16.9 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăSpecialUn nou canal pentru cinefili

Un nou canal pentru cinefili

 

Unul dintre cele mai populare şi premiate branduri din istoria televiziunii americane, AMC, s-a lansat începând de ieri și în România. Până acum AMC a fost disponibil doar în America de Nord, dar ieri și-a făcut și debutul european. Noul canal este dedicat filmelor și serialelor. Pentru început, aduce în premieră în țara noastră două seriale originale: „Halt and Catch Fire“ şi „The Divide“.

Despre acest nou jucător pe piața de televiziune am vorbit și noi cu Málnay B. Levente, Chief Executive Officer al AMC Networks International pentru Europa Centrală.

Sunteți un om cu state vechi în televiziune, făcând de la emisiuni de umor și muzică la lucruri „serioase”. Cum a evoluat televiziunea în toți acești ani de când lucrați în această branșă?

Málnay B. Levente: În ultimii ani, telespectatorii caută noi mijloace de a obţine cât mai repede conţinutul pe care îl doresc şi sunt într-adevăr mai puţin dornici de a urmări programele TV în mod tradițional. Preferințele variază puternic de la gen la gen, dar în general este adevărat că îi poţi face să stea în faţa televizoarelor numai dacă le oferi programe unice, de calitate. Aceasta este strategia pe care o urmăm în portofoliul nostru prin achiziţionarea de conţinut şi crearea de producţii locale. Acest plan se aplică în special la AMC: serialele originale AMC au devenit extrem de populare deoarece acestea sunt inovatoare, oferă o nouă perspectivă şi sunt de calitate premium. AMC vine cu ceva nou şi inteligent, le oferă telespectatorilor ceva mai profund, ceva mai bogat – în acest fel reuşesc să joace un rol important în ceea ce numim acum „a doua eră de aur a televiziunii”. În ultimii ani, serialele TV au înlocuit filmele ca subiect principal de conversaţie, iar AMC a fost un motor important al acestei tendinţe.

Ce v-a atras la munca în televiziune? Cum se îmbină pasiunea pentru TV cu cea de om de afaceri?

M.L.: Având un tată care regiza filme pentru TV, a fost normal să urmez această cale. Am fost destul de norocos ca la începutul anilor ’90 să mă alătur primului investitor american în televiziune din regiunea noastră: HBO. Apoi, acum 5 ani – după 12 ani de activitate în televiziunea de muzică – m-am alăturat companiei Chellomedia, care de curând şi-a schimbat imaginea şi denumirea în AMC Netwoks International Central Europe. Aşadar, în ultimii 23 de ani am lucrat în mod constant în lumea televiziunii.

AMC nu este un brand cunoscut în România. Ce va aduce nou pe piaţa românească și europeană?

M.L.: AMC este singura companie din industria televiziunii care a primit 6 premii Emmy în 7 ani. Seriale precum ”Breaking Bad”, ”Mad Men”, ”The Walking Dead” şi ”Halt and Catch Fire”, de anul acesta, demonstrează că această companie este un jucător de top la nivel global în crearea de conţinut – din fericire, în genul care treptat preia locul 1 în topul tuturor genurilor TV: serialele. Dovada constă în 17 milioane de telespectatori din SUA care au urmărit cel mai recent episod din ”The Walking Dead”. AMC va aduce “ceva în plus” – aşa cum spune chiar sloganul „Something more”. Este unul dintre cele mai populare posturi de televiziune pe cablu din SUA şi credem că acest succes se va înregistra, de asemenea, la nivel internaţional. Aşa cum am mai spus, strategia AMC este de a oferi conţinut mai bun şi mai atractiv faţă de competitorii săi. Acum se produc seriale cu reale efecte cinematografice ce sunt recunoscute la nivel mondial. Aceste povestiri dramatice, antrenante, cu efecte speciale, ale serialelor vor fi fi acum disponibile și pentru telespectatorii români, începând cu 5 noiembrie. AMC doreşte să-i transforme pe telespectatori în fani care să aştepte cu nerăbdare următoarele episoade din show-urile preferate. De asemenea, MGM va fi mulţumit pentru că AMC va continua să difuzeze filme extraordinare marca MGM. Doar că acest conţinut al postului TV sub umbrela AMC va fi îmbogăţit cu seriale – cele care ne-au făcut să devenim un brand remarcabil în SUA.

Cu ce programe va încerca să seducă publicul de pe vechiul continent?

M.L.: AMC lansează în premieră exclusivă două seriale: “Halt and Catch Fire”, care se va difuza miercurea, şi „The Divide”, care va fi programat joia. Ambele seriale au avut premiera în SUA în vara aceasta, având audiențe foarte mari. Ne vom concentra pe zilele de miercuri şi joi ca fiind zilele de premiere ale serialelor. ”Halt and Catch Fire” este serialul realizat de producătorii executivi ai serialului AMC multipremiat, ”Breaking Bad”, aşadar calitatea este garantată. El surprinde progresul erei calculatoarelor personale de la începutul anilor 1980. Serialul ”The Divide”, concept de Richard LaGravanese, nominalizat la Oscar şi Emmy, explorează moralitatea, ambiţia, problemele de etnie, politică şi rasă în sistemul judiciar de astăzi, văzut prin ochii unei asistente sociale pasionate şi ai unui la fel de pasionat procuror. Pot spune sincer că ambele seriale creează dependenţă şi sunt conforme cu strategia AMC: sunt povestiri antrenante și pline de dramatism. Tot ca parte din strategia noastră pe anul viitor este ca premierele exclusive să fie difuzate la doar câteva zile distanţă de difuzarea lor în SUA; astfel putem atrage telespectatorii tineri, cei care urmează trendul, care pot urmări la TV programul preferat cu subtitrarea adecvată, nefiind nevoie să îl descarce de pe diverse site-uri.Normal că nu-i vom dezamăgi nici pe fanii filmelor. În weekenduri mai ales sunt încrezător că şi iubitorii de filme vor găsi la noi ceea ce caută.

Biografie

Levente Málnay, în vârstă de 44 de ani, este Chief Executive Officer al AMC Networks Europa Centrală, din decembrie 2009. Și-a început cariera la Televiziunea Maghiară de Stat. A înregistrat prima emisiune de comedie stand-up în Ungaria în 1995 pentru HBO. În 1997 a lansat primul post de televiziune de muzică Z + din Ungaria, care a fost achiziționat de către VIVA în 2000. Când a fost vândut VIVA la MTV Networks, în 2003, el a devenit vicepreședinte, MTV Networks Emerging Markets. În acest rol, el a dezvoltat portofoliul de canale MTV din întreaga Europă Centrală, inclusiv lansarea MTV Ungaria și Comedy Central Ungaria.
În 2003, a primit premiul Ernst & Young Entrepreneur of the Year.
Între 2006 și 2012 a fost președinte al Asociației Presei Electronice din Ungaria. Levente a absolvit Universitatea ELTE din Budapesta și Harvard Business School.

Cele mai citite

Misterul surdității lui Bethoven se dezvăluie

Se spune că marile genii ale umanității ard rapid! Creează opere monumentale și se sting devreme. Despre viața și simfoniile lui Beethoven s-au scris...

Marcel Ciolacu, ferm convins că România va avea până la sfârșitul anului o inflație de sub 5%

Premierul Marcel Ciolacu a declarat că trendul inflaţiei este unul descendent, iar pe finalul acestui an va coborî sub cinci la sută. Acesta a...

Vrei să fii un angajator respectat și îndrăgit? Iată cum poți afla mai multe despre nevoile angajaților tăi

În lumea afacerilor, relația dintre angajatori și angajați este esențială pentru succesul pe termen lung al unei companii. Un șef atent la nevoile angajaților...
Ultima oră
Pe aceeași temă