folosita pentru mentinera unei dinastii tiranice pe tron caci spun monoteistii Exista doar un Dumnezeu deci trebue sa va supuneti dinastiei tiranice care va conduce.

      raspunde comentariului
  • Dangalanga

    12 ianuarie 2016 21:42

    "Un singur lucru nu am putut face, oricât de mult am încercat. Să trec dincolo de corectitudinea politică cu care generația mea de stângiști europeni abordează un astfel de subiect. Dreapta o numește naivitate, însă nouă, activiștilor de stânga, ne place s-o numim umanism. De ambele părți ale baricadei, dezbaterea a fost cel mult sterilă. Argumente naive mestecate pe banii ONG-urilor europene de care și eu am beneficiat de atâtea ori aruncate în luptă cu un discurs autohton ultra-naționalist, cu infuzii creștin-ortodoxe da, românii s-au erijat foarte repede, ca de obicei, în apărătorii creștinătății, deși nu le-a cerut nimeni s-o facă și pe alocuri xenofob. Rezultatul? Un dialog al surzilor în care câștiga cine țipa mai tare sau cine are cel mai bun slogan." Persoana citata este in cunostiinta de cauza.In plus domnia legilor poate fi reactivata doar prin revenirea la situatia de dinaintea invaziei,si desfasurarea procesului in limitele legii,sa ai un buletin valid,cerere de azil,bilet de tren,etc.httpjurnalul.roeditorialcum-omoara-politicaly-corectness-ul-dezbaterea-despre-refugiati-705005.html

    raspunde comentariului
  • vasile

    12 ianuarie 2016 20:34

    Dle Chiruta n-ai dreptate nici cat negru sub unghie. Musulmanii n-au ce cauta in Europa.

    raspunde comentariului
    • Ina Georgescu

      15 ianuarie 2016 1:10

      Exista musulmani care traiesc in pace in Europa de multi ani vezi minoritatile de tatari si turci din zona de sud-est a Romaniei.... Si pe acestai vreti sa ii dati afara??Oamenii care se opun astazi venirii refugiatilor musulmani in Europa de Vest sunt aceiasi care s-au opus imigrarii romanilor in tarile lor atat in vremea comunismului cat si dupa. Sunt aceiasi care v-au dispretuit si pe voi si care au declarat ca le creati probleme in tarile lor. Sa nu uitati asta inainte de a va alia extremistilor de dreapta!

      raspunde comentariului
  • cristian saileanu

    12 ianuarie 2016 20:12

    Razvane, nici tu nu stii ce vrei... Dar iti spun eu ce sa faci1. ia la tine in casa vreo 3 refugiati2. adu la tine in cartier vreo 300 de arabi3. lasa nevasta si fiicele tale sa iasa singure pe strada...Sau, mai bine, nu mai scrie prostii

    raspunde comentariului
  • Joaquin Murieta

    12 ianuarie 2016 17:25

    Religia ucide domnule Chiruta. Acest adevar trebuia sa il afirmi chiar la inceputul articolului. Trebue 0 toleranta pentru religie asa cum foarte corect a procedat Norvegia cu extremistul religios Roman. Azi islamul mai ales cel sunit ucide mai mult decat crestinii din diverse secte cu toate ca in trecut si crestinii au ucis mult. Femeeile musulmane care poarta basma nu o poarta de placere ci pentru a nu fi violate si apoi ucise de barbatii musulmani. Solutia nu este sa obligi si Nemtoaicele sa poarte basma ci sa bombardezi statul islamic pana cand si femeeile de acolo vor putea sa se inbrace cum vor inclusiv nude ca actrita Elvetiana fara sa riste sa fie violate si ucise de barbosii fundamentalisti. Emigrantii din Europa nu trebue expulzati ci reeducati cum foarte corect a procedat Norvegia cu fundamentalistul religios Roman. Educatia se face in scoli si se distruge in moschei sau biserici deci trebue construite scoli si spitale nu catedrale si moschei. Moscheile, Catedralele si Sinagogile trebue demolate si arestati si condamnati Muftii, Preotii si Rabini pentru coruperea si indoctrinarea religioasa inclusiv a minorilor.

    raspunde comentariului
  • iata, d-le Chiruta,

    12 ianuarie 2016 17:17

    inca un motiv sa soliciti schimbarea Patriarhului Romaniei...

    raspunde comentariului
  • Simona

    12 ianuarie 2016 16:49
  • hi hi ho

    12 ianuarie 2016 16:08

    Teoria ca teoria da prafctica ne omoara. Asa au zis si bastinasii incasi la venirea europenilor. Si prafu s-a ales.

    raspunde comentariului
  • Radu

    12 ianuarie 2016 16:07

    De acord cu tine.Insa judecata individuala se transmite in mentalul colectiv prin generalizare. Acum 25 de ani ******* au fost primul contact al Europei cu romanii. Ca urmare toti romanii sunt ******. Despre asta vorbim.Asteptarile mele sunt ca in cel mult 10 ani Europa sa isi rezolve aceasta problema a multiculturalismului aplicand metode dure, xenofobe si rasiste in mod democratic cu asentimentul votantilor o rentoarcere in Germania din 1933.

    raspunde comentariului
  • Al-viorel ibn genunchi

    12 ianuarie 2016 15:43

    Mda, asa e, cum poti sa-i critici pe niste onorabili autocrati sovietoizi, doar pentru ca ar sponsoriza un june ex-ministru in cursa sa indrazneata impotriva poporului in mijlocul caruia a crescut, ce daca isi fac niste statui de aur sau lichideaza jurnalisti si critici nesimtiti, asta nu trebuie sa ne influenteze parerile ...

    raspunde comentariului
  • HAHAHA !

    12 ianuarie 2016 15:21

    Se pare că a trebuit să ștergi TOATE comentariile... Asta arată clar unde te situezi cu opiniile tale.

    raspunde comentariului
    • R.Chiruta

      12 ianuarie 2016 17:11

      Sau mai degrabă arată care e nivelul dialogului în România

      raspunde comentariului
      • Ia-i la tine acasă !

        12 ianuarie 2016 18:49

        Una e DIALOGUL, pe baze de egalitate a opiniilor, și alta e OPINIA PUBLICĂ CE O PROMOVEZI PRINTR-UN VECTOR MEDIA CUM ESTE UN ZIAR CU ACOPERIRE NAȚIONALĂ, abuzând de poziția din redacție. Dacă eu, cetățean, am anumite păreri ce le expun într-un DIALOG cu cunoscuții, e una. Totul rămâne în cercul nostru, și foarte probabil nu vor avea efect asupra nici unuia dintre participanții la discuție. Efect nul. Dar dacă am păreri ce implică viitorul unei populații și le fac publice într-un ziar, ca editorialist, acolo nu mai e vorba de dialog ! Ești mai tânăr decât mine și - dacă fotografia e recentă - nu ai avut cum să cunoști ce a adus Ceașkă în poporul ăsta în anii '70, când a început să băge arăboii în Rromînika din motive ce pot fi lejer combătute. Nu-ți dai seama la ce umilință generală s-a ajuns prin opțiunea i diotului bolșevik. În momentul în care sunt în grup și simt că au ceva putere, arăboii sunt agresivi, aroganți, parșivi, niște mizerabili cum nu e nici o altă nație. Ți-o spun în cunoștință de cauză, nu din auzite. Am stat cu ei în cămine câțiva ani. Și niciodată nu mi-am făcut vre-un prieten printre ei, nici nu le-am zâmbit vre-odată... Iar asta nu a fost numai atitudinea mea. Îți relatez o întâmplare - într-o zi, prin '82, pe trotuarul exact din zona în care făcuseră arăboii focul cu 3 ani mai devreme - este intrarea în Complexul Strudențesc din Timișoara, un loc comun de circulație pentru studenții Politehnicii și Universității, pentru elevi de la două licee și pentru cetățenii obișnuiți ai Timișoarei, sunt sigur că ai citit, înainte de-a o șterge, relatarea mea despre bătaia generală ce a fost acolo - mă "acostează" o femeie în vîrstă de aproximativ 65 de ani, distinsă, elegantă, cu un limbaj ce spunea că a fost "cineva" la viața ei, și-mi spune foarte vehementă "E înfiorător cât de jos au ajuns femeile din România și cât de ieftin se vînd la ĂȘTIA, pentru o pereche de ciorapi de nailon sau pentru câțiva dolari !". Nu știu cum de m-a ales tocmai pe mine să-și exprime părerea, mai erau destui studenți care treceau pe-acolo, iar eu n-am spus nimic către ea și nici n-am privit-o în mod semnificativ. Așa a simțit ea că vrea să se "descătușeze" psihic. Avea accent de "regat" - Timișoara era deja de atunci cu o populație imigrată foarte amestecată, iar prostituatele la care se referea femeia ai văzut scris deja la mine cam de unde erau - iar eu niciodată n-am simpatizat regățenii, ceea ce în general se simte în atitudinea mea în discuție, ceea ce îndepărtează imediat interlocutorul. Dar ea a insistat să-și detalieze opinia, în timp ce eu îi dădeam-dreptate, fiindcă erau și părerile mele și ale altor 80 la sută dintre studenții români de atunci de la Timișoara. Erau de părere opusă - ca ale tale, adică - puținele studente rromînce care făceau prostituție cu arăboii și cu negroteii - erau și astfel de specimene, dolarii au fost și sunt tentanți pentru anumite categorii de oameni, azi sunt "femei respectabile", inginere, doctorițe, profesoare, cu familii ce nu știu la ce s-au pretat ele acolo, fiindca eu și cei ca mine TĂCEM - și "bișnițarii", cei care se ocupau cu vînzarea obiectelor de contrabandă ce treceau vama pe șpăgi cu arăboii și cu ceilalți studenți străini, sau cu sîrbii care veneau pentru "mic trafic" în Timișoara. "Bișnițarii" aveau interese financiare clare, și pentru ele erau în stare de multe lucruri - oricum erau, deși studenți printre noi, nu numai vînați de Miliție și de Secu', și RACOLAȚI CA INFORMATORI, ci și evident disprețuiți de marea masă de studenți, care totuși cumpărau de la ei blugii, țigările americane produse în Turcia, sau aurul. Arăboii, majoritatea nu au învățat bine limba română - uită-te și la Arrahat, nici după 40 de ani nu vorbeștie bine românește - și-și luau examenele numai contra șpăgi grase, de sute de dolari bucata. Sirianul coleg cu mine, un rrahat tuciuriu cu ochi, de o răutate fără limite, cred că nu avea în vocabular mai mult de 40-50 de cuvinte în românește, după 5 ani de "studii" ! Acum, mulți dintre aceia sunt medici - inclusiv în Rromînika, prostie majoră pentru statul mafiot - sau ingineri, și nu au habar de meserie. Unii au format actuala mafie economică arabă din Rromînika. Am să închei cu ceea ce îmi amintesc despre un studiu sociologic din U.K., de cu ani în urmă, despre RASISM - ce crezi tu că e cazul să combați. S-a constatat că nu muncitorii localnici britanici erau cei mai rasiști în cadrul populației britanice, deci că nu o motivație economică sau teama de a-și pierde locurile de muncă erau cauzele rasismului, cum susțineau de pe atunci i dioții "corecți politic" ! Nu ! ...s-a constatat că femeile casnice și bătrânii erau cei mai rasiști, din cauză că, având timp liber suficient, circulând pe străzi și prin parcuri și putând să observe ce se întâmpla în societate, aceștia vedeau TOATE AMĂNUNTELE conviețurii cu mizerabiilii musulmani ! Asta a fost marea surpriză a studiului sociologic - MOTIVE MORALE ȘI IDEALISTE erau în spatele rasismului, nu căcaturi economice egoiste, cum și-ar fi dorit guvernarea să reiasă !

        raspunde comentariului
        • alx

          13 ianuarie 2016 6:47

          Drepate ai. Si eu am avut in Bucuresti colegi irakieni, sirieni si Iordanieni pe acre, pina la un moment, i-am ajuata sa treaca clasa vre-o doi ani, pina cind.... Am intrat o singura data la camin in camera irakienilor sa cumpar tzigari, ca doar faceau bisnitza ca totzi arabii respecatbili care erau mina in mina cu Securitatea. Nestiind cine-i pe perete intr-o poza , am intrebat rizind "Cine-i uritul ala?" la fel cum vorbeam totzi despre Ceausescu pe vremea aia. Si ,de unde erau niste baietzi haiosi si umili mai ales ca luau examene pe spatele meu, dintr-o data sau schimabt si au devenit amenintzatori ca rid de ... Sadam Hussein, Dumnezeul lor care de fapt eu nu aveam habar cine este sau ca este presedintele lor!!!. Cind le-am mai spus, mai in gluma mai in serios, ca Mohamed a profetzat in stare de epilepsie si altzi au scris ce bolborosea el, mai aveau un pic si ma linsau noroc ca nu-i ajuta fizicul sa se puna cu mine.Niste lipitori jegoase, incompatibile cu cultura Europeana. Pentru cei care traiesc in alte societatzi stiu cit de greu este sa te adapezi chiar pentru unii ca noi care suntem, sa zicem, cam la fel, Pentru ei este imposibil, si de aceea vor ca noi sa ne adaptam regulilor lor. Cind vei fi managerul lor direct si vei lucra cu ei in direct, asa cum fac eu, cu succes as zice de foarte multzi ani, vei intelege ce inseamna sa se roage in loc sa lucreze, vei intelege ca cer drepturi peste ce drepturi au ceilaltzi lucratori, veii vedea cum te acuza instanatneu de discriminare, doar pentru ca le ceri sa respecte norme de eficacitate scrise si care fac parte din "Policy", pe care altzi le respecta sau vei avea de rezolavat cele mai nastrushnice "facaturi" de genul "de azi nu mai folosec calculatorul pentru ca vad iesind infideli din el"!!!! Si, culmea, daca este un doctor care le da o hirtie cu asa ceva , nu ai ce sa faci si trebuie sa-l "protejezi" pe puturosul mincinos, ca,, nu-i asa eset bolnav. Noi am afacut aceste reguli pentru oameni care inteleg Democratia si nu ca altzi sa profite. Asculta ce a spius Obama in seara asta. Desi, personal, nu il plac, aspus o chestie" OUR DEMOCRACY IS HARD! Inca o odata HARD!, adica greu de inteles si urmat. Sunt totusi unii Ok, dar putzini. Chiar si cei Ok, nu sunt de fapt pentru ca , de exmplu, nu accepta ca, copii lor sa se casatoreasca decit in cadrul religiei lor.In concluzie, sa nu ne-o facem cu mina nostra acceptind un numar extraordinar de mare care nu poate fi assimilat niciodata, mai ales ca noi facem un copil, iar ei 5 intrucit avortul este interzis in cultura lor. Mai gindetset si hai sa lasam demagogia de-oparte si sa vedem realitatea pina nu-i prea tiirziu desi cred ca este deja prea tirziu. Cum ii educi si asimilezi pe niste unii care nu au stiut niciodata ce inseamna disciplina Germana de munca? ce stiu niste unii carorar li s-a dat fara sa munceasca? Stii ca in Arabia Saudita este o RUSINE sa muncesti daca esti nativ nascut acolo? cam asa simt tozti au venit in Europa si trebuie sa li se dea fara sa faca nimc asta este singura "norma" de eficientza pe care o cunosc.Hai sa traiesti

          raspunde comentariului
          • simona

            16 ianuarie 2016 2:55

            alx,Spui ca ti-ai batut joc de religia lor si de conducatorul lor ? Cred ca nu din prima au ajuns ei la "linsaj". Dupa vocabular se vede clar de ce, conform zicalei romanesti "gura bate curu".

            raspunde comentariului
anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Urmareste-ne pe Facebook