Ministerul Transporturilor pregăteşte mai multe acte normative pentru a debloca procesul de avizare care întârzie foarte multe proiecte, a transmis, vineri, premierul Dacian Cioloş. Totodată, premierul a vorbit şi despre relicitarea contractului pentru Autostrada Sibiu – Piteşti, informează Agerpres.
“În zilele următoare, Ministerul Transporturilor pregăteşte o ordonanţă de urgenţă pentru a debloca procesul de avizare şi autorizare care întârzie foarte mult multe proiecte – scoaterea din circuitul agricol de exemplu, diferitele avize legate de transportatorii de energie ş.a.m.d, alţi parteneri care intră în contact cu proiectele de infrastructură. E în pregătire, totodată, e chestiune de zile, o hotărâre de guvern pentru a clarifica anumite aspecte legate de achiziţiile publice, la fel, pentru a facilita, pentru a simplifica şi transparentiza mai mult pregătirea contractelor de achiziţii publice”, a precizat Cioloş, la finalul unei întâlniri de lucru avute la Ministerul Transporturilor.
Premierul a mai precizat că i-a solicitat directorului CNADNR, Cătălin Homor, să vină în perioada următoare cu o viziune mai precisă legată de intenţiile sale pentru reprofesionalizarea companiei de drumuri.
“I-am cerut domnului director general al CNADNR ca în săptămânile următoare să vină cu o viziune mai precisă legat de ceea ce vrea să facă şi în managementul companiei pentru a accelera procesul de reprofesionalizare a companiei prin creşterea performanţei în pregătirea şi în monitorizarea proiectelor pe care le are în responsabilitate”, a precizat prim-ministrul.
Totodată, Cioloş a vorbit şi despre relicitarea contractului pentru Autostrada Sibiu – Piteşti. Astfel, el a explicat că ar fi întârziat şi mai mult executarea lucrării şi că a trebuit ales “răul cel mai mic”.
“Sigur, ar fi fost şi rezilierea o soluţie. Niciuna din soluţii nu e foarte bună şi a trebuit ales răul cel mai mic, pentru a evita să întârziem încă şi mai mult proiectul de autostradă, dar şi pentru a ne asigura că acest studiu de fezabilitate nu va împiedica continuarea proiectului şi că n-o să ne creeze probleme mai târziu. Rezilierea ar fi presupus, într-un fel sau altul, un conflict cu compania care a realizat acest studiu de fezabilitate, pentru că, din câte am înţeles, nici ei nu au fost mulţumiţi de modul cum s-a derulat contractul, nici ministerul n-a fost mulţumit de modul cum au derulat contractul”, potrivit premierului.
El a adăugat că, din cunoştinţele sale, “caietul de sarcini a fost destul de imperfect, ceea ce a dus la situaţia de fapt”.
“Soluţia pe care a propus-o ministerul a fost aceea de a evita să pierdem aceşti bani sau, oricum, să mergem în justiţie să îi recuperăm, să folosim anumite clauze contractuale şi să cerem companiei să mai lucreze încă un an”, a precizat premierul.
Dacian Cioloş a menţionat că ar fi nevoie de o previzibilitate de minimum zece ani pentru proiectele mari, în caz contrar “o să tot rămânem doar cu studii de fezabilitate”.