Ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu, a declarat, marţi, că începând de anul viitor vor fi încheiate contracte cadru, pe mai mulţi ani, pentru deszăpezirea autostrăzilor şi drumurilor naţionale, informează Mediafax.
Până acum, contractele se încheiau pentru un singur sezon.
“Contractele de deszăpezire au fost încheiate deja pentru mai mult de 70% din lungimea reţelei rutiere. La calea ferată sunt încheiate pentru 100%, pentru că ele se desfăşoară într-un alt regim, în regim intern. Preocuparea mea principală în ceea ce priveşte deszăpezirea este de evitare a acelor soluţii pe ultima sută de metri care ridică o mulţime de semne de întrebare, mă refer la procedurile în regim de urgenţă. Lucrăm deja, am discutat cu colegii să schimbăm acest mecanism, acele proceduri de urgenţă care nu mai pot fi schimbate anul acesta – pentru că ar înseamna să lăsăm zonele descopertite – le vom continua, dar vom încerca să le facem foarte transparente, iar anul următor măsura este să încercăm un contract cadru, ca să nu se mai creeze această situaţie de urgenţă pe ultima sută de metri, să avem clar pe câţiva ani contractele făcute transparent, în linişte, cu selectarea conform tuturor normelor achiziţionării”, a afirmat ministrul Costescu.
Aceste precizări au fost făcute cu ocazia unei vizite pe șantierul magistralei de metrou 4, Parc Bazilescu – Depoul Străulești.
În prezent, CNADNR şi autorităţile publice locale şi centrale încheie contracte pentru deszăpezire valabile un singur sezon.
Şeful CNADNR, Narcis Neaga, spunea în urmă cu o lună că aproximativ 80% din reţeaua de drumuri naţionale este “acoperită” de contracte de deszăpezire pentru iarna 2015-2016. Potrivit lui Neaga, principalele probleme ale instituţiei sunt contestaţiile şi neprezentarea la licitaţii a firmelor de deszăpezire, în pofida preţurilor “destul de bune”.